Letos jih nameravajo narediti okoli štiristo, naslednje leto še kakšnih sto več. V primerjavi s
predhodnikom deluje novi accord bolj dovršeno, masivno, ohranil pa je športno izročilo, ki mu zdaj
dodaja še ščepec prestiža. V dolžino meri 473 centimetrov, kar pomeni petcentimetrski prirastek.
Tudi v širino ga je več, meter pokaže 184 centimetrov. Ob 270,5-centimetrskem medosju je tako
prostora, namenjenega potnikom, več. To se pozna predvsem pri sedenju na zadnji klopi. Tourer je
zadržal predhodnikove mere, od katerega je celo centimeter manjši, podobno kot limuzinska različica
pa je zrasel v širino.
Veliko pozornosti v notranjosti vozila je bilo namenjene udobju, zvočni zatesnjenosti,
ergonomiji, udobju in natančnosti izdelave. Tudi pri kakovosti uporabljenih elementov je viden
napredek, notranjost pa je lahko po želji kupca odeta v svetlo ali temno barvno kombinacijo. Za
udobje štirih do petih potnikov skrbita spredaj obesi z dvojnimi prečnimi vodili, zadnji obesi pa
imato večkratno vpetje vodil. Razlika je občutna predvsem pri bolj dinamični vožnji, saj se novi
accord res lepo pelje, preseneti pa z nadpovprečnim voznim udobjem pri bolj dinamični vožnji.
Prtljažnik sprejme v osnovi le 405 litrov, kar je po besedah Hondinih oblikovalcev davek, ki
so ga morali plačati zaradi dinamične podobe zadnjega dela in dejstva, da so želeli potnikom na
zadnji klopi dati kar se da veliko prostora. Kljub temu je prtljažnik lepo obdelan, ob straneh pa
ima dva dodatna 12-litrska predala, ki ju lahko po potrebi tudi odstranite in s tem uporabno
površino povečate na 429 litrov. Pod dvojnim dnom je še en dodaten 53-litrski predal, ki ga je
mogoče tudi zakleniti. Del serijske opreme vseh tourerjev pa bo samodejno odpiranje in zapiranje
prtljažnika prek daljinskega upravljalnika. Veliko pozornosti je bilo prav tako namenjene varnosti,
saj se številnim že znanim kraticam pridružujejo še nekatere nove (vsaj pri modelu accord, če ne
kar pri vseh Hondinih modelih). Omeniti velja ACC – aktivni tempomat, LKAS – sistem za sledenje
voznemu pasu z asistenco krmiljenja volana, CMBS – zavorni sistem za preprečitev trka ter
električen volan, ki v povezavi s sistemoma VSA in TSA skrbi, da volan sledi začrtani smeri. Accord
se ponaša še z izboljšanim delovanjem zvočnega ukazovanja, kjer lahko vozilu zdaj ukazujete s prek
dvesto ukazi, in to v petih jezikih; žal med njimi ni slovenskega.
Motorno paleto sestavljata dva bencinska in en dizelski agregat, vsi pa zadoščajo standardom
Euro5 za izpušne pline, ki začnejo veljati septembra 2009. Vsi so dodobra prenovljeni, 2,2-litrski
dizelski štirivaljnik zmore največjo moč 110 kW ali 150 KM (prej 103 kW), še bolj kot to pa je
pomemben podatek o izboljšanem 350 Nm navoru (prej 340 Nm), ki je zdaj na voljo v širšem območju
delovanja. Osnovni bencinar zmore 115 kW (156 KM) in 192 Nm navora, ponaša pa se z izjemno nizko
porabo, ki v povprečju znaša samo 7,2 litra bencinskega goriva. Močnejši bencinar zmore 147 kW ali
201 KM in 233 Nm navora ob prav tako nižji porabi, ki v mešanem ciklu znaša samo 8,8 litra.
Menjalnika sta dva, in sicer šestopenjski ročni, ob doplačilu pa še petstopenjski avtomatik s
prestavnimi stikali na volanu. Slednji je na voljo le v kombinaciji z bencinskima motorjema, jeseni
pa bo avtomatiko dobil še dizel.
Opremska paketa, dobavljiva v Sloveniji, bosta elegance, executive in executive plus, accorda
z osnovnim comfort paketom pa ne bo mogoče kupiti. Cene za limuzinsko različico so prav tako že
znane; elegance 2.0 stane 25.280 evrov, osnovni dizel z enakim paketom opreme je lahko vaš že za
27.990 evrov, za dvolitrski motor v kombinaciji z executive paketom opreme boste morali seči v žep
po 26.620 evrov, za najdražjega accorda z 2.2-litrskim motorjem in paketom executive plus je treba
odšteti najmanj 38.200 evrov.
Na trg bodo postopoma prihajale še druge različice. Prvi pride jeseni tourer, takrat bodo
znane tudi cene zanj. Po prvih podatkih pa naj bi karavan zahteval okoli 1500 evrov doplačila.
Spomladi naslednje leto bo sledila še bolj športno naravnana različica, imenovana Type-S, ki si jo
bo mogoče omisliti s 147 kW bencinskim ali 132 kW dizelskim motorjem.
16
ogledov
Osma generacije glasbene Honde
1/25
Največji proizvajalec motorjev, kot si pravi, Honda je na slovenski trg pospremil povsem novega accorda, katerega primarna naloga je prepričati dobro situirane, izobražene in ekološko ozaveščene kupce.