Avto
7 ogledov

Peugeot 308 z GT-jem razpira krila

Peugeot 308 GT
1/11
Andrej Leban
Peugeot 308 GT vstopa v druščino zmogljivih komblimuzin in karavanov z ambiciozno željo postati najbolj prodajan med tekmeci, poleg videza in dveh zmogljivih motorjev pa se zanaša tudi na konkurenčno ceno.

Najboljši časi "hot-hatchov" oziroma njihovih približkov so sicer že nekaj let mimo, saj je pri kupcih stopila v ospredje racionalnost, še posebej ob davčnih penalih za potrošne agregate. A kljub temu so tovrstni avtomobili zelo pomembni, da znamke stopijo iz povprečja in se lahko pokažejo tudi v drugačni luči, kjer sta strast in tekmovalnost pomembni prvini.

Realnost na trgu sicer pravi, da se v Sloveniji fizičnim osebam proda le nekaj deset VW GTI-jev/GTD-jev, seat leonov cuper, fordov focusov ST, kii GT in podobnih patronov, a če se zaradi njihovega imidža bolje prodajajo tudi šibkejše različice, je cilj dosežen, vložek pa povrnjen.

Ta francoz želi biti opazen

Peugeot je v zadnjem času naredil nekaj pomembnih potez za drugačen, športnejši imidž znamke. Tako bo imela v bodoče znotraj znamke precej pomembno vlogo divizija Peugeot Sport, ki bo skrbela za "pedenanje" serijskih modelov z oznako GT in GTi. Prvi izmed njih bo 208 GTi Peugeot sport, ki pride k nam na začetku poletja, jeseni pa sledi še prvi 308 GTi.

Stopnico pod slednjim pa je mesto za 308 GT, ki je nekakšen kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Od običajnega se tako kombilimuzina kot karavan razlikujeta po številnih posebej zanju ukrojenih detajlih. Odbijači in pragovi so bolj nabuhli, namesto meglenk so tu reže za hladilni zrak, serijski so polni LED žarometi in sekvenčno delujoči prednji smerniki, zadaj je nakazana dvojna izpušna cev (čeprav se v resnici kadi le iz ene strani avta), podvozje je znižano za 7 (spredaj) oziroma 10 milimetrov (zadaj). 17-palčna platišča so ekskluzivna, serijske športne Michelinove pnevmatike. Levji emblem se je z motornega pokrova preselil med reže maske, napisi GT spredaj in zadaj poskrbijo, da ga mimoidoči lahko enostavno opredelijo.

Bogata serijska oprema se nadaljuje tudi znotraj, usnje in alkantara sta samouevna, prav tako rdeči detajli v obliki šivov, ozadja merilnikov in infotainment sistema, za zahtevnejše pa ostane na razpolago kar še nekaj izbire. Serijski je tudi paket sport, ki vljučuje tipko, prek katere postane avtomobil športno odziven, na zaslonu pa se prikažejo športni merilniki za nadzor motorne moči in pritiska v turbini.

Za bencinarja ročni, za dizla avtomatika

Motorja v GT kolekciji sta dva, tako kot vsi v paleti proizvajalca že imata oznako Euro 6. Prvi je 1,6-litrski bencinski 151-kilovatnež (205 KM), ki zmore kombilimuzino pognati vse do 235 km/h, pospešek do stotice je 7,6 sekunde, menjalnik ročni. Alternativa pa je 2,0-litrski dizel s 133 kW (180 KM), ki je sicer nekoliko počasnejši, a obljublja zelo nizko porabo pri komaj malce nad štirimi litri in emisije pri le 107 gramih CO2, serijsko pa ima vgrajen avtomatski menjalnik z obvolanskimi naperki.

Peugeot 308 GT | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Kombilimuzinski bencinski 308 GT se s ceno prične pri 24.960, dizel pa pri 28.830 evrih, karavana sta še 900 evrov dražja. Ob vseh akcijah uvoznika (staro za novo, financiranje) pa se cena lahko spusti za tri tisočake v primeru bencinarja, pri dizlu pa še dodatno za dobra dva tisočaka. Ob tem tudi za GT-ja kot vse ostale peugeote po novem velja 5-letno jamstvo.

Pri uvozniku so prepričani, da bodo letoš našli 50 fizičnih kupcev GT-ja, s čimer bi se povzpeli na sam vrh v kategoriji zmogljivejših predstavnikov nižjega srednjega razreda. Pravi konkurent focusu ST, golfu GTI, leonu cupri in seveda meganu RS pa naj bi bil peugeot 308 GTi, ki prihaja jeseni.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.