Avto
30 ogledov

Mercedes "eksotiko“ približal širšemu krogu voznikov

Mercedes-Benz CLA
1/24
Gregor Prebil
Mercedesov štirivratni kupe je tehnološki klon kombilimuzine razreda A. Stavi na zapeljivo obliko, ob kateri malokdo ostane hladen, hkrati pa bodo z uporabnostjo zadovoljne tudi mame.

Male mercedese so v preteklosti kupovali vozniki nad 50 let. V Stuttgartu so z novo generacijo, najprej razreda B, nato A, zdaj pa še z modelom CLA, ki z dizajnom zelo spominja na večji in veliko dražji CLS, temeljito prevetrili in pomladili ciljno skupino.

Mercedes svoje "malčke“ izdeluje na isti platformi, na isti kot A, B in CLA pa bodo v prihodnje izdelovali tudi malega športnega terenca GLA. V prevodu to pomeni, da se med seboj bistveno razlikujejo le po zunanjosti in prostornini prtljažnika.

Prtljažnik konkretnejši kot pri petvratniku

Mercedes-Benz CLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
CLA je v primerjavi s klasičnim modelom razreda A raztegnjen na 464 centimetrov. S kombilimuzino si deli medosno razdaljo, motorizacijo in notranjo ureditev. Vse do drugega strešnega nosilca je podobnost s klasičnim A očitna, od tam naprej se karoserija spušča v atraktiven zadek s samosvojimi žarometi. Na prvi pogled avto ne deluje majhen, še več, od Mercedesovega razreda C je krajši le za štiri centimetre. Tudi zato je limuzinski prtljažnik s 470 litri uporaben. V primerjavi s kombilimuzino je prtljažnik večji za 129 litrov. Slabost je le ožja nakladalna površina; ta je sicer dovolj velika, da skozi porinemo otroški voziček, pa še vedno ostane prostor za druge stvari. Priročno se prtljažnik odpira s pritiskom na gumb na ključu za zagon motorja, le zapreti ga je treba ročno.

Izjemna aerodinamika prinaša kompromise

"Spolzka“ oblika z najnižjim količnikom zračnega upora med serijskimi avtomobili (0,22, testni CLA ima količnik zračnega upora 0,23), ki jo je zasnovala oblikovalska ekipa pod  vodstvom Slovenca Roberta Lešnika, je zahtevala nekaj žrtvovanja pri udobju. Sedenje na zadnjih sedežih je za odrasle potnike predvsem v predelu glave manj udobno, prav tako bo morala potrpeti mamica, ki sedi ob otroškem sedežu na zadnji klopi, saj je sedalna površina krajša kot pri razredu C. Nekaj telovadbe je potrebne tudi pri vstopanju, ko se je treba konkretno skloniti. Poslovnim partnerjem zadaj ravno udobno ne bo, tudi na račun majhnih stekel, pa čeprav je prostora za kolena dovolj.


Mercedes-Benz CLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Se pa spredaj sedi udobno in voznik lahko sedež nastavi športno nizko. Predvsem mladim, a tudi mladim po srcu, bo občutek sedenja pri drsenju skozi ovinke zelo všeč.

Mercedesove posebnosti

Notranjost je znana, mladostna, materiali na visoki ravni, a smo našli tudi pomanjkljivosti. Osrednji del v obliki tipkovnice ni zadnji krik mode. Tudi polavtomatska klimatska naprava na dnu se ne ujema s pedigrejem znamke, zato pa hvalimo vrtljive odprtine za zrak (te bi morale biti serijske v vozilih vseh znamk). Ročica za aktivacijo tempomata ali namestitev ročice parkirne zavore levo od volana je še vedno posebnost, a se na to s časom privadimo. CLA prepriča z informativnim samostoječim zaslonom, s funkcijami katerega upravljamo z vrtljivim gumbom na mostu med obema sedežema. Preprosto in pregledno! Preglednost nazaj zaradi majhnih oken trpi, a težavo rešuje tehnika (parkirna tipala spredaj in zadaj); pogrešali smo kamero za vzvratno vožnjo.

Tih in udoben

Mercedes-Benz CLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na cesti je CLA s pogonom na prednji kolesi prepričljiv z lego na cesti, še bolj pa z udobjem, po katerem vozila z zvezdo v nosu slovijo. Čeprav v ovinkih ni tako zanesljiv kot kombilimuzina (ob dinamični vožnji se čuti le rahla podkrmarjenost), je še vedno odlično vodljiv avto z zelo informativnim volanom in asistentom za dinamiko v ovinkih, ki skrbi za več agilnosti in občutka moči v ovinkih. Za nameček so zelo prepričljive zavore. Podvozje je udobno, za tiste, ki želijo športnejši občutek in bi radi čutili trdoto pod ritjo, morajo izbrati paket opreme AMG. CLA prepriča  z mirno vožnjo in vrhunsko izolacijo hrupa, kar se najbolj občuti pri višjih hitrostih na avtocesti, ko je vožnja neslišna, vibracije pa minimalne. Voznik in sopotniki lahko v miru uživajo v glasbi in dobrem ozvočenju.

Raje samodejni kot ročni menjalnik

Mercedes-Benz CLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
CLA 200 ne pomeni, da je bil pod pokrovom dvolitrski motor, temveč 1,6-litrski štirivaljni turbobencinski motor z največjo močjo 115 kilovatov, ki je ob 250 njutonmetrih navora dosegljiva že v nizkih vrtljajih. Moči je dovolj za širok krog uporabnikov, pa čeprav bo večina zaradi ekonomičnosti verjetno izbrala turbodizelsko gnani model. Bencinski motor euro6 ima za varčevanje v mestih serijsko vgrajeno funkcijo eco za zagon in zaustavitev. Kljub tej funkciji je treba računati na porabo okoli osmih litrov bencina. Še vedno sprejemljivo, še posebno zato, ker se da porabo z umirjeno vožnjo spraviti tudi na mejo šestih litrov, in tudi zato, ker se na avtocesti spodobno vozimo s porabo sedmih litrov. Menjalnik je bil ročni šeststopenjski. V takem avtomobilu bi si želeli samodejni dvosklopčni sedemstopenjski 7G-DCT-menjalnik, ki bi ga prav gotovo izbrali s seznama dodatkov, če bi bilo to možno, a je na izbiro pri zmogljivejšem bencinskem modelu. Vožnja bi bila prav gotovo prijetnejša.

Cena dobrih 34 tisočakov za testni primerek s skoraj 4.000 evri dodatne opreme ni diskontna, je pa še vedno polovico nižja od cene CLS. Konkurenca svojih adutov še ni predstavila, že konec leta prihaja limuzinski A3, prihodnje leto pa še BMW serije 2.

Podatki o vozilu: (mercedes-benz CLA 200)
Motor: turbobencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.595 cm³
Največja moč: 115 kW (156 KM) pri 5.300 vrtljajih
Največji navor: 250 Nm med 1.250 in 4.000 vrt./min.
Testna poraba: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 130 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.630 x 1.777 x 1.432 , medosna razdalja 2.699
Prtljažnik: 470 litrov
Cena: 27.440/34.146 evrov (osnovni/testni z dodatno opremo)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.