Avto
8251 ogledov

Mercedes: Digitalna ogledala so brez veze

Digitalna vzvratna ogledala Lexus
Nekatere znamke jih imajo za višek tehnologije in napredne aerodinamike. Tehnični vodja razvoja aerodinamike pri Mercedesu se nikakor ne strinja.

Pred leti so se začela digitalna vzvratna ogledala množično pojavljati na konceptnih avtih. Kar nekaj avtomobilskih znamk jih danes že namešča na svoje serijske modele, na primer Audi, Honda, Lexus ... Kamere, ki nadomeščajo prava ogledala, zaradi majhnosti pozitivno vplivajo na aerodinamičnost vozila, znižajo lahko hrup vetra in omogočajo širše kote pokrivanja bokov. Sliko dogajanja voznik spremlja na zaslonih v notranjosti. 

In zdaj so jih pri Mercedes-Benzu ožigosali kot nekaj brez resničnega smisla. Besede iz Mercedesovih vrst nosijo težo, saj imajo pri znamki trenutno najbolj aerodinamične serijske avtomobile na svetu. Električni zastavonoša EQS se je spustil vse do koeficienta Cd 0,20. Z navadnimi ogledali. Naprednemu konceptu EQXX pa so z ogledali vred koeficient spustili celo na 0,17.

Mercedes EQXX | Avtor: Mercedes Mercedes

Resničnih prednosti ni

Vodja Mercedesove aerodinamike Teddy Woll je prepričan, da pozitivne lastnosti digitalnih ogledal sicer obstajajo, a preprosto ne pretehtajo negativnih. Aerodinamična prednost digitalnih ogledal na avtu je po prepričanju Wolla zares minimalna, vpliv na manjšo porabo energije pa ničen. Nasprotno, za delovanje kamere in zasloni potrebujejo energijo, zato prihranka pod črto ne more biti. Pa še znatno dražja so za izdelavo.

Digitalna vzvratna ogledala | Avtor: Lexus Lexus

Poleg tega Woll na glas pove tisto, kar so po tihem ugotovili že številni uporabniki avtov z digitalnimi ogledali - so manj praktična od klasičnih ogledal. Voznik se mora navaditi gledati na zaslon - ki v notranjosti jemlje prostor - pri tem pa prilagajanje in izostrajevanje očesa traja dlje kot pri navadnem ogledalu. Ostrina slike na zaslonu se ne more meriti s tisto na ogledalu, Woll zaključuje svoje mnenje, ki ga povzema portal Nautiv.com. Očitno jih pri osebnih vozilih Mercedesa še dolgo ne bomo videli.

Ampak ravno pri tovornjakarski veji Mercedesa so bili prvi, ki so v gospodarska vozila začeli vgrajevati digitalna ogledala. Woll priznava, da je v svetu gospodarstva za takšno tehnologijo več prostora, saj so klasična ogledala na tovornjakih zelo velika in precej bolj vplivajo na zračni upor. Lastniku tovornjaka se vložek vanje dejansko povrne na račun nižje porabe, vozniku pa pomembno olajša pokrivanje bokov vozila. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.