Avto
23 ogledov

Laguna gt v ovinek z vsemi štirimi

Renault je laguni gt namenil dva motorja, in sicer dvolitrskega bencinskega, ki
1/12
Žurnal24 main
Približno osem mesecev od začetka prodaje lagune tretje generacije je na ceste zapeljala še bolj dinamična različica imenovana laguna gt, katere najpomembnejša razlika je štirikolesni volan in s tem povezana izboljšana vodljivost in okretnost.
 

Preberite še:

Kupejevska laguna razkrita

Test: Renault laguna 2.0 16v avt. dynamique

Laguna gt ima nalogo prepričati in zapeljati voznike, ki poleg ostalih laguninih odlik cenijo dinamičnost in se radi podajo na zavite ceste, kjer laguna gt zmore pokazati vse svoje odlike. Zunanja podoba se od drugih sicer razlikuje, a ne toliko, da bi lahko govorili o kakšni drugi različici. Največ razlik najdemo na prednjem delu, najbolj opazen pa je nedvomno bolj agresiven odbijač, ob straneh le tega pa sta neki provizorični škrgi, prednji svetlobni telesi pa sta postavljeni na črno ozadje. Z boka je razlik manj, da je pred vami športna laguna vas spomni le diskreten napis na B-stebričku. Zadek se od "navadnih" različic le malo razlikuje, zaključujeta pa ga dve športni izpušni cevi, kar pa niti ni posebnost te različice.

To se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer vas na to, če slučajno pozabite, da sedite v laguni gt ponovno spomnita napisa na hrbtnem delu v kombinaciji iz usnja in alkantare odetih sedežev. Drugačna je tudi z aluminijem olepšana prestavna ročica, isti material krasi tudi stopalke. Volan ima v laguni gt slab zavrtljaj, med skrajnima legama manj, zaključuje pa ga kontrasten dvojni šiv.



Poglavitna novost oziroma razlika pa se nahaja pod pokrovom, kjer domuje sistem štirikolesnega volana in podvozje active drive. Sistem je plod skupnega razvoja Renaulta in Renault Sport Technologies, omogoča pa še bolj dinamično vožnjo, laguno gt pa obenem naredi še lažje vodljivo in okretno. Sistem temelji na elektronskem nadzoru dinamike vozila, kjer tipalo na volanskem drogu konstantno pošilja informacije o položaju volana in številnih drugih parametrih v centralno procesno enoto, ki potem tudi do stokrat v sekundi korigira položaj zadnjih koles. Ta se v odvisnosti od potreb in situacije odklonijo v obratni smeri kot prednji kolesi, in sicer pri hitrostih do 60 kilometrov na uro do 3,5 stopinje, nad to hitrostjo je odklon dvostopinjski, če računalnik zazna posebno situacijo pa tudi do 3,5-stopinjski. Poleg tega je prilagojeno tudi delovanje ESP-sistema, ki deluje z zakasnitvijo, tako da večino dela opravi štirikolesni volan. Občutek v vožnji je dober, saj je laguna gt še bolje vodljiva, pri športni vožnji pa lepše sledi poteku ceste. Delovanje sistema je povsem neopazno, občutka, da vam zadek zanaša, pa se hitro navadite. V mestu se vozilo izkaže za še bolj okretno, kar je še posebej dobrodošlo pri parkiranju in manevriranju na majhnem prostoru.



Renault je laguni gt namenil dva motorja in sicer dvolitrskega bencinskega, ki zmore 151 kW (205 KM), ter prav tako dvolitrskega dizelskega, ki pridela 131 kW (180 KM). Menjalnik je v obeh primerih šeststopenjski ročni, prestavna avtomatika za sedaj še ni na voljo, niti ni znano kdaj, če sploh bo.

Pri uvozniku za vozila Renault, laguno gt že tržijo, v garažo pa jo lahko zapeljete za najmanj 29.900 evrov, kolikor stane laguna gt z bencinskim motorjem, dizelska je 2000 evrov dražja. Če želite grandtour različico boste morali dodati še 1300 evrov. Pri uvozniku nameravajo letos najti 60 novih lastnikov lagun gt, slabih sto, če upoštevamo še laguno coupe, ki je najavljena za konce novembra. O cenah lagune coupe so še dokaj skrivnostni, naj pa bi bila vse od začetka prodaje dobavljiva tudi z V6 dizelskim motorjem, prej so bile okoli tega določene dileme.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.