Tečajniki, ki se udeležijo treninga v centru ZŠAM (poligon Združenja šoferjev in avtomehanikov Celje), naj bi imeli vozniško dovoljenje več kot leto dni, saj je tečaj smiseln le za voznike, ki dobro upravljajo z vozilom. Inštruktorji jim skozi deseturni trening pokažejo tisto, česar jih avtošole in pozneje udeležba v prometu nista naučila.
V tem času je skozi trening šlo že več kot 17.000 tečajnikov, danes pa za to skrbi 11 inštruktorjev, večina od njih pa pri projektu sodeluje že več kot deset let. Poligon, ki je od avtoceste A1 Maribor–Koper oddaljen vsega 200 metrov, se nahaja v Ljubečni pri Celju in nudi tako teoretično kot praktično znanje, sprva v učilnici in nato na samem poligonu.
Tečaj je razdeljen na začetnega in nadaljevalnega ter na šolo terenske vožnje. Po opravljenem tečaju dobijo vsi udeleženci tečaja potrdilo oziroma izkaznico o opravljenem izpitu treninga varne vožnje, ki ga izdajajo po pooblastilu Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Republike Slovenije.
|
Brane Küzmič, nekdaj odličen reli voznik, svoje znanje in izkušnje danes uporablja za učenje varne vožnje. © Mediaspeed |
Program je namenjen vsem kategorijam voznikov, njegov namen pa je izdelati reakcijski vzorec za ravnanje v krizni situaciji in je vključen v nacionalni program na slovenskih cestah. Trening se začne z enournim brifingom v sproščenem vzdušju, kjer Brane posreduje teoretične informacije o pravilnem položaju za volanom, zavorni poti, pomembnosti uporabe pravilnih pnevmatik, varnostni razdalji, Tamovem krogu, podkrmarjenju, prekrmarjenju in še čem. Potem so tečajniki razdeljeni v več skupin in prepuščeni štirim inštruktorjem, ki v šestih ločenih segmentih teorijo, ki je bila posredovana na predavanju, posredujejo tudi v praksi.
Nadgradnja v vsakdanji vožnji
Nadaljevalni trening poteka malo drugače, saj praktični del ne poteka na poligonu, ampak v
mestu, kjer kandidat skupaj z inštruktorjem prevozi najbolj kritične in rizične odseke (obvoznica,
rondo, avtocesta). Trening defenzivne in komentirane vožnje je sestavljen iz vožnje po mestu,
ki jo inštruktor komentira in vseskozi opozarja tečajnika na morebitne napake v CPP (ali voznik
opazi pešce, znake, upošteva omejitve). Ob koncu treninga inštruktor v
internem razgovoru z drugimi inštruktorji analizira kandidatovo vožnjo in izdela
poročilo.
Dejstva
Trening varne vožnje je program nemškega ministrstva za promet, ki ga
je kot franšizo odkupil Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu
Republike Slovenije, njegovo izvajanje pa lahko zaupa le inštruktorjem, ki so si
licenco pridobili pri dajalcu franšize.
Cena za posameznika: 180 EUR + DDV
Praktične vaje:
1. Začetni tečaj
Priprava za vožnjo in krmiljenje
Zavorna pot pri različnih hitrostih – z
ABS
in brez njega
Zaviranje na neenaki vozni podlagi
–
z
ABS
in brez njega
Prenos dinamičnih sil (krog
–
vijuganje)
Zaviranje z izogibanjem nenadni oviri
–
z
ABS
in brez njega
Vaje za obvladovanje drsečega vozila
–
prirejeno vozilo
2. Nadaljevalni tečaj
Vaje za obvladovanje drsečega vozila
–
prirejeno vozilo
Ocenjevanje varnostne razdalje med vožnjo
Zaviranje na spremenjeni podlagi
–
z
ABS
in brez njega
Zaviranje in izogibanje nenadni oviri z izbiro smeri
–
z ABS in brez njega
Zaviranje z ustavljanjem v ovinku
–
z
ABS
in brez njega