Avto
24 ogledov

Minister za varnejše ceste, o motoristih pa bo še razmislil

Peter Gašperšič Andrej Leban
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je po sestanku z vodstvom AMZS obljubil več sodelovanja med organizacijami, ki skrbijo za varnost in pretočnost slovenskih cest. Znova bo tudi preveril, ali je kaj narobe s popravki zakona o voznikih.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič se je na Vranskem, kjer ima AMZS center varne vožnje, sestal z vodstvom organizacije AMZS. Čeprav so pred mikrofon stopili z napovedjo boljših časov na cestah, je bilo po njihovih obrazih vseeno slutiti, da se je za zaprtimi vrati med predstavniki države in nevladne organizacije odvijala pestra debata. 

Na vprašanje Žurnala24, kako je sogovornikom iz organizacije utemeljil dejstvo, da popravljeni Zakon o voznikih kljub zavzemanju AMZS in celo državne Agencije za varnost v prometu (AVP) ne vsebuje določbe, da bi moral vsak novopečeni motorist opraviti obvezni tečaj varne vožnje, je Gašperšič odgovoril, da je vsako besedilo zakona spisano tako, da je sprejemljivo za čim širši krog ljudi.

"Danes sem bil obveščen, da na tem področju ni bilo napredka, zato se bom o tem še bolj podrobno seznanil," je kljub temu napovedal minister, čigar podpis je sicer že viden pod predlogom zakona o cestah, ki je te dni šel v enega zadnjih zakonodajalnih postopkov, to je medresorskega usklajevanja znotraj vlade.

Cilj je cesta, ki odpušča

Glede drugih tematik generalni sekretar AMZS Robert Štaba upa, da so pogovori z državno stranjo morda vseeno prinesli prvo konkretno lastovko glede ukrepov, ki jih je mogoče izvesti za več varnosti.

Gre predvsem za upoštevanje izsledkov vseevropskega ocenjevanja cest EuroRAP, pri katerem sodeluje AMZS in ki je v preteklosti že pomagal identificirati točke na slovenskem omrežju, kjer bi lahko tudi z nizkocenovnimi ukrepi občutno popravili varnost udeležencev. "Koliko življenj smo izgubili, ker ljudje zapeljejo s cesta in zapeljejo v drevo! Pa bi pomagala že robna črta, ki spušča  zvok, če zapeljemo nanjo ali če bankino zaščitimo z varovalno ograjo."

AMZS, ki v projektu EuroRAP sodeluje že devet let, je pred dnevi pridobil tilretno akreditacijo za vozilo in opremo, ki ju uporabljajo pri zajemu podatkov o cestah. Tako bodo za Dars in Direkcijo za infrastrukturo ponovno ali na novo ovrednotili nekatere odseke cestnega omrežja. Na podlagi podatkov bodo lahko pristojni opravili potrebne rekonstrukcije za boljšo varnost.

Za bolj usklajeno vodenje prometa

Minister Gašperšič je napovedal, da bodo v prihodnjih mesecih skupaj z Direkcijo za infrastrukturo, ki je odgovorna za glavne državne ceste, pristopili k identifikaciji in saniranju najbolj perečih odsekov. Prav tako napoveduje tesnejše sodelovanje pred glavno turistično sezono v zvezi z uravnavanjem prometnih tokov in pravočasnim obveščanjem na zastoje. 

Minister je do konca leta obljubil tudi spremembe nekaterih drugih ključnih zakonov s področja cestnega prometa, na podlagi katerih bi Darsovi nadzorniki lahko pridobili nekatere dodatne pristojnosti v zvezi z usmerjanjem prometa na avtocestah, prav tako bo ministrstvo pripravilo prenovo zakona o pravilih cestnega prometa in zakona o cestah. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • Skippy 00:42 10.junij 2016.

    Vedno pišejo, koliko ljudi umre na cestah. Pa jih 400 % več umre, ker se raje ubijejo, kot živijo v tej zavoženi državi.

  • uni65 17:26 08.junij 2016.

    Kaj so pa počeli ko so delali izpit, a tam nimajo šole varne vožnje! Motorist je dobil vozniško potem je pa vse v njegovi glavi.ŠOLA VARNE VOŽNJEnaj bi bi bila za kršitelje povratnike, potem pa na psihotest in ponovno na ...prikaži več izpit. VELJALO naj bi za vse voznike

  • Avatar praufo
    praufo 14:24 08.junij 2016.

    AMZS je pa povedal, da je avtocestni sistem praktično zabit. Nikoli, namanj pa takrat ko so začeli komolčarji sploh s to izgradnjo avtocest, niso pogledali na zemljevid evrope, da bi videli sploh kje se ta uboga slovenija sploh nahaja. Je ...prikaži več krivo šolstvo ? Ne vem. Vem samo to da učiteljice dobijo konec leta darilo. Skratka ta sitem je nafilan. Zabit! Razmišljajo o tretjem pasu. Halo ! Železnica dela kot dela. Nekateri še razmišljajo kaj narediti. Najbolj sposoben se mi zdi pa peter peter gašper gašperšič, al kaj je že. Take rabmo. Rabmo bolj umirjeno družbo, boljše šolstvo in resno pravo in ne nesposobnih ministrov. Čas je povozil to deželo zaradi nesposobnih voditeljev, ki so vedno živeli v svojih oblakih, na pa na zemlji.