V Sloveniji je bilo od leta 2006 do konca lanskega leta prodanih 7.760 modelov znamk Toyota, Peugeot in Citroën, kažejo podatki sekcije za osebna motorna vozila Trgovinske zbornice Slovenije (TZS). Če prištejemo januarsko prodajo in uvoz izbranih znamk, lahko številka doseže tudi deset tisoč. Gre za tiste modele, ki so zaradi okvare stopalke za plin lahko za udeležence v prometu nevarni.
"Številka ne bo velika"
Pri Toyoti Adria, ki je uvoznik za Toyoto v Sloveniji, so potrdili, da bodo odpoklicali 1,8 milijona vozil, prodanih v Evropski uniji, akcija pa bo obsegala določena vozila osmih modelov znamke. Pravijo, da med njimi ni lexusa. "Končna številka odpoklicanih vozil pri nas še ni znana, vendar ne bo tako visoka," so povedali. Možna je tudi ponovitev scenarija iz ZDA, kjer so prejšnji teden ustavili prodajo osmih modelov, zajetih v odpoklic.
V PSA različne informacije
V odpoklic bo vključenih tudi skoraj sto tisoč vozil peugeot 107 in citroën C1, ki jih znamki izdelujeta v sodelovanju s Toyoto. Alenka Nedelko iz Peugeota Slovenija je dejala, da bodo po njihovih prvih podatkih v odpoklic zajeti le modeli z bencinskim motorjem, ESP ali vgrajenim samodejnim menjalnikom, teh pa je pri nas zelo malo. O tem pa v podjetju Citroën Slovenija ne vedo še nič, saj jih po besedah Sadka Mezgeca o tem iz koncerna PSA, katerega del sta tako Peugeot kot Citroën, še niso obvestili.
Toyota predolgo oklevala
Strokovnjaki Toyoti očitajo predvsem to, da je z odpoklicem predolgo oklevala, saj naj bi po navedbah podjetja CTS, ki dobavlja stopalke, težava obstajala že dalj časa, še preden so postali dobavitelj za Toyoto. Pri CTS zato obtožbe, da so za nastalo škodo krivi sami, odločno zavračajo. Zanimivo pa je, da je CTS leta 2006 od Toyote prejel nagrado za kakovost stopalke.
"Napako čim prej priznati"
David Jurič, predsednik sekcije za osebna motorna vozila, pa zadevo pomirja: "Ko je napaka ugotovljena, jo je treba čim prej priznati in odpraviti. Tako so stroški in izguba ugleda manjši. Dejstvo pa je, da lahko tak odpoklic doleti kogarkoli."
Miniintervju: David Jurič, sekcija za osebna motorna vozila pri TZS: ''V popravila čim prej!''
Kaj svetujete voznikom?
Voznik ima po zakonu šest mesecev po odkritju napake čas, da stvarno napako prijavi. Dolžnost uvoznika pa je, da jo čim prej odpravi.
Ali se lahko kupci znamk, ki jih je v zadnjem času doletel vpoklic, sploh še počutijo varne?
Kupec vozila se v prometu nikoli ne more počutiti stoodstotno varnega, je pa stvar vsakega uvoznika, da popravila izvede čim prej in v skladu z navodili znamke.
Kaj je vzrok za vse pogostejše odpoklice?
Delno je zanje kriva tudi kriza. Zaradi razmer na trgih je mnogo dobaviteljev propadlo in znamke so morale menjati dobavitelje, ki pa niso vedno preizkušeni.