Avto
4 ogledov

Nov veter v dizelska jadra

2,2-litrski dizel sicer ne zmore čudežev, je pa povsem spodoben predstavnik napr
1/18
Žurnal24 main
Šestka ali bolje rečeno mazda je dobila nov dizelski motor v času, ko se množično spreminjajo trendi. In sicer v času, ko se na novo delijo karte med glavnima akterjema več desetletij trajajoče vojne med bencinarji in dizli.

Danes je tako največ govora o zmanjševanju emisij in "downsizingu" motorjev, svež veter pa je po bencinskih zdaj zapihal tudi v dizelskih vrstah. S tem naj bi dizli dodatno pridobili na porabi in emisijah in s tem vrnili rokavico bencinskim motorjem s prisilnim polnjenjem, ki zadnje čase dobivajo bitko, če ne celo vojno. Mazda svojo zgodbo za zdaj piše na malce drugačen način, in sicer je pod pokrovom poleg dvolitrskega dizla svoje mesto našel tudi 2,2-litrski agregat, in sicer v treh različicah glede moči. Preizkusili smo najšibkejšo, ki pa si vsekakor ne zasluži pridevnika pohlevna.

Agregat preseneti z mirnim tekom in močjo
Popolnoma na novo razvit motor in v celoti delo mazdinih inženirjev je na voljo v različici z 91, 120 in 136 kilovati največje moči. Najmočnejša inačica se vrti tudi v manjši trojki, ob koncu leta pa bo prostor našla tudi v večjem CX-7, ki ga mnogi že nestrpno pričakujejo. Mazda je tako velik in močan dizelski agregat res hudo potrebovala, zanimiva pa je predvsem odločitev za 91-kilovatno različico, še posebej ob dejstvu, da je del motorne palete ves čas tudi 103-kilovatni dvolitrski dizel. Najšibkejša različica novega motorja tako vsaj na papirju ne obljublja veliko in se dobrika le najbolj ekonomičnim voznikom, ki več kot tolikšne zaloge konjenice niti ne potrebujejo.

Na preizkusu pa smo bili priča v veliki meri drugačni zgodbi, saj nas je poleg mirnega teka in nizkega nivoja hrupa presenetil tudi sam performans motorja, ki se je pokazal v vse prej kot pohlevni luči. Agregat se tako kot ostala brata ponaša z napredno zasnovo, in sicer s sistemom vbrizga po skupnem vodu najnovejše generacije, svojevrstna posebnost pri tej moči motorja pa so piezzo vbrizgalke, ki poskrbijo še za večjo odzivnost motorja in boljši izkoristek goriva. Da ne bo pomote, osnovni 2,2-dizel sicer ne zmore čudežev, je pa povsem spodoben predstavnik naprednih dizelskih agregatov, ki pa ni namenjen samo starejšim in družinskim očetom, ki "šparajo" vsak deciliter nafte. Motorju je v pomoč šeststopenjski ročni menjalnik, ki mu natančnost in hitro prestavljanje ne predstavljata problemov, s čimer je končna podoba še za odtenek boljša. Le pri večjih hitrostih se nekoliko pozna, da je njegova največja moč močno pod 100 kilovati, tako da je voznik pred prehitevalnim manevrom okoli avtocestne zakonsko dovoljene meje obvezno primoran poseči po prestavni ročici in potem je spet vse v najlepšem redu. Kljub temu pa šestica zmore presenetljivo visoke potovalne hitrosti, in sicer se merilnik hitrosti ustavi pri 212 km/h, prvo stotico pa prekrije v vsega devetih sekundah. To pa je kar impresiven podatek, če vzamemo v zakup, da poganja 1600 kilogramov težak avtomobil. Poraba je v veliki meri domena voznika in njegovega stila vožnje, se bo pa ta v večini primerov gibala okoli sedmih litrov. Veliko več kot to ne prinese niti mučno priganjanje, manj pa tudi gorenjsko varčna noga ne.

Cena z opremo srednje založene šestice s tem motorjem tako znaša 27.790 evrov, kar ni malo. © Miha Pečoler

 

Odlična zmes športnosti in udobja

Ob tem naj izpostavimo še dobro zvočno zatesnjeno notranjost, ki gre z roko v roki z nizkim nivojem hrupa, ki ga proizvede motor, tako nivo hrupa v notranjosti nikoli ni moteč. Podvozje in vzmetenje pa nudita tudi še zelo dober kompromis glede športnosti in udobja, tako da je šestica lahko oboje: ali udobna avtocestna križarka ali pa športnica, ki grize vsak ovinek. Če v enačbo vključimo še dovolj prostorno notranjost, ki je lepo obdelana in zložena z opremo, TE plus paket opreme nudi vse najnujnejše in še več, potem je slika skoraj idilična. Do popolnosti pa ji manjkajo vsaj parkirna pomagala na zadku, ki bi pri tej velikosti in ceni morala biti del serijske opreme. Druge malenkosti ji lahko odpustimo, predvsem pa se naše misli vrtijo okoli delovanja potovalnega računalnika in bluetooth nastavitev, saj lahko telefon z avtom zbližate le glasovno in še to le, ko je avto stacionaren.

Cena umestna, čeprav ne nizka
Cena z opremo srednje založene šestice s tem motorjem tako znaša 27.790 evrov, kar ni malo, še posebno če pogledamo h konkurenci, ki za tisočaka ali dva manj ponudi veliko več moči. Še več, natanko do evra je izenačen tudi s ceno dvolitrskega agregata, kar pomeni, da sta si motorja hočeš nočeš konkurenta in zato si bo marsikdo, ko bo videl številke na papirju (moč, navor), neupravičeno raje omislil manjšega. Za priljubljenost šestice se tako ni bati, bo pa v prihodnjem mesecu ali dveh zanimivo videti, kako se bosta odrezali tudi močnejši različici, saj ju bomo prav tako preizkusili.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.