Avto
19 ogledov

Optima do 100 km/h na elektriko

Kia optima hybrid
1/15
Kia
Kia je z optimo zapeljala na trg hibridnih avtomobilov. Slovenci si jo lahko za promocijsko ceno 32.990 evrov, kar je primerljivo z dizelskim modelom, omislijo med prvimi. Leta 2014 bo pri Kii sledil prvi povsem električni avtomobil.

Limuzina D razreda optima je dobila hibridno različico. Gre za nadgradnjo limuzine s tehničnimi rešitvami za doseganje nižje porabe in manjših emisij CO2.

V primerjavi z bencinsko ali dizelsko gnanimi različicami so na zunaj spremembe minimalne. Nanašajo se na drugačna, bolj zaprta platišča, zadaj je spojler, v stranskih smerokazih so LED diode, še najhitreje jih boste med seboj ločili po oznaki hybrid na zadku, medtem, ko so znotraj nekoliko drugačni materiali in merilniki, manjši prtljažnik pa še vedno ostaja uporaben.

Igrica kot vodnik za ekološko vožnjo

Kia optima hybrid | Avtor: Kia Kia
Številne sisteme in materiale smo preizkusili že na testu, posebnost hibrida pa je Eko vodič, ki je neke vrste računalniška igrica, kjer, če upoštevate navodila za ekološko vožnjo, zbirate točke, a v resnici privarčujete na porabi goriva.

Posebnost hibrida je nova generacija litij-polimernih baterij, ki jih najdemo v višje cenovno umeščenih avtomobilih in so s 43,6 kilograma za sedem kilogramov lažji od tistih v toyoti priusu.
Pri Kii tudi na baterijski sklop ponujajo sedemletno garancijo, hkrati pa dodajajo, da baterije omogočajo omejeno vožnjo izključno na elektriko, v optimalnih razmerah tudi do hitrostih 100 km/h. Zaradi baterij je prtljažnik nekoliko izgubil na uporabnosti, saj se je iz 505 litrov pri klasični limuzini v primeru hibrida skrčil za 27 odstotkov na 369 litrov.

Bencin + elektrika

Pogonski sklop sestavlja samodejni šeststopenjski menjalnik in kombinacija dvolitrskega bencinskega motorja s 110 kilovati moči ter elektromotorjem s 30 kilovati moči. Slednji poskrbi za  neslišen zagon vozila. Bencinski motor so izbrali, ker je je v primerjavi kombiniranja z dizlom, tišji, stroškovno cenejši, lažji, hkrati pa proizvaja manj vibracij. 140 kilovatov skupne moči in 245 Nm navora ji zagotavlja pospešek z mesta do 100 km/h v 9,4 sekunde in najvišjo hitrost 192 km/h. Hibrid je s 1587 kilogrami za 139 kilogramov težja od različice z dvolitrskim bencinskim motorjem.

Konkurenca v koncernu PSA

Kia optima hybrid | Avtor: Kia Kia
Pri mešanem ciklu vožnje hibridna optima po tovarniških meritvah v povprečju porabi 5,4 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 so 125 gramov na prevoženi kilometer. Za primerjavo, dizelska različica z 1,7-litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom pri kombiniranem načinu vožnje porabi za 10 odstotkov več goriva, v mestni vožnji pa je poraba višja kar za 28 odstotkov, pri tem pa na prevoženi kilometer v zrak izpusti za 33 gramov več emisij CO2.

Pri Kii ciljev prodaje v Sloveniji zaradi težkih časov in neizkušenosti na področju hibridov niso želeli komentirati. Glavna konkurenta „zeleni“ optimi bosta hibrida koncerna PSA – peugeot 508 RXH in citroën DS5 Hybrid. Ne razkrivajo niti nadaljevanje hibridne zgodbe pri drugih modelih, znano je zgolj to, da bodo sredi leta 2014 na trg poslali povsem električni model.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.