Leapmotor je kitajsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno šele leta 2015. Njegova zgodba je drugačna od številnih kitajskih proizvajalcev vozil, ki prodirajo na evropski trg. Čeprav glavnino posla ta hip ustvarijo na Kitajskem, kjer imajo tudi lasten razvoj, samosvoje rešitve in tudi proizvajajo vozila, pa so močno osredotočeni na Evropo. Do konca leta bodo v Evropi proizvajali vse tri svoje modele (T03, C10 in B10), v Evropi pa bo delovalo že 600 prodajnih mest. V Sloveniji za začetek štiri (Ljubljana, Maribor, Celje, Visoko pri Kranju), kasneje pa bodo dodali še štiri mesta (Nova Gorica, Novo mesto, Murska Sobota in Ravne na Koroškem).

Pomemben korak za Leapmotor se je zgodil leta 2023, ko je v upravljanje podjetja vstopil koncern Stellantis, ki ima danes 51-odstotni tržni delež. Stellantis želi inovacije, ki jih razvijajo Kitajci, prenesti v Evropo. Največjo prednost Leapmotorja je v nedavnem intervjuju za Žurnal24, predstavil Jožko Tomšič, generalni direktor skupine Emil Frey v Sloveniji, ki je tudi uradni uvoznik za vozila Leapmotor pri nas.
"Dolgo časa se je ugibalo, kdaj in s katero znamko bomo začeli v skupini Emil Frey. Zdaj smo pripravljeni za prodajo in celotno storitev, ki so jo deležne tudi številne druge naše uveljavljene avtomobilske znamke," je ob uradni predstavitvi kitajske znamke, osredotočene na evropske kupce, povedal Tomšič.

Od mestnega modela do družinskega SUV-ja
Poudaril je, da so pred uradno prodajo uredili celotno storitev za kupce, kar pomeni, od prodajnih mest, do servisa, kleparsko-ličarskih storitev, izobraževanj prodajalcev in serviserjev, do rezervnih delov in financiranja. Centralno skladišče rezervnih delov je v Bratislavi na Slovaškem. Ker gre v večini za električna vozila, so izpostavili tudi kompetenčni center za baterije v Ljubljani.
»Gre za drugačno znamko od preostalih kitajskih znamk, ki so na evropskem trgu. Pomembna je celotna storitev,« je poudaril Tomšič.
Peter Horvat, vodja znamke, je poudaril, da se Lepamotor osredotoča na modelno paleto od razreda A do razreda D, oziroma vozila do 40.000 evrov. Dejal je, da Leapmotor nima zunanjih dobaviteljev, ampak vse rešitve nastajajo znotraj podjetja, zato so njihovi avtomobili v mnogočem inovativni. Izpostavil je tudi stalne posodobitve na daljavo (OTA), kar pomeni, da bo ob odobritvi voznika vozilo stalno posodobljeno na najnovejše rešitve – vsaj kar zadeva programsko opremo.

Leapmotor v Sloveniji zgodbo začenja z dvema modeloma, v Evropi že znanim T03 – gre za 100-odstotno električni avto A segmenta za štiri potnike, ki je trenutno tudi eden najcenejših avtomobilov na evropskem trgu in družinskim športnim terencem C10, v dveh različicah, kot 100-odstotno električni model in kot model s podaljševalnikom dosega REEV – ki deluje na elektriko, bencinski motor pa poskrbi za dodaten doseg. Pri Leapmotorju v idealnih razmerah obljubljajo več kot 1.000 kilometrov brez polnjenja posode za gorivo in baterije.
T03, električni malček za 10.290 evrov
Glavnino prodaje vozil, letos namerava Leapmotor pri nas prodati vsaj 100 vozil, prihodnje leto pa 250, bo predstavljal najmanjši model T03.
Leapmotor T03 ob dolžini 3,62 metra ponuja sedeže za štiri ljudi, na katere se vstopa skozi četvero vrat. Zaradi kompaktnih mer je zelo okreten, obračalni krog je le 9,7 metra. Poganja ga elektromotor z močjo 70 kilovatov (95 KM) in 158 Nm navora, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 37,3 kilovata. Ta mu zagotavlja do 265 kilometrov dosega (standard WLTP), ki se ga menda lahko v mestu s preudarno vožnjo poveča celo do 395 kilometrov. Tovarna obljublja kombinirano porabo 16 kWh.

Pri Lepamotorju so uporabili baterije LFP (litijev železov fosfat). Pravijo, da zato, ker omogočajo hitrejše polnjenje in se manj pregrevajo. Avtomobil ima vgrajen polnilnik 6,6 kW, kar pomeni 3,5 ure polnjenja od 30 do 80 odstotkov v AC načinu, maksimalna moč polnjenja v DC načinu je 45 kW, kar pomeni, da se baterija od 30 do 80 odstotkov napolni v 36 minutah.
V resnici je tudi videti majhen, prav tak, kot mi moral biti električni mestni avtomobil. Kljub nizki ceni (v primeru subvencije Borzen v višini 7.200 evrov in hišnem financiranju je cena 10.290 evrov) je zelo dobro opremljen. Da so ohranili nizko ceno, je v kabini veliko plastike, a je zasnovana uporabno in zdi se, da je dobro sestavljena. Na mestih, kjer je bolj verjetno, da boste pogledali ali se jih dotaknili, je kakovost materiala izboljšana. Volan je tako iz umetnega usnja, kljuke vrat so kromirane. Tudi digitaliziran je več kot spodobno.

Vozniku je na voljo 8-palčni zaslon instrumentne plošče in 10,1-palčni zaslon infotainmenta. Voznikov instrumentni zaslon prikazuje vse ključne informacije, ki jih potrebujete za vožnjo. Grafika na zaslonu je dobra, kot tudi slika vzvratne kamere. Zelo soliden je nabor asistenčnih sistemov, ki omogočajo celo avtomatizirano vožnjo druge ravni. Kamere in radarski senzorji skrbijo za delovanje opozorila o nenamerni menjavi voznega pasu, pomoči pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivega tempomata, opozorila pred čelnim trkom, samodejnega pomočnika pri hitrosti s prepoznavanjem prometnih znakov, nadzora utrujenosti voznika, zaznavanje mrtvega kota in sistema za samodejno zaviranje v sili.
Avto ima tudi samodejno klimatsko napravo, panoramsko sončno streho, satelitsko navigacijo, glasovno upravljanje in povezljivost 4G. V leapmotorju izpostavljajo tudi varnost, 68 odstotkov karoserije je izdelano iz visokotrdnega jekla, posebnost je enodelni nosilec proti trku iz aluminijeve zlitine na sprednjem delu, avto ima tudi šest zračnih blazin.

Leapmotor T03 je majhen avto z majhnim prtljažnikom (208 litrov, zadnjo klop je mogoče podreti in dobiti več prostora za prevoz prtljage) in omejenim prostorom za noge zadaj, je pa presenetljivo veliko prostora za glavo. Na voljo je 5 barv, vse so del standardne opreme. Streha je črne barve. Da bo izbira za kupce lažja je tudi oprema le ena.
Paradni konj znamke Leapmotor je C10
C10 EV ponuja baterijo s kapaciteto skoraj 70 kWh, ki naj bi mu zagotovila doseg 420 kilometrov (WLTP). Polnjenje na DC polnilnih postajah (do 84 kW) od 30 % do 80 % ne bi smelo trajati več kot 30 minut. Avto ima sicer vgrajen 11 kW polnilnik. Poganja ga zadnji elektromotor z močjo 160 kW (218 KM) in 350 Nm navora.

Prtljažnik ima prostornino 435 litrov, ki jo je mogoče povečati na 1.410 litrov. Spredaj je frunk, dodaten predal za polnilne kable s prostornino 32 litrov. Ponaša se s tehnologijami, kot so prilagodljivi tempomat, samodejno zaviranje v sili in sistemi za pomoč pri zapuščanju voznega pasu, ki prispevajo k varnosti in udobju. Ob pogledu v kabino je jasno, da Leapmotor ni varčeval z digitalizacijo in povezljivostjo. Armaturna plošča vključuje dva velika zaslona, 10,25-palčni zaslon za voznika in 14,6-palčni osrednji zaslon. Fizične gumbe najdete le na volanu. Posebnost so skrite električno pomične šobe za prezračevanje. Izpuh zraka nastavimo na osrednjem zaslonu na dotik. Za dodatno udobje na zadnji klopi skrbijo po naklonu nastavljivi sedeži, sprednji sedeži so ergonomski. Avto lahko odklepate in zaklepate na daljavo, s pomočjo aplikacije lahko avto na daljavo hladite, ogrejete, če ne veste, kje ste ga parkirali, lahko na daljavo sprožite hupo. Streho lahko obremenite s 100 kilogrami, za seboj vlečete prikolico z maso 1,5 tone. Kot zanimivost, pri Leapmotorju obljubljajo življenjsko dobo elektromotorja 600.000 kilometrov. Garancija na baterijo je osem let.

Leapmotor C10 REEV –električno hibridno vozilo z razširjenim dosegom REEV (Range-Extended Electric Vehicle), ki združuje prednosti električnega pogona z dodatnim bencinskim motorjem. Prtljažnik je zaradi posode za gorivo (50 litrov) zmanjšan na 400 litrov. Zaloga bencina podaljša skupen doseg na več kot 1.000 kilometrov in omogoča večjo prilagodljivost uporabnikom, ki pogosto potujejo na dolge razdalje, a si hkrati želijo tudi popolnoma električne vožnje. Največja hitrost je tako kot v primeru EV izvedenke 170 km/h.
Cena za C10 EV je 34.990 evrov oziroma 26.290 evrov v primeru hišnega financiranja in subvencije Borzena. C10 REEV stane v primeru hišnega financiranja 33.490 evrov.