Avto
6 ogledov

Pet zvezdic le za enega

Nova pravila testiranj EuroNCAP so avtomobilom že prinesla manj zvezdic. (Foto:
1/24
Žurnal24 main
Nova serija testiranj pasivne varnosti novih avtomobilov EuroNCAP je obsegala pet novih avtomobilov, od katerih je zgolj eden dobil najvišjo oceno pet zvezdic.

Na EuroNCAP so tokrat testirali modele: citroën nemo, kia venga, nissan cube, seat exeo in toyota verso. Slab rezultat testirancev je v času, ko je večina avtomobilov prejela najboljše rezultate v pasivni varnosti, zaskrbljujoč in porazen. Eden od vzrokov so tudi najnovejši standardi EurNCAP za leto 2010.

Po novem je prag najboljše zaščite odraslih potnikov dvignjen s 75 na 80 odstotkov, medtem ko je največji pomik naprej narejen na področju zaščite pešcev, kjer so prag tolerance s prejšnjih 25 dvignili na 40 odstotkov. V skladu z novimi predpisi je le eden od petih testiranih avtomobilov, to je nova generacija toyote verso, dobil zavidljivih pet zvezdic za varnost.

Najslabši rezultat je ustvaril citroën nemo, ki je prejel le tri zvezdice za zaščito potnikov. Eden od razlogov za slabo oceno nema na EuroNCAP je, da je bilo vozilo, podobno kot še številna druga narejen na osnovi komercialnih vozil, pri katerih so po pravili beležili slabši odnos pri zaščiti potnikov. Med pomanjkljivosti nema so navedli tudi dejstvo, da ni moč dokupiti varnostnih sistemov, kot je sistem elektronskega nadzora stabilnosti in nadzora omejevanja hitrosti.

Seat exeo, ki je kot limuzina nastal na osnovi dokazano dobre platforme pretekle Audijeve generacije modela A4, je bil na EuroNCAP ocenjen s štirimi zvezdicami za varnost. Dobil jih je zaradi dobro projektirane in trdne karoserije. V primeru exea minus predstavljajo ojačitve konzole v notranjosti, saj je v primeru trka možnost za poškodbe kolen in nog voznika večja.

Štiri zvezdice je prejel tudi nissan cube, ki je ocenjen kot vzorno varen avtomobil, s tem, da se mu je maksimalnih pet točk izmuznilo zaradi ne dovolj velike zaščite otrok v primeru čelnega trčenja.

Štiri zvezdice je prejela tudi nova kia venga, ki se ni izognila nekaterim kritikam. Glavna težava tega avtomobila se je pokazala pri čelnem trku, ko se je varnostni pas na sopotnikovi strani deloma prerezal z nosilcem sedeža, kar strokovnjaki ocenjujejo kot resno napako pri konstrukciji avtomobila. Pri Kii so se že odzvali in ponudili rešitev, ki bo vgrajena v vse obstoječe prihodnje avtomobile tega modela.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.