Avto
256 ogledov

Preizkusili smo Peugeotov i-cockpit druge generacije

Peugeot 3008
1/17
Gregor Prebil
Peugeot je na avtosalonu v Parizu v novih generacijah modelov 3008 in 5008 predstavil tudi novo generacijo i-cockpita. To je celovita zasnova notranjosti okoli voznika, od volana do zabavno-informacijskega sistema, merilnikov in novih tehnologij za pomoč vozniku. Na salonu v Parizu smo sistem že preizkusili. Prvi vtisi.

Peugeot je leta 2012 prvič predstavil i-cockpit, ki so ga bil deležni modeli 208, 2008 in 308. Namesto ogromnega števila stikal je prinesel prečiščene linije, kompakten in pomanjšan volan za bolj intenzivne občutke v vožnji, instrumentno ploščo v višini oči za lažje odčitavanje informacij brez odmika pogleda s cestišča, velik zaslon na dotik, iz katerega voznik razbira številne upravljalne funkcije. Na armaturni plošči je zato ostalo zgolj nekaj potisnih stikal – celo premalo.

Odpravili so dve težavi

i-cockipt druge generacije prinaša veliko novega. Oblikovno predvsem to, da so merilniki popolnoma digitalizirani. Na osrednjem, 8-palčnem zaslonu na dotik, ki je postavljen na vrh armaturne plošče, tako kot smo navajeni pri nemški premium trojki, se prikazujejo najrazličnejši podatki o zabavnih vsebinah, pa tudi 3D navigaciji, možnostih audio sistema, na njem so zbrana vsa upravljalna stikala za udobje, ki omogočajo krmiljenje celotne opreme vozila. Če se preko sistemov apple carplay in android auto povežete s svojim telefonom, lahko v trenutku prenesete video in audio datoteke ali pa telefonski imenik na zaslon vozila, kar omogoča lažjo in varnejšo uporabo nekaterih storitev med vožnjo. To v svetu avtombilizma sicer ni nič novega, mi je pa bilo všeč, da so pri Pegeotu upoštevali predvsem dve kritiki, ki sta se najpogosteje pojavljali ob preizkušanju modelov 208, 2008 in 308.

Peugeot 3008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Peugeot 3008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Čeprav so notranjosti omenjenih Pegeotov s čistimi linijami estetske, pa smo pogosto bentili nad majhnimi ikonami na zaslonu na dotik, še bolj pa nad slabo kapacitivnostjo zaslona. Ta je zdaj izboljšan, kar pomeni, da, se nam ni treba dvakrat ali še večkrat s prstom dotikati ikonic, da bi izpolnili ukaz. Premikanje z drsnikom med radijskimi postajami je zdaj veliko hitrejše in prijetnejše, tudi ikone so bolj pregledne in večje. Za nastavitev želene temperature nam ni treba več odmikati pogleda s ceste za več sekund. Za začetnike zna biti sistem sicer zapleten, a so razvijalci upoštevali načelo preprostosti, zato se lahko vedno z eno tipko vrnemo v osnovni meni, za nameček pa so postavili nekaj več stikal za hitro iskanje, ki omogočajo direkten vstop različne menije (audio, nastavitve avtomobila, klima, navigacija, telefon …)

Peugeot 3008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Peugeot 3008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Digitalen zaslon razkriva tudi silo med pospeškom

Pred očmi voznika ni več analognih merilnikov, ampak je lahko zaslon povsem digitalen. Zaslon je umeščen visoko na instrumentalno ploščo, s čimer so rešili drugo težavo. Če sem si želel nastaviti sedež na športno vožnjo, mi je majhen, kompakten volan, prikrival pogled na del merilnikov. Pa to ni motilo samo mene, saj so več kot očitno to pri Peugeotu vzeli resno. Volan je še vedno majhen, pravi "gokard" volan, ki ima zdaj dva športno prisekana dela in ne prikriva pogleda na 12,3-palčni digitalni prikazovalnik, ki deluje zelo futuristično. Zdaj si lahko vozniki po svojih željah nastavljajo parametre. Na zaslonu so zbrani vsi podatki o vozilu, ponuja tako možnosti prikazovanja podatkov kot animacij, celo silo pospeška lahko spremljamo na merilnikih. Peugeot je šel s tem v svojo smer, saj se nekateri raje odločajo za projeciranje podatkov na vetrobransko steklo (HUD), v primeru i-cockpita ni potrebe za tem.

Peugeot 5008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Peugeot 3008 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

 

 

 

 

V gneči se ustavi sam

S pomočjo animacije z očali za virtualno resničnost, ki gledalca popolnoma obdajo z novim voznikovim mestom v modelu 3008 in 5008 smo "preizkusili" uporabo novih sistemov za pomoč pri vožnji (prilagodljivi tempomat s funkcijo stop (pri samodejnem šeststopenjskem menjalniku), kar pomeni, da avtomobil prilagaja hitrost do spredaj vozečih vozil in v gneči tudi sam ustavi na koncu kolone, pomoč pri spustu po strmini (Hill Assist Descent Control), sistem za prepoznavo vozil v mrtvem kotu ... Za doplačilo si bo možno omisliti tudi zvočni sistem Hi-Fi znamke FOCAL®, ki po preizkušenem deluje odlično, v 3008 in 5008 si bo možno omisliti celo različne dišave, ki prihajajo iz posebej za to namenjenega stojala, prepričajo pa tudi masažni sedeži, ki vse bolj očitno postajajo del opreme vseh avtomobilskih razredov.

Komentarjev 4
  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 14:20 30.september 2016.

    Ne vem kaj vidijo "merkelloversi" na modelih TURKISCHWAGGEN industrie,saj je za isti denar mogoče dobiti popolnoma opremljen francoski avto,kar pa pri turkih to ni navada,saj moraš še zrak v gumah doplačat,da se ne voziš po feltnah.V glavnem od švaba produktov ...prikaži več je edin,ki si zasluži ime avto Mercedes G.

  • Avatar Leon
    Leon 14:17 30.september 2016.

    Ob vsem tem avtomobil še vedno upravlja oseba ,ki je lahko ..........................

  • Zmago 13:29 30.september 2016.

    ;-))))))A veš zakaj so francozi zgradili Eifelov stolp ???? ............................... zato da lahko k Nemcem gledajo, kako se avti delajo. ;-)))) Eni celo prisegajo na to, da naj se Francozi raje držijo ............. kuhinje, ne pa da avte delajo ...prikaži več ;-))))Pozabili so še dodati auto eject, da te izstreli iz avta preden se zaletiš, ko brkljaš po teh špilikah med vožnjo !!!