Michelin je začel pred leti razvijati povsem nove pnevmatike, take, ki ne bi bile polnjene s plinom, zaradi česar bi bila varnost večja. “Michelin veliko vlaga v razvoj novih proizvodov, in na prednostnem seznamu je tudi pnevmatika tweel. Z razvojem so tik pred koncem, kar je vidno tudi zato, ker so končni izdelek pred časom že predstavili na avtomobilskem salonu v Philadelphii,” je povedal Imre Diosi iz Michelin Hungary.
Gre za posebne pnevmatike, ki ne potrebujejo zračnic in ventilov, saj so s posebno konstrukcijo namešene neposredno na platiše. Glavna razlika je v konstrukciji, guma namreč pokriva le tekalno površino pnevmatike in v debelino meri le centimeter. Preostalo sestavljajo gibljive špice in prilagodljiv srednji del. “Kdaj in v kakšni obliki bo tweel prišel na tržišče, še ne vemo, saj datum začetka proizvodnje še ni določen,” je še povedal Diosi.
|
Na fotografiji je dobro vidna sestava pnevmatike. Tekalni del v debelino meri centimeter, s platiščem pa ga povezujejo posebne gibljive "špice." © Michelin |
Evropska komisija predlaga, da bi bile po letu 2012 obvezne pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, ki zaradi manjšega trenja omogočajo nižjo porabo goriva. Od istega leta naj bi bil obvezen še sistem za nadzor pritiska pnevmatik, ki voznika opozori ko pride do padca pritiska.
Mnogi proizvajalci ta pripomoček že ponujajo, saj je za večjo učinkovitost goriva bistveno tudi vzdrževanje ustreznega pritiska v pnevmatikah, prazne pnevmatike pa so tudi pomemben povzročitelj prometnih nesreč, velikokrat s hujšimi posledicami. Raziskave, ki jih je opravilo nizozemsko podjetje TNO, so pokazale, da bi uporaba teh sistemov zmanjšala izpuste ogljikovega dioksida za 0,7 odstotka.