Avto
888 ogledov

Novi volvo XC60 Švedov ne sme pustiti na cedilu

Volvo XC60
1/21
Volvo
Volvo XC60 druge generacije ima vse potrebno, da bo še naprej ostal najbolj prodajani suv svojega razreda v Evropi in najbolj prodajan volvo na svetu sploh.

Da, prav ste prebrali, audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC/GLK ... Nikomur po prodaji v Evropi ni uspelo prehiteti klenega šveda, ki je takoj na začetku svoje poti pred devetimi leti šokiral javnost s serijskim sistemom za samodejno zaviranje v sili city AEB. Danes imajo takšen sistem vsaj kot opcijo vgrajenega praktično vsi novi avti. Hkrati je volvo XC60 prve generacije vse do danes ostal najbolj prodajan model v trenutni paleti znamke Volvo. 

V Ženevi je Volvo predstavil drugo generacijo modela XC60, s čimer nadaljuje ofenzivo med suvi. Še letos bodo glede na lastne napovedi predstavili tudi povsem nov model XC40, s čimer bodo imeli eno najbolj svežih palet v najbolj pomembnem in dobičkonosnem segmentu vozil ta hip. XC60 je namenjen desetletju mlajšim kupcem kot XC90, torej računajo na uspešno klientelo, staro med 40 in 45 let, na Kitajskem pa med 30 in 35 leti. 

Pravkar predstavljeni XC60 po videzu ne prinaša kakšne posebne revolucije, saj je precej podoben večjemu bratu XC90, le da je zaradi manjših mer bolj atletski. V primerjavi s predhodnikom pa je dobre štiri centimetre daljši (sedaj 4,69 metra) in kar 10 centimetrov širši (1,99 metra), pa tudi več kot pet centimetrov nižji. Bil naj bi največji med tekmeci, ohranja pa približno enako maso, saj so uporabili veliko ultratrdnega jekla in drugih lahkih materialov. Še ena nezanemarljiva podrobnost - odmik od tal je nižji, saj je z 230 milimetrov padel na 216 milimetrov. Volvo trdi, da je to še vedno največ med tekmeci.

Prednja svetila v zdaj že značilni obliki kladiv se tokrat zajedajo globlje proti sredini, motorna maska je nova, boki so prečiščeni, nekoliko poševno padajoč zadek se zaključi s kljukastimi svetili, ki pa se zaradi drugačnega naklona in oblike jasno ločijo od serije 90. Motorni pokrov in streha sta daljša kot pri tekmecih.

Tudi notranjost se navezuje na XC90 in S90/V90, kar pomeni prečiščen digitalni pristop in skandinavski občutek za detajle. 

Znova količi standarde serijske varnosti

O zelo napredni varnostni opremi smo že pisali, ponovimo, da lahko volvo XC60 kot prvi avto na svetu med zaviranjem v sili samodejno zavije stran od ovir, bodisi nasproti vozečega prometa bodisi pešcev ali velikih živali. Oba sistema sta serijska!

Tretja nova tehnologija je naprednejši sistem nadzora mrtvih kotov, ki v primeru nepremišljenega manevra prehitevanja samodejno usmeri avto zopet na varni vozni pas. Vse tri tehnologije pri Volvu opisujejo kot korak bližje k povsem avtonomnim vozilom, ki so poleg elektrifikacije visoko na agendi švedskega proizvajalca v prihodnjih letih. 

Že takoj na začetku bo poleg znanih bencinskih in dizelskih motorjev na razpolago tudi priključni hibrid (T8), ki bo imel skupno moč kar 300 kW (407 KM), normno porabo pa 2,1 litra na 100 km. Avto bosta poganjala še dizla D4 in D5, ter bencinarja T5 in T6. Kasneje naj bi se jim pridružili tudi trivaljni bencinarji. 

XC60 na cesti med ovinki ne namerava biti nikakršen zabojnik, o čemer priča dvojna zasnova prednje vzmetne noge. Za čisti zrak v notranjosti bo skrbela nova generacija filtrov, zadnji del lahko voznik spusti za pet centimetrov za lažje nakladanje. Opcijsko bo na voljo zračno podvozje.

Volvo XC60 je že mogoče naročiti, a bodo prvi kupci dobili ključe šele poleti. V Sloveniji velja računati še na nekaj dodatnih mesecev zamude. 

Ste zamudili kakšno premiero iz Ženeve? Več TUKAJ.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.