Avto
454 ogledov

Peugeot traveller – veliki enoprostorec s prostoročnim odpiranjem bočnih vrat

Sylvain Champoimier
1/10
Gregor Prebil
Pri Peugeotu z velikim enoprostorcem travellerjem ne želijo zapolniti vrzel, ki je leta 2002 nastala z ukinitvijo modela 806. Njegov koncept je tudi drugačen od modela expert teppe. Gre za enoprosotrec, ki ne spada v družino lahkih gospodarskih vozil, saj je prednji del vozila zasnovan na EMP2 platformi, zaradi česar je v mnogočem podoben osebnemu programu vozil koncerna PSA Peugeot Citroën.

"To, da temelji na platformi EMP2 pomeni, da so motorji in menjalniki enaki kot pri drugih naših osebnih vozilih. Temu smo prilagodili tudi opremo vozila, asistenčne sisteme, kot je sistem samodejnega zaviranja v sili, predvsem pa smo želeli vozniku omogočiti med vožnjo občutek, sedenja in dinamike kot v osebnem vozilu," nam je na avtomobilskem salonu v Ženevi pojasnil vodja projekta traveller Sylvain Champoimier. Dejal je, da je to osebno vozilo, gospodarsko različico bodo še predstavili.

Prvi s 4,6-metrsko različico

Traveller ponuja do devet sedežnih mest in 1500 litrov prostornine prtljažnika oziroma 4900 litrov po zaslugi odstranljivih sedežev. Peugeotov strokovnjak je pojasnil, da so temu prilagodili zadnjo premo s poševnim trikotnim vodilom, ki dopušča 1400 kilogramov dovoljene obremenitve. Blaženje trikotnih vodil ublaži udarce. Vzmeti s spremenljivo togostjo in variabilni amortizerji s samodejno nastavitvijo glede na obremenitev zagotavljajo udobje pri praznem in natovorjenem vozilu. Nova zadnja prema pa je poleg tega združljiva še s štirikolesnim pogonom (4x4), za katerega poskrbijo pri specialistu Dangel.

Peugeot traveller | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kot ekskluzivnost izpostavlja, da nova platforma omogoča, da imajo edini na trgu različico, ki v dolžino meri 4,6 metra in v kombinaciji z 1,9 metra višine omogoča vožnjo v pokrita parkirišča. Na voljo sicer tri dolžinske različice od 4,6 do 5,3 metra.

Traveller je pravzaprav eden od trojčkov sorodnih modelov, saj je nastal v sodelovanju s Citroënom in Toyoto. Največje spremembe med vsemi modeli se nanašajo na zunanji videz. Champoimier je pojasnil, da je imel glavno vlogo pri razvoju koncern PSA Peugeot Citroën: "Toyota ima vlogo dobavitelja. PSA je načrtoval in oblikoval avtomobil, tudi proizvajamo ga mi." Strokovnjak dodaja, da je bila Toyota, ki se v svoji filozofiji izdelave precej razlikuje od Francozov, zaupljiva do Peugeota in Citroëna: "Tako velike avtomobile, enoprostorce, izdelujemo že desetletja. Zelo zadovoljni so s kakovostjo izdelka, čemur Toyota posveča veliko pozornost."

"Delež Peugeota in Citroën pri razvoju je bil enakomeren, smo pa vsak po svoje poskrbeli za zunanji izgled vozila," pravi Champoimier, ki je na naše vprašanje, ali gre za zamenjavo za upokojenega enoprostorca 806 odgovoril nikalno: "V svoji paletni nimamo podobnega vozila. To je povsem nov osebni avtomobil. V primerjavi z modelom 806 je bistveno širši, prav tako nagovarja različne stranke. Če smo povsem natančni, želimo z njim nagovoriti dva tipa strank. Prvi so fizični kupci, tako aktivne družine, družine z več otroki, drugi so poslovni uporabniki, ki vozilo uporabljajo za prevoz ljudi na letališča, izposojevalnice avtomobilov …"

Peugeot traveller | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V čem je boljši ov VW transporterja?

Peugeot traveller | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Glavni konkurent trojčku modelov bo Volkswagen transporter, pravijo pri Peugeotu. A kje so prednosti travellerja, smo vprašali sogovornika? "Smo edini na trgu, ki ponujamo novo platformo, poleg 4,6-metrske različice, prvi ponujamo tudi drsna bočna vrata, ki se odpirajo s pomočjo zamaha noge pod vrati, torej prostoročno odpiranje bočnih vrat, če imamo ključ spravljen v žepu. Obratno vrata tudi zapre in vozilo samodejno zaklene. Okno prtljažnih vrat se odpira ločeno, brez, da bi dvignili vrata. V potovalno kabino smo vgradili edinstven sistem mehkega prezračevanja v zadnjem delu vozila. Gre za večfunkcijsko streho s tripodročno klimatsko napravo za nesilovito prezračevanje," posjanjuje Champoimier.

Motorizacijo sestavljajo motorji BlueHDi Euro6 z zmogljivostjo do 133 kilovatov moči in 400 Nm navora, ki so opremljeni sistemom za selektivno katalitično redukcijo pred filtrom trdnih delcev. Povprečno stopnjo emisij CO2 je 140 gramov na kilometer, oziroma 5,4 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Na voljo je tudi samodejni šeststopenjskim menjalnik EAT6.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.