Avto
61 ogledov

Lastnike jeklenih konjičkov čaka nov davek

(Foto: Shutterstock) Žurnal24 main
Država bo poskušala lastnike avtomobilov z novo dajatvijo prisiliti, da izrabljenih vozil ne bi več puščali na črnih avtomobilskih odpadih ali drugih zasebnih in javnih zemljiščih.

Novo dajatev bo moral plačevati vsakdo, ki bo vozilo odjavil iz prometa in ne bo mogel dokazati, da ima avto novega lastnika doma ali v tujini oziroma je bilo predano enemu od uradnih zbiralcev izrabljenih vozil ali dano v razgradnjo. 

Kako visoka bo dajatev Jana Miklavčič z okoljskega ministrstva ob predstavitvi programov preprečevanja in ravnanja z odpadki v sredo ni razkrila, je pa pojasnila, da je osnutek predpisa, ki ga je pripravila medresorska skupina štirih ministrstev, že pripravljen. 

PREBERITE: 

Da sistem ravnanja z izrabljenimi vozili v Sloveniji ne deluje, je jasno že dalj časa, decembra 2015 pa je to potrdilo tudi računsko sodišče.

V neskladju z okoljskimi pravili

Čeprav je bilo v Sloveniji ravnanje z izrabljenimi vozili od 1. aprila 2012 iz gospodarskih družb prenešeno na proizvajalce vozil, sprememba sistema ni prinesla večjega zajema izrabljenih vozil v razstavljanje.

Od izrabljenih vozil, ki naj bi nastala v enem letu, je bilo po ugotovitvah revizorjev v letu 2012 v obratih za razstavljanje zajetih komaj 11 odstotkov, v letu 2013 pa 12 odstotkov vozil, pri čemer obstaja tveganje, da so bila vozila prodana in/ali razstavljena izven organiziranega sistema in v neskladju z okoljskimi pravili. 

Neučinkovita izjava o lokaciji

Izrabljena vozila veljajo za nevarni odpadek, ki ga je prepovedano pustiti v naravnem okolju, ga odvreči, razstaviti ali z njim drugače nenadzorovano ravnati. Zadnji imetnik mora izrabljeno vozilo oddati na zbiralnem mestu zbiralcu ali v obratu za razstavljanje, ki izvaja prevzem izrabljenih vozi. 

Glavni problem je neučinkovitost sistema izjave o lokaciji, saj ogromno voznikov odjavi vozilo in ga proda na črnem trgu, medtem ko ministrstvo za okolje s svojimi 50 inšpektorji ne zmore preverjati, koliko avtov je sploh dejansko tam, kjer navaja izjava. Letno namreč natisnejo tudi po 150 tisoč takšnih izjav.

irma.hus@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • korisnik_13858 20:32 07.maj 2016.

    Malo mimo. Ker vozilo smeš ( kot svojo lastnino ) imeti tudi doma. Neregistrirano. Nihče te me more prisiliti, da zato, ker boš vozilo imel neregistrirano, da plačaš davek. Niti, da vozilo prodaš ali daš v razgradnjo. Skratka o logiki ...prikaži več tu ni duha ne sluha. Pa tudi, če so vozila razpadajoča na vidnem mestu: Jih pač odstranijo na stroške lastnika, razen če je VIN zabrisana in se ne more ugotoviti čigav je. Tako, da ne se bat, ne bo uspelo. Je preveč očitna neumnost. Poanta je v lastnini, s katero lahko človek svobodno razpolaga, avto pa je seveda last nekoga. In registracija na to ne vpliva.

  • allstarr111 13:12 05.maj 2016.

    Vsak še tako razmahan avto je vreden cca 100 eurov, kot materijal mislm, če pa še kak del prodajo pa je vreden precej več, recimo sesalni kolektor za renault clio 1.4 let 2004 je vreden rabljen reci in piši 100 ...prikaži več eur prodajajo pa jih tudi za 250 eur, a hec je v tem ker ga sploh ne moreš nikjer dobit, in pol ga poljak proda nazaj v slo, a avto cel in delujoč ni vreden tega dnara HAHA

  • Janez_53 09:24 05.maj 2016.

    Očitno ne razumeš, kar je napisano! "Novo dajatev bo moral plačevati vsakdo, ki bo vozilo odjavil iz prometa in ne bo mogel dokazati, da ima avto novega lastnika doma ali v tujini oziroma je bilo predano enemu od uradnih zbiralcev ...prikaži več izrabljenih vozil ali dano v razgradnjo." In kaj ti ni jasno pri tem? Če si star avto nekomu prodal, imaš dokument-torej pogodbo. Če si ga odpeljal na odpad, imaš dokument! Če pa si avto kar pustil nekje na neustreznem mestu, PA PLAČAJ!!! Ti je sedaj bolj jasno?