Opel astra twintop je enako atraktivna tako brez, kot s streho in spada v popularni razred CC ali
C+C (coupe - cabrio) avtomobila, ki odraža karakteristike dveh avtomobilov - kupeja s trdo streho
in klasičnega kabrioleta. V tem segmentu astra twintop izpolnjuje osnovne značilnosti obeh tipov
vozil in preseneča z vsakdanjo uporabnostjo.
V dolžino meri 4,5 metra, oblika pa je povsem oplovska. Atsra twintop je najlepša s spuščeno
streho in pri pogledu z boka. Ostre linije poudarjajo športni namen in dodajo kanček agresivnosti.
Za element luksuznosti poskrbijo kromirani dodatki, elegantnost pa poudarja lok strehe, ki iz
avtomobila naredi pravo manekenko.
Na žalost pa boste ob vstopu v notranjost kabrioleta zagledali povsem "običajno" astro,
razlika je le v bolj položno postavljenem vetrobranskem steklu, ki pričara športnost. S tem je
povezano težje vstopanje v vozilo, še posebej na zadnje sedeže. Ko je streha spuščena teh težav,
sicer ni. zadaj sta dva sedeža, mesta za tretjega, pa četudi je to otrok, ni. Na daljšem potovanju
potnika zadaj ne bosta občutila udobja, prostora za kolena je malo, pa še to na račun kompromisa, s
sedečima na prvih sedežih. Gre resnično za model 2+2, v praksi pa se izkaže kot avto v prvem planu
namenjen dvema osebama. Spredaj se sedi udobno, pogrešali smo le usnjene sedeže, ki tako kot volan
niso ogrevani, kar bi se vsaj v hladnih dneh, ob predpostavki, da gre za kabriolet, prileglo.
Transformacija iz kupeja v kabriolet s pomočjo držanja stikala traja 30 sekund. Odpiramo in
zapiramo jo lahko pri hitrostih do 30 kilometrov na uro. Posebnost strehe je, da je tridelna,
zaradi česar se bolj kompaktno zloži v prtljažnik in tako zavzame manj prostora. priročen je tudi
gumb, ki zloženo streho privzdigne, kar omogoči lažji dostop do predmetov v prtljažnem prostoru.
Prtljažni prostor v osnovi meri 440 litrov, kar za kabriolet ni malo, tudi ob vožnji na
dopust ali pa za obilnejše nedeljske nakupe. Ko je streha zložena se prtljažnik skrči na 205 litrov
prostora. Takrat bodo za raznorazne vrečke ali torbe pogosto uporabni zadnji sedeži.
Potnika spredaj bosta z ergonomijo povsem zadovoljna, avtomobil se prižiga in ugaša s pomočjo
gumba. Slabše je s preglednostjo nazaj. Še posebej, ko je streha dvignjena je le ta slaba. Skoraj
obvezni so parkirni senzorji, če ne želite, da bi vaš avtomobil utrpel grde praske ali "buške". Pri
vožnji s spuščeno streho in spuščenimi bočnimi stekli je turbulenca vetra za potnika na zadnjih
sedežih zelo moteča že pri nižjih hitrostih, pod 70 km/h. Znatno boljše je, če so prednja in zadnja
stekla dvignjena, takrat se potnika zadaj ne bosta pritoževala niti pri hitrostih okoli 100 km/h,
spredaj pa je ta meja še višja.
Motor sicer "prede" zelo lepo in skupaj z natančnim menjalnikom vozniku omogočata lagodno
vožnjo, vendar pa ne tudi vožnje "na nož". Testnik je poganjal 1,8-litrski bencinski štirivaljnik,
ki pa se kljub svojim 103 kW/140 KM ni izkazal za preveč prepričljivega. Nizek navor (175 Nm),
stalno kliče po pretikanju in poseganju za prestavno ročico, če želimo iz njega iztisniti še dokaj
soliden pospešek. Če ste bolj športni tip voznika si raje omislite močnejši agregat.
Astra twintop v kupejevski izvedbi pri vzpenjanju na robnike ali vožnji čez luknje nima
težav. Čvrstost karoserije je prepričljiva, na trde športne sedeže in trdo obeso se je treba
privaditi. Lega in vodljivost sta na visoki ravni, večjih vibracij ni čutiti niti v ovinkih, no
razen, ko zapeljemo čez kakšno večjo luknjo. Lahko rečemo, da so pri Oplu dobro opravili delo.
Še beseda ali dve o porabi in ceni. Mestna vožnja ne bo poceni, saj je poraba na 100
kilometrov na našem testu presegla mejo 10 litrov. Bolje se je testnik odrezal na odprti cesti,
kjer je poraba zdrsnila pod 6 litrov, ob mešanem ciklu vožnje pa je števec porabe pokazal na 7,5
litrov.
Pri Oplu cene niso povzdignili v nebo in je kar primerna vozilu tipa kupe-kabriolet in je v
cenovnem okviru konkurence. Osnovna cena opel astre twintop je 25.530 evrov, cena testnega modela
pa 28.208 evrov.
11
ogledov
Manekenka, ki se rada slači
Opel astra twintop je dober kompromis med kabrioletom in kupejem, saj se v obeh funkcijah znajde dobro. Uporabna pa je tudi v bolj kislem in mrzlem vremenu. Brez napak vseeno ni.