Z novo tehnologijo tipal so pri Continentalu dosegli bolj natančno merjenje temperature v elektromotorjih, s čimer se je zmanjšala potreba po kritičnih surovinah, ki jih uporabljajo v rotorjih.
Dobavitelj omenja nekaj gramov zmanjšanja količine disprozija na magnet. Glede na visoko ceno tega elementa, bi s te lahko dosegli velika znižanja stroškov, ki bi presegla ceno novega tipala, pravijo pri Continentalu.
Zmanjšanje tolerance
Z novim tipalom bodo odpravili pomanjkljivost pri meritvah temperature rotorja v motorjih PMMs, pri katerih temperaturna toleranca meritev sega do 15 stopinj Celzija. Trenutno namreč proizvajalci temperaturo merijo posredno s pomočjo softverskih simulacij. To morajo upoštevati pri proizvodnji, kar privede do povečane porabe redkih zemljin zaradi varnostnih razlogov.
Novo tipalo temperature rotorja eRTS, ki so ga razvili pri Continentalovem avtomobilskem oddelku, ki se bo kmalu preimenoval v Aumovio, temperaturo meri neposredno na rotorju in zagotavlja zelo natančne meritve s toleranco le tri stopinje Celzija. S tem se zmanjša potreba po redkih zemljinah, ki jih proizvajalci uporabljajo, da povečajo toplotno odpornost trajnega magneta in povečajo učinkovitost elektromotorja.
Zaradi ekonomije mase bo nova iznajdba sčasoma pripomogla k občutnemu zmanjšanju stroškov, predvsem v primeru uporabe redkih elementov, kakršen je disprozij, ki mu bo cena še gotovo rasla. Poleg stroškov je pomembna tudi dobavljivost. Kitajska, kot največja proizvajalka redkih zemljin, je trenutno uvedla omejitve pri njihovem izvozu. To je privedlo do zastojev v svetovni dobavni verigi, ki jo nekateri strokovnjaki že opisujejo kot kritično.
Preprečevanje razmagnetenja
V primeru z elektromotorji, pri katerih za tvorbo magnetnega polja skrbi elektrika, motorji PMMs delujejo s pomočjo trajnih magnetov. Izziv zaradi rotacije predstavlja predvsem hlajenje takšnih magnetov, ki se ga večinoma doseže prav z uporabo redkih zemljin. Pri Continentalu navajajo, da se temperature v rotorjih elektromotorjev lahko dvignejo do 150 stopinj Celzija.
Kritična je predvsem razmagnetenje trajnega magneta, ki je lahko posledica visokih temperatur Proizvajalci zato z redkimi zemljinami pokrijejo celotni tolerančni razpon temperature in zagotovijo, da magnet deluje v vseh temperaturnih pogojih. Po drugi strani lahko zaradi natančnejših meritev izboljšajo tudi zmogljivosti elektromotorja.
Tipalo eRTS sestavljata dva dela. Dejanska sensorska enota, ki je nameščena v bližino magneta, podatke brezžično pošlje v pretvornik, ki je vgrajen zunaj elektromotorja. Pri tem si pomaga s piezo ultrazvokom, ki poskrbi tudi za napajanje enote z energijo. Pretvornik potem podatke o temperaturi magneta pošlje upravni enoti avtomobila.
Za zdaj še ni znano, kdaj bodo začeli novo tipalo serijsko izdelovati. Continental navaja, da so koncept tipala in prihranke redkih zemlji že uspešno preskusili. Zdaj morajo sistem izpopolniti v sodelovanju z avtomobilskimi proizvajalci. Dodajajo, da je povpraševanje po tipalu veliko, kar sicer velja tudi za vse druge aplikacije, ki obetajo zmanjšanje porabe redkih zemljin.
stavim,da bo še dražje kot zdaj,malo promocije potem pa udri,kot vse do zdaj,kateri avto pa je do zdaj še bil tako cenejši,pa so enako obljubljali ko bo motor tak in onak.