Avto > Na Štrom
8462 ogledov

Noben ne pride dlje od tesle

Kia niro EV concept Kia
Največji nemški avtomobilski klub ADAC je primerjal tovarniško porabo električne energije električnih vozil z dejansko na cesti. Preizkusili so 27 vozil. To so zmagovalci testa.

Tako kot pri bencinskih ali dizelskih avtomobilih je v praksi tudi pri električnih avtomobilih razliko med dejansko porabo na cesti in porabo, ki jo je določil proizvajalec. In ta tudi pri elekrtičnih avtomobilih ni majhna. To dokazuje test nemškega avtomobilskega kluba ADAC, kjer so na cesti merili porabo elektrike in doseg 27 "rešiteljev planeta".

Nemški avtomobilski klub ADAC sicer že vrsto let izvaja redni Ecotest. Meri dejansko porabo avtomobilov, odtis ogljikovega dioksida (CO2), dušikovih oksidov (NOx) in trdnih delcev. Meritve izvajajo v laboratoriju in na cesti. S tega vidika je Ecotest prinesel že več presenečenj, ki so v popolnem nasprotju z rezultati CO2, merjenimi po uradni WLTP metodologiji. Dokazano je, da so na primer dizelski avtomobili lahko okolju prijaznejši od hibridov ali celo nekaterih električnih avtomobilov.

Tesla model X | Avtor: Tesla Tesla

škoda enyaq iV, električni avto OECD Avto OECD: električni avti glede emisij slabši od klasičnih!

Pri ADAC porabo električnih avtomobilov ocenjujejo po isti metodologiji. Zmagovalec ADAC-ovega Ecotesta električnih avtomobilov je hyundai Ioniq s porabo 16,3 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Uradno je to še vedno 2,5 kWh več kot ima napisano v tehnični specifikaciji. Ioniq, ki sodi v spodnji srednji razred je uspel premagati celo precej manjša dvojčka - mestni VW e-Up! in Seat Mii, ki sta porabila 16,7 oziroma 17,3 kWh. Sledita mini cooper SE (17,6 kWh) in BMW i3.

Rezultati niso presenetljivi, saj so vsi našteti avtomobili na trgu z najmanjšo kapaciteto akumulatorja, kar pomeni manjšo težo in manjšo porabo, pa tudi z občutno manjšim dosegom z enim polnjenjem baterije.

volkswagen ID.3 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

DS3 izkušnje Avto Življenje s šik električnim avtomobilom

Če bi gledali tudi doseg bi bil zmagovalec križanec kia e-niro s 64 kWh baterijami, ki je na cesti porabil le 18,1 kWh, kar pomeni skoraj 400 kilometrov dosega. Niro je bil celo boljši d miniaturnega smarta EQ, novega peugeota e-208 in tudi renaulta zoe, torej tipičnih mestnih avtomobilov. Tudi novi VW ID.3 je imel večjo porabo. Njegova poraba je 19,3 kWh na 100 kilometrov. Uradno bi moralo biti 16,1 KwH. Po drugi strani so največji porabniki veliki premijski športni terenci, kot so audi e-tron (25,8 kWh), jaguar i-pace (27,6 kWh) in mercedes-benz EQC (27,6 kWh).

Večja masa, večja oddaljenost od tal, večja moč in terenska oblika vpliva na porabo tudi pri električnih avtomobilih
Ameriška Tesla se je med premijskimi električnimi avtomobili izkazala za najbolj ekonomično z energijo. Teslin SUV X je porabil natanko 24 kWh na 100 kilometrov, kar pa je le malo manj kot tekmeci. Dobro se je odrezal tudi najbolje prodajani Teslin model tesla model 3 s porabo 19,5 kWh. Kombinacija velikih baterij in razmeroma nizka poraba pomeni tudi večji doseg od tekmecev. Tesla X je zmogla z enim polnjenjem baterije prevoziti 451 kilometrov, tesla 3 long range (429 km), porschejem taycan 4S performance plus pa 400 kilometrov.

Renault ZOE | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Doseg kie e-niro je bil z enim polnjenjem 398 kilometrov. Po dosegu so se dobro odrezali tudi audi e-tron, kia e-soul, hyundai kona electric in jaguar i-pace.

Polestar 2 električni avto Svetovni rekord Avto Električni avti imajo v tej državi 54-odstotni delež!

Na repu najdemo zmagovalce prve discipline, torej električne avtomobile z najmanjšo porabo. Razlog je majhna zmogljivost baterij. Hyundai Ioniq je bilo treba na polnilno postajo priklopiti po 270 kilometrih, BMW i3 po 272 kilometrih, VW e-Up! po 220 in smart EQ po le 100 kilometrih.

Pri ADAC so med testom pridobili še druge zanimive podatke, na primer koliko energije potrebujete za napajanje baterij za polnjenje do 100% uporabne kapacitete polnilnika. Polnjenje ni 100% učinkovito. Vedno moramo računati na izgube. Pri tesli X je treba dobaviti 108,3 kWh, da dobite 100 kWh, pri Kii e-Niro pa za polnjenje 64 kWh baterije 72,3 kWh. 

Hyundai Ioniq | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dizelski avtomobili Avto Med državami, ki nameravajo prepovedati prodajo dizlov in bencincev tudi Slovenija

Pod črto. Test je dokazal, kako hitro na trgu napredujejo električni avtomobilih, tako po zmogljivostih, porabi energije, velikosti baterij in dosega z enim polnjenjem. Pričakovati je hiter napredek na vseh področjih. Večina največjih avtomobilskih proizvajalcev ima pred vrati povsem novo generacija električnih avtomobilov postavljenih na povsem nove platforme, ki bodo uporabnost električnih vozil dvignila na povsem novo raven.

Realna poraba po Ecotestu ADAC Poraba na 100 km (kWh) proti uradni porabil WLTP (kWh)
Hyundai ioniq (16.3 / 13.8)
VW e-up! (16.7 / 14.5)
Seat mii (17.3 / 14.9)
Mini cooper SE (17.6    / 16.8)
BMW i3 (120 Ah) (17.9 / 15.3)
Kia e-niro (64 kWh) (18.1 / 15.9)
Smart forfour EQ (18.4 / 15.9)
peugeot e-208 GT (18.7 / 17.6)
Kia e-soul (64 kWh) (18.8 / 15.7)
renault zoe R135 ZE 50 (52 kWh) (19.0 / 17.7)
VW ID.3 (19.3 / 16.1)
Hyundai kona electric (64 kWh) (19.5    / 15.0)
Tesla model 3 standard range (19.5 / 14.3)
Opel ampera-e (19.7  / 14,5 (NEDC))
Peugeot e-2008 GT (20.2 / 17.8)
Renault zoe (41 kWh)  (20.3 / 13,3 (NEDC))
DS 3 crossback E-Tense (20.5 / 18,3 (NEDC))
Tesla model 3 AWD long range (20.9 / 16,0)
Nissan leaf (40 kWh)   (22.1 / 20.6)
Nissan Leaf e + (62 kWh) (22.7 / 18.5)
Porsche taycan 4S (23.6  / 26.2)
Tesla model X (24.0 / 20,8 (NEDC))
Audi e-tron sportback 55 ( 24.4 / 23.7)
Audi e-tron 55 quattro (25.8 / 23.0)
Jaguar i-Pace EV400 S AWD (27.6 / 22.0)
Mercedes EQC 400 AMG line (27.6 / 22.6)
Nissan e-NV200 (40 kWh) (28.1 /25.9)

Realni doseg po Ecotestu ADAC-a (Kapaciteta akumulatorja (kWh)    / porabljena energija na 100% polnjenje (kWh) / doseg v kilometrih)
Tesla model X
(100 kWh / 108.3 kWh / 451 km)
Tesla model 3 longe range AWD (75 kWh / 89,5 kWh / 429 km)
Porsche taycan 4S (93,4 kWh - 83,7 kWh uporabno /     95.2 kWh / 400 km)
Kia e-niro (64 kWh / 72.3 kWh / 398 km)
Audi e-tron sportback 55 ( 95,0 kWh  - 86,5 kWh uporabno / 96 kWh / 390 km)
Kia e-soul (64 kWh) (64 kWh / 73.9 kWh / 390 km)
Hyundai kona electric (64 kWh / 73.9 kWh / 379 km)
Jaguar i-pace EV400 S AWD ( 90 kWh / 100,8 kWh / 366 km)
Audi e-tron 55 quattro (95,0 kWh - 83,6 kWh uporabno / 94.3 kWh / 365 km)
Opel Ampera-e  (60 kWh / 67.4 kWh / 342 km)
Mercedes EQC 400 AMG Line (80 kWh / 93 kWh / 335 km)
Renault zoe R135 ZE 50 ( 52 kWh / 64.3 kWh 335 km)
VW ID.3 (62,0 kWh - 58,0 kWh uporabno / 64,8 kWh / 335 km)
Tesla model 3 standard range ( 53 kWh / 60 kWh / 305 km)
Nissan leaf e + (62 kWh) ( 62 kWh / 68.4 kWh / 300 km)
Peugeot e-208 GT (50,0 kWh -  47,5 kWh  / 53.1 kWh / 280 km)
BMW i3 (120 Ah) (42,2 kWh  - 37,9 kWh  uporabno / 48.8 kWh / 272 km)
DS 3 crossback E-tense (50,0 kWh  - 47,5 kWh uporabno / 55.4 kWh / 270 km)
Hyundai ioniq (38.3 kWh / 44.1 kWh / 270 km)
Peugeot e-2008 GT (50,0 kWh  - 47,5 kWh  / 53.1 kWh / 260 km)
Renault zoe (41 kWh / 49,5 kWh / 243 km)
VW e-up! (32.3 kWh / 36.7 kWh /  220 km)
Seat mii (32.3 kWh / 37.8 kWh / 215 km)
Mini cooper SE (32,6 kWh - 28,9 kWh uporabno / 37.6 kWh / 210 km)
Nissan leaf  (40 kWh / 44.5 kWh / 201 km)
Nissan e-NV 200 (40 kWh / 46.9 kWh/ 167 km)
Smart forfour EQ (17.6 kWh / 18.9 kWh / 100 km)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.