Avto > Na Štrom
10358 ogledov

Audi k nam končno pripeljal svoj najcenejši električni SUV

predstavitev Audi Q4 e-tron
1/20
Saša Despot
Čeprav so ga napovedovali že za pomlad, je Audi zdaj k končno pripeljal drugi električni SUV.

Audi Q4 e-tron in Q4 sportback e-tron s kupejevskimi oblinami se velikostno umeščata med klasični Q3 in Q5, po prostornosti pa sta primerljiva z velikim Audijevim SUV Q7. Glavna tekmeca bosta mercedes EQA in tesla model Y.

Premijski trg vozil v Sloveniji v primerjavi s celotnim avtomobilskim trgom letos beleži rast v višini 14 odstotkov. Audi je med proizvajalci premijskih vozil (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, Tesla, Lexus, Porsche, Mini, Land Rover, Jaguar, Acura, Infiniti, Maserati) po številu registracij s skoraj tretjinskim deležem na prvem mestu. 

A ne na račun električne ponudbe, v kateri ima za večji SUV e-tron in športno limuzino e-tron GT. Tesla je v premijskem razredu pobegnila in na račun model 3 in po novem model Y drži primat med električnimi premijci. V Sloveniji je trg električnih vozil sicer še zelo majhen, samo 2,8 odstoten. Vendar pa se ponudba električnih vozil povečuje. Audi si veliko obeta prav od kompaktnega Q4 e-tron, ki je tudi cenovno gledano cenovno najbolj ugoden električen audi.

Mercedes EQA PREMIERA Avto Mercedes predstavil kompaktni električni EQA

Namenska električna platforma

Za razliko od Mercedesa, kjer so prilagodili platformo za EQA, ki si jo deli s klasičnim GLA, pa so pri Audiju za Q4 e-tron izbrali namensko električno platformo MEB na kateri nastajata tudi koncernska modela volkswagen ID.4 in škoda yeti. Pri Audiju so na predstavitvi v Planici, kjer so razkrili tudi nove polnilne postaje za električna vozila MOON, poudarili, da se Q4 po premijski vsebini, tehniki in dinamiki vožnje, pa tudi ceni razlikuje od koncernskih bratov.

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audijev drugi električni križanec Q4 e-tron je bolj vsakdanje orientiran od električnega prvenca audija e-trona in je po zgledu na klasični Q3 na voljo v dveh karoserijskih različicah, kot SUV in dva tisočaka dražji SUV-kupe (Q4 sportback).

Seveda se razlikujeta predvsem po zadku, kjer se audi Q4 sportback e-tron lahko pohvali še s posebnim spojlerjem, ki je precej visoko integriran na zadnjo šipo in precej izboljša aerodinamiko avtomobila. Aerodinamični količnik namreč pri njem znaša 0,26, »navadni« Q4 e-tron pa se mora zadovoljiti z dvema stotinkama manj, torej z 0,28.

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prostoren kot Q7

Uporaba platforme MEB je prinesla vrsto prednosti, med katerimi je tudi ta, da Q4 e-tron kljub kompaktni dolžini 4,59 metra, s katero je za 9 centimetrov krajši od audija Q5, po zaslugi medosne razdalje 2,76 metra, ki jo omogoča platforma MEB, razpolaga s prostornostjo višjega razreda. V kabini je prostora kot v velikem SUV Q7 zagotavljajo v Audiju. Ta se ne odraža le spredaj in na zadnji klopi, kjer se sedi sedem centimetrov višje, ampak tudi v prtljažniku, ki razpolaga s solidnimi 520 litri osnove in možnostjo povečanja na 1.490 litrov. To velja za Q4 e-tron, saj sportback razpolaga celo s 15 litri več osnovne prostornine in povečljivostjo na malce manjših 1.460 litrov. Kable za polnjenje je treba voziti v posebnem predalu zadaj, saj spredaj odprtine ni.

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kot električnemu avtomobilu so Audijevi oblikovalci Q4 e-tronu namenili zelo čiste oblike, električna platforma pa jim je omogočila tudi, da so kolesa porinili povsem v vogale in s tem okrepili njegov nastop. Z aerodinamičnimi prijemi so poskrbeli tudi za precejšnje podaljšanje dosega. Spodnja maska, ki se jo lahko zapre z loputami, k dosegu denimo prispeva 6 kilometrov, spojler pod njo pa 5 kilometrov. Pred kolesa so vgradili posebne kolesne spojlerje, ki kljub majhnosti pripomorejo kar k 14 kilometrom več dosega, poseben rob vzvratnih ogledal pa k temu doda še 2 kilometra. Prtljažna vrata so opremljena s posebnim zračnim tesnilom, ki k dosegu doda še 4 kilometre, spojler na prtljažnih vratih sportbacka pa temu v primerjavi s Q4 e-tronom doda še 12 kilometrov dosega.

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi RS e-tron GT V Sloveniji Avto Avto za novodobne managerje, jih bo dovolj za vse pri nas?

Luči, ki spreminjajo grafiko

Za hip se moramo še zadržati pri zunanjosti, kjer Audi uvaja možnost izbire grafične podobe luči. Izbiramo lahko med štirimi grafikami. To novost pa je Audi pri zadnjih LED lučeh uvedel že s Q5. LED luči so lahko tudi matrične.

Audi Q4 e-tron | Avtor: Audi Audi

Zanimivih je tudi nekaj oblikovalskih prijemov v notranjosti, ki je seveda popolnoma digitalizirana in povezana in bo takoj domača vsakomur, ki je sedel v e-tronu ali kateremkoli drugem sodobnem audiju, z izjemo ličnega »pomola« na katerem so pregledno zbrana stikala za upravljanje pogona.

Najbolj nam je padel v oči povsem nov volan, ki je sploh prvič pri premijski znamki sploščen zgoraj in spodaj, dodali pa so površine za haptično upravljanje in obvolanske ročice s katerimi nastavljamo moč rekuperacije med zaviranjem in s tem podaljševanje električnega dosega.

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tesla Y Tesla model Y Avto Vozili smo verjetno najbolj vroč avto na svetu ta hip

Pri Audiju poudarjajo tudi obilico odlagalnih površin, ki obsegajo kar 24 litrov. Izstopata predvsem odlagališči na sredinski konzoli, ki lahko sprejmeta celo 1,5-litrski plastenki, ter odlagališči za steklenice na vratih, ki so ju namesto na običajni spodnji del vrat vgradili veliko više, kjer so bolje dosegljive uporabnikom. Potniki bodo sicer svoje predmete lahko »skrili« tudi v velik sredinski zaboj z volumnom 4,4 litra.

Razširjena resničnost

Ko gre za pregled nad vožnjo, izstopa novi projekcijski zaslon HUD, ki deluje v okolju obogatene resničnosti.  Na velik projekcijski zaslon se namreč projicirajo napotki in simboli, ki vozniku precej pomagajo pri vožnji. Pri Audiju so to uredili tako, da se navidezna slike pojavlja na navidezni razdalji deset metrov pred avtomobilom, saj naj bi bila to idealna razdalja, da voznik registrira napotke in ga ne motijo.

Audi Q4 e-tron | Avtor: Audi Audi

Po drugi strani kaže, da so se iz Q4 e-trona kot avtomobila za širše vozniško občinstvo povsem poslovila digitalna vzvratna ogledala, ki so pri voznikih audija e-trona vzbujala zelo različne odzive. Audi Q4 e-tron, kot s poudarili na predstavitvi, ne bo le predstava za oči, ampak tudi za ušesa, saj bo potnike razvajal kristalni prostorski zvok iz zvočnega sistema, ki ga je razvil njihov novi partner Sonos.

Manjša in večja baterija, pogon spredaj in na vsa štiri kolesa

Doseg je sicer odvisen od baterije. Na voljo sta dve, manjša z neto kapaciteto 52 kilovatnih ur ter večja z neto kapaciteto 77 kilovatnih ur, ki zagotovita od 341 do 528 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP. To je seveda odvisno od baterije, karoserijske oblike in pogonske različice. Te so namreč tri. Osnovni je audi Q4 35 e-tron s 125 kilovatnim motorjem, ki ga do 100 kilometrov na uro pospeši v 9 sekundah, vmes je 150-kilovatni Q4 40 e-tron, v vrhu ponudbe pa bo z dvema elektromotorjem opremljeni audi Q4 50 e-tron quattro, ki bo do 100 kilometrov na uro pospešil v 6,2 sekunde. Dodajmo še, da lahko vsi vlečejo tudi prikolico z največjo maso 1.000 pri šibkejših in 1.200 kilogramov pri najmočnejši različici, kar bo gotovo popestrilo možnost njegove uporabe.

Audi Q4 e-tron | Avtor: Audi Audi

Audi grandsphere koncept Razkrit Avto Razkritje: Novi audiji bodo povsem drugačni

Večja baterija bo sicer omogočala polnjenje z izmeničnim tokom do moči 11 kilovatov (šibkejša 7,4 kilovata), ki bo dovolj, da se bo baterija napolnila čez noč (7,5 ure), na voljo pa bo tudi hitro polnjenje na enosmerni polnilnici z močjo 100 za manjšo oziroma 125 kilovatov za večjo baterijo. S tem naj bi se v desetih minutah preneslo dovolj toka za 150 kilometrov nadaljnje vožnje. 

predstavitev Audi Q4 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dinamičen avtomobil za dobrih 46 tisočakov

Da gre za premijsko vozilo razkriva tako vgrajena tehnologija kot z njo povezane dinamične lastnosti vozila. Poleg serijskega je na voljo tudi s 15 milimetrov nižjim  športnim podvozjem z nastavljivimi blažilniki in progresivnim volanom ter nastavitvijo režima vožnje. Bolj zanimivo od tega je verjetno dejstvo, da se audi Q4 e-tron pohvali z obračalnim krogom le 10,2 metra, kar je celo manj kot v najmanjšem audiju A1. Pri Audiju so se pohvalili, da so veliko stavili tudi na prijaznost okolju. Iz recikliranih materialov je izdelanih kar 27 vidnih delov, dobavitelji morajo izpolnjevati okoljska merila, CO2 nevtralna pa je tudi celotna proizvodnja, k čemur veliko pripomore tudi tovarna v Zwickauu, ki v največji meri uporablja zeleni električni tok.

Maloprodajne cene se za osnovno izvedenko Q4 35 e-tron s pogonom zadaj začnejo pri 46.450 evrih, sportback je 2.030 evrov dražji. Z večjo baterijo v različici 40 e-tron stane najmanj 52.790 evrov, s pogonom quattro se cene z različico 45 e-tron začnejo pri 57.340 evrih.

Komentarjev 1
  • miž 09:12 22.oktober 2021.

    res končno, prav v vrsti čakamo