Avto
1206 ogledov

Opel crossland X je razlog, zakaj enoprostorci izumirajo

Opel crossland X
1/34
Gregor Prebil
Opel crossland X ni nova meriva, je povsem nov model z novim karakterjem, ki je uvrščen v razred križancev in merivo nadgrajuje tudi v prostornosti in uporabnosti. Opel ima še uspešno mokko X, ki je dimenzijsko zelo podobna, vendar pa nagovarja tiste, ki želijo imeti robustnejše vozilo, z zmogljivejšimi motorji in štirikolesnim pogonom. Crossland X ima le pogon na prednji kolesi. Preizkusili smo ga na prvi vožnji v okolici Benetk.

Crossland X je prvi model, ki je plod skupnega razvoja s koncernom PSA Peugeot Citroën, kateremu se bo po napovedi nakupa s strani Francozov Opel kmalu tudi pridružil. Prav zato novi križanec napoveduje novo poglavje podjetja iz Rüsselsheima.

Nemški avtomobilist z bogato zgodovino, nekaterimi najbolj prepoznavnimi modeli v zgodovini avtomobilizma je bil skoraj stoletje pod ameriško oblastjo General Motorsa. Zdaj prihaja v roke Francozov, s katerimi pa je Opel že pred štirimi leti začel nov projekt, v katerem si bodo Oplovi novi modeli delili arhitekturo z modeli znamk Peugeot, Citroën in tudi DS. Prvi primer je crossland X, ki je narejen na modularni platformi EMP2 koncerna PSA, kar pomeni, da si bo motorj, menjalnik in določene tehnologij deli s Peugeoti, Citroëni in tudi modeli znamke DS.

Crossland X je tudi razlog, da so se pri Oplu odpovedali sicer pri nas uspešnemu enoprostorcu merivi, s čimer sledijo trendom, da so kompaktni in oblikovno dolgočasni enoprostorci „out“, atraktivno oblikovani kompaktni križanci, z večjimi kolesi, pa „in“. Vendar pa imajo enoprostorci pred križanci bistveno prednost, ki je Nemci na predstavitvi niso zanikali, ampak pojasnili, da so se z izzivom spoprijeli prav pri crosslandu X. Enorpstorci so v primerjavi s križanci veliko bolj uporabni in prostorni. Cilj inženirjev in oblikovalcev v Rüsselsheimu je bil narediti avtomobil atraktivnega videza, prostorno potniško kabino in družinsko uporabnim prtljažnikom.

To jim je tudi uspelo. Novi Oplov model še nadgrajuje prostor in uporabnost klasičnega enoprostorca merive, njegova bistvena prednost pa bo dizajn. Na prvi vožnji v okolici Benetk se nismo mogli izogniti temu, da ga ne bi primerjali tudi s sorodnim peugeotom 2008 in sedem centimetrov daljšo mokko x.

Drugačen kot Francoz

Crossland X ni povsem primerljiv s peugeotom 2008, saj so arhitekturo prenovili in ga nadgradili z novimi komponentami. Voznik in potniki nimajo le občutka, da je crossland X veliko večji od Peugeotovega polbrata, ampak je tudi dejansko prostornejši. Crossland X bo bolj primerljiv novim citroënovim suvom, aircrossom, ki bo nasledil C3 picassoja.

Opel, crossland X | Avtor: Opel Opel

Nemci se sicer otepajo primerjav s Peugeotom in Citroenom. Kljub temu ne moremo spregledati, da imajo skupne točke. A teh je po prvih prevoženih kilometrih precej manj, kot smo sprva predvidevali.

Že sama oblika vozila izdaja tipične Oplove poteze. Avtomobil je bil, zanimivo, načrtovan in oblikovan od znotraj navzven. To pomeni, da so notranji prostornosti prilagodili zunanjo obliko. Nos je tipični suvovski, crossland X pa je dobil najmodernejše sisteme, zaradi katerih so se pri Oplu, predvsem z novo astro, okitili s številnimi prestižnimi nagradami, med drugim tudi evropski avto leta 2016. Na primer naprednimi žarometi s prepoznavno dvojno puščico, ki svetijo v polni led tehnologiji in samodejno prilagajajo snop svetlobe pogojem v prometu ponoči in osvetljujejo tudi v ovinek.

Opel, crossland X | Avtor: Opel Opel

Prostornejši od mokke X

Tudi zadaj luči svetijo v led tehnologiji, ponoči pa jih boste prepoznali po dvojni puščici. Vozilo ima manjša kolesa kot mokka, ki je videti bolj robustna, ima večja kolesa in ima za razliko od crosslanda x tudi štirikolesni pogon. Prav zato si pri Oplu nadejajo, da bo nagovarjala drugo skupino kupcev, starejše, tiste, ki radi zavijejo tudi izven asfaltiranih poti in ki bi izbrali zmogljivejše motorje. Z vsem naštetim pa so povezani tudi višji stroški lastništva v primerjavi s crosslandom X. Slednji ima izrazito visoke boke in plavajočo streho, ki smo jo pred leti spoznali pri adamu in kasneje astri. Za razliko od mokke X je nakladalni rob prtljažnika nižji, prostora v njem pa je v osnovi 410 litrov (+54 litrov v primerjavo z mokko x), v primeru doplačila za vzdolžno pomično zadnjo klop (za največ 15 centimetrov), pa brez preklopa zadnjih sedežev 520 litrov. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40 (opcijsko v razmerju 40/20/40), s podrtjem nastane za 1255 litrov prostora (v mokki X 1372 litrov).

Avtomobil ima številne odlagalne površine, kot so veliki žepi v vratih, zložljiv naslon za roko pri vozniku, dva USB priključka na sredinski konzoli in predal za brezžično polnjenje pametnega telefona. Do osempalčni zaslon na dotik podpira sistema apple car play in android auto, prav tako je na voljo sistem On star z osebnim pomočnikom, ki je postal prepoznaven del Oplovih vozil.Tehnično je crossland X med najbolj naprednimi vozili v svojem razredu. Kamera na vetrobranskem steklu podpira delovanje asistenčnih sistemov, kot sta prepoznavanje prometnih znakov in pomoč pri ohranjanju voznega pasu. Podatki asistenčnih sistemov kot tudi trenutna hitrost in navigacijski podatki, se vozniku izrisujejo na dvižnem prosojnem projekcijskem prosojnem zaslonu za merilniki. Voznik se lahko zanese še na sistem prepoznavanja vozil v mrtvem kotu in opozorilo na nevarnost naleta z zaznavanjem pešcev in samodejno zaviranje v sili.Tudi crossland X je dobil uveljavljene sedeže AGR, ki jih odobravajo ortopedi, na voljo pa je tudi širokokotna kamera, ki pokriva kot 180 stopinj za vozilom in je identična kameri v peugeotu 3008.

Enaki, kot v peugetovem sorodniku so trivaljni in štirivaljni motorji in menjalniki. Na bencinski strani je 1,2-litrski trivaljni motor z močjo 60 kilovatov (81 KM), sledi mu 1,2-litrski turbo motor z neposrednim vbrizgom v dveh različicah, in sicer z 81 kilovatov moči (110 KM) oziroma 96 kilovatov moči (130 KM). Mokka X je na voljo le s štirivaljnim bencinskim motorjem.1,6-litrski dizelski štirivaljni motor lahko razvije 73 kilovatov moči (99 KM), oziroma 88 kilovatov moči (120 KM). Za šibkejše različice je na voljo petstopenjski ročni menjalnik, za močnejše šeststopenjski ročni menjalnik, v kombinaciji z 1,2-litrskim turbo motorjem z 81 kilovatov moči pa lahko izberete tudi klasični šeststopenjski samodejni menjalnik.

Opel, crossland X | Avtor: Opel Opel

Opel, crossland X | Avtor: Opel Opel
Cena za vstopni bencinski motor s petstopenjski ročnim menjalnikom je 14.490 evrov, kar je 3.660 evrov manj kot stane osnovna mokka X z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 85 kilovatov moči (115 KM) in peststopenjskim ročnim menjalnikom. Crossland X k nam prihaja junija.

Intervju: Romain Hauterat, produktni vodja za opel crossland X

Crosslanda X ste naredili na platformi koncerna PSA, a sem dobil občutek, da sedim v Oplu in ne Peugeotu. Kako ste to dosegli?

Opel, crossland X | Avtor: Opel Opel
Naj najprej povem, da arhitektura ni identična kot pri peugeotu 2008. Platforma je PSA-jeva in je v veliki meri enaka kot pri francoskemu modelu, a dovoljuje prilagoditev določenih novih in izboljšanih komponent. To je nova platforma za naslednje produkte koncerna PSA, tudi naslednika citroëna C3 picassoja. Naš cilj je bil, da naredimo avtomobil s samosvojim značajem, čeprav smo zelo tesno sodelovali z inženirji PSA. Mi smo povedali, kakšno vozne lastnosti mora imeti avtomobil. Rezultat je pred nami in lahko rečemo, da je crossland X pravi opel.

Pravite, da crossland X ni neposredni naslednik merive. Čeprav v tem segmentu merive ne bo več. Meriva je bila na trgu 15 let in je zelo uspešen avtomobil. Dolgo ste tudi poudarjali uporabnost t. i. „samomorilskih vrat,“ ki se odpirajo vsaka k sebi.
Res je, da meriva zelo priljubljena. Predvsem na račun prostornosti in družinske uporabnosti. To je bila naša izhodiščna točka pri snovanju crosslanda X. Zasnovali smo ga od znotraj navzven, kar pomeni, da smo želeli narediti čim bolj uporaben in prostoren avtomobil. Hkrati pa smo upoštevali velike spremembe na avtomobilskem trgu in priljubljenost križancev in športnih terencev. Kupci ne želijo več le uporabne in prostorne notranjosti, ampak tudi napreden in atraktiven dizajn, ki ga ponujajo tovrstna vozila. Hkrati smo morali zadostiti novim merilom izpustov CO2. Crossland X je 200 kilogramov lažji od merive. Vrata, ki ste jih omenili, so eden od adutov merive, a vplivajo na maso vozila, zato jih crossland X nima.

Poudarjate, da so stroški lastništva manjši, kot pri mokki X. Ste lahko konkretnejši?
Vstopna cena je manjša kot pri mokki X. Hkrati so motorji v crosslandu X bolj ekonomični kot pri mokki X, že v osnovi ponujajo manj moči. Zato je povprečna poraba goriva manjša. Crossland X ima tudi manjša kolesa ...

Bo crossland X dobil štirikolesni pogon?
Ne. 4x4 pogon bo na voljo le pri mokki X. Crossland X je bolj družinsko orientiran avtomobil, cenovno dostopnejši, lažji ...

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.