Avto
7 ogledov

Oblačila motoristov bodo tehnološka

1/18
Žurnal24 main
Belgijski oblikovalec motorjev Sebastien Stassin, sicer oče KTM-ovega X-bowa je spregovoril o trendih in prihodnosti motociklov.

Kakšni trendi danes prevladujejo pri motociklih?
Trg je preplavljen z različnimi segmenti motociklov. Ljudje jih kupujejo zaradi užitka v vožnji in ne zaradi potreb po prevozu v službo. Evropsko tržišče, ki je ogromno, se bo v prihodnje še bolj osredotočilo na posameznega kupca, na njegov način življenja, na slog, ki si ga človek izoblikuje. Ljudem je treba zagotoviti, da bodo uživali v vožnji z dvokolesniki. Tega izziva se že zelo veselim.

Kaj novega bomo videli v naslednjih petih letih na področju dvokolesnikov?
Trenutno razvijamo električni motocikel. Naš cilj ni masovna izdelava in zaslužek na kratek rok, pač pa razmišljamo kako vožnjo v prihodnosti narediti zabavno na drugačen način.

Torej je prihodnost tudi pri dvokolesnikih električna? Kako bo elektrika vplivala na obliko motociklov?

Izziv je podoben kot pri avtomobilih. Baterije so velike in težke. Moj prvi vtis je, da so se v avtomobilski industriji ustrašili prihod električnih vozil. Izdelavo ter nove tehnologije morajo preizkusiti na obstoječih platformah svojih modelov. Težave je treba spremeniti v prednosti, tistemu, ki bo to uspelo bo imel prednost. Naše mnenje je, da bodo s pomočjo elektrike motocikle še bolj približali kupcem, predvsem tistim, ki jih uporabljajo v mestih. Motocikli s hrupom ne bodo motili sosedov na primer.

Strokovnjaki s področja avtomobilizma pravijo, da bodo električni avtomobili primerni zgolj za vožnjo po mestih, medtem, ko bodo za vožnje na daljše relacije še dolgo primerni zgolj hibridi. Bo enako pri motociklih?

Ne verjamem v hibridne motocikle. Hibrid je kompromis v obeh smereh. Čista elektrika bo primerja za krajše razdalje, predvsem vožnjo po mestih. Hibridi bodo le tranzicijski, hkrati pa gre za marketinško potezo, saj je treba gledati tudi na strošek proizvodnje, reciklažo, ... Menim, da so za vožnjo na daljše relacije še vedno bolj primerni konvencionalni pogoni, tudi pri motociklih.

Katere materiale in nove tehnologije lahko pričakujemo pri izdelavi motociklov?

Trenutno smo osredotočeni na zmanjševanje teže produktov. Veliko inovacij bo na voljo zaradi uporabe kompozitnih materialov in plastike, ki bodo zamenjale kovine. Danes imamo na motociklu tudi tri sloje materialov, v prihodnje bo vse izdelano iz ene plasti. Tudi posamezni deli bodo bolj funkcionalni.

Kaj pa nove tehnologije. Avtomobili na tem področju hitro napredujejo, ESP je standardni sistem v večini novih avtomobilov, pojavljajo se radarski tempomati, head-up displeji, ... Kako bo s tem pri motociklih?

Prav tako bodo podkrepljeni z elektroniko. Pazljivi pa moramo biti, da elektronika ne pokoplje motociklov. Kaj s tem mislim? Dvokolesnik ne sme postati dražji kot je danes. Ne sme postati vozilo, ki vozi samo, saj bi s tem ubili njegov smisel. Poanta motocikla je, da voznik v vožnji uživa in se zabava. Ko govorimo o mobilnosti, torej o skuterjih, trikolesnikih, … potem je to druga stvar. Ti produkti bodo dobil sisteme, ki bodo vozniku v pomoč.

Kaj novega se nam obeta na področju varnosti? Honda je v svoj model vgradila zračno blazino. Bo to praksa tudi pri drugih motociklih?
Moje mnenje je, da to ni prava strategija. Strategija mora biti osredotočena na izdelavo za določeno okolje. Motor z 200 konjskimi močmi ne sodi v mesto, pač pa na dirkališče. Proizvajalci motorjev lahko največ za varnost motoristov naredimo s sodelovanjem z izdelovalci opreme, od čelad do oblek, razvijamo boljše zavore. V prihodnosti bomo delali na aktivni in pasivni varnosti.

Ste s tem mislili tudi na obleke, ki imajo vgrajene zračne blazine?

Da, seveda. Oblačila bodo postala visokotehnološka. Tehnologija bo po mojem mnenju zasenčila modo. Kar zadeva varnost pa je še vedno najbolj pomembno zavedanje kupcev motorjev, zakaj in kje se jih uporablja in kakšne so nevarnosti. Človeški faktor je največji varnostni element v motociklizmu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.