Avto
139 ogledov

Nikola Motors želi biti Tesla na področju tovornjakov

Nikola one koncpet
1/4
Nikola Motors
Kako velik vzor je Nikola Tesla Američanom je s poimenovanjem podjetja Tesla Motors pokazal že njegov lastnik Elon Musk. Ker je poimenovanje Tesla že zasedeno, je ostalo le še ime Nikola, ki je del imena podjetja Nikola Motors, ki želi biti "Tesla" na področju električnih tovornjakov.

Lastnik podjetja Nikola Motor Company je še en tehnični zanesenjak Trevor Milton. Za razliko od Tesle Motors z električnimi vozili ciljajo bolj v širino, na tovornjake, štirikolesnike in druge oblike vozil.

Prvi in najbolj pomemben proizvod v ponudbi bi moral biti nikola one, konceptni hibridni tovornjak, ki naj bi po izjavah njegovih snovalcev spremenil način transporta. In to globalno.

105 km/h v klanec

Nikola one je s pomočjo šestih pogonskih koles sposoben povleči tovor z maso 36 ton. Skupna moč je okoli 1500 kilovatov (2.000 KM), največji navor je kar 5.000 Nm.  Energijo pridobiva iz velikih baterij sestavljenih iz 30 tisoč litij-ionskih celic s skupno kapaciteto 320 kWh. Za polnjenje skrbi plinska turbina z močjo 400 kilovatov, ki deluje kot generator. Tovornjak je štirikrat zmogljivejši, kot dizelska konkurenca, pri proizvajalcu pa trdijo, da so stroški obratovanja električnega tovornjaka dvakrat nižji kot pri dizelskih tovornjakih.

Pri Nikola Motors trdijo, da je najvišja hitrost tovornjaka pri vožnji v klanec 105 km/h (do šest odstotni klanec), doseg z enim polnjenjem je 2.000 kilometrov, pospešek od 0 do 100 km/h pa pol minute, kar je enkrat hitreje od dizelskih konkurentov. Posebno pozornost so namenili udobju v potovalni kabini. Ob vgradnji neodvisnega blaženja in nizkega težišča izpostavljajo boljše upravljanje z vozilom. Zato, ker v njem ni dizelskega motorja, so prosotrnost v potovalni kabini izboljšali za 30 odstotkov. V kabini sta dve postelji, hladilnik z zmrzovalnikom, mikrovalovna pečica in pametni led televizor z diagonalo 107 centimetrov. V razvoju je tudi sistem avtonomne vožnje, ki ga bodo vgradili potem, ko bo to zakonsko dovoljeno.

Komentarjev 1
  • Mitja Vilar 10:35 15.maj 2016.

    Če je med lastniki os. vozil mnogolaikov, jih med kupci tovonih vozil ni. Za eu prostor kabina zavzema nekaj m3 več tovornega prostora kot pri ostalih proizv. Nikola m. delajo tovorne za ZDA, kar jim avtomatsko zmanjša trg. Tole o ...prikaži večo količini energije v celicah, ki naj bi dajale moč za 2000!?! km. Vlačilec ima za to kiom. 700 litrov dizla. Razl. med stand in elektro tov je v motojru=pogonu. Cena aku za nikola m. če je za os avto 20.000 eur, bo za tovornjak 300.000 eur. Problem teh tešitev so stroški skranjevanja energije. IN tudi-teža.Poleg plina za 1,5 mio km bi morali ponuditi brezplačno še dodaten polpriklopnik za aku celice.