Avto
177 ogledov

Peugeotu je uspelo uresničiti največji izziv zadnjega stoletja

Cathal Lougnane
1/6
Gregor Prebil
Emile Peugeot je prvi avtomobil v sodelovanju z Leonom Serpolletom izdelal leta 1889, to je bil parni tricikel. Leta 1890 je sledil avtomobil z motorjem na notranje zgorevanje. A, že 80 let prej so pri Peugeotu proizvajali kavne mlinčke in pred avtomobili tudi kolesa. Prav kolesa so tudi danes poprodajni posel francoskega proizvajalca in to zelo ambiciozen.

Za Peugeotova kolesa skrbi oblikovalski center Peugeot Design Lab v okolici Pariza, ki je samostojna agencija, kjer dizajnirajo prav vse, kar ima vtisnjen logotip levčka, razen avtomobilov.

Poveljuje mu Cathal Lougnane, s katerim smo se pogovarjali na avtomobilskem salonu v Parizu. Podrobneje nam je predstavil električni skiro e-kick in zložljivo električno kolo eF01, ki sta Peugeotov odgovor na izzive urbane mobilnosti. "Delamo na vseh neavtomobilskih projektih, ne le na zložljivem kolesu in e-kick skiroju, pač pa tudi drugih Peugeotovih izdelkih v poprodaji, kot je tovornjak za prodajo hrane (food truck) ali pa klavir. Hkrati delamo za zunanje stranke – tako smo izdelali helikopterje in še veliko drugih produktov."

Prihranek na trudu in času

Električna kolesa doživljajo pravo revolucijo. Tudi zato, ker dostop do mestnih središč po celem svetu postaja vse bolj omejen. Pri Peugeot Design Labu so svoja zadnja baterijska produkta, skiro e-kick in kolo eF01, zasnovali z namenom nadgranje svojih najnovejših avtomobilov v ponudbi, nove generacije modelov 3008 in 5008. Skiro in kolo je namreč možno prevažati v prtljažniku vozil, kjer je tudi polnilna postaja z 12 V vtičnico za polnjenje baterije. Ko lastniki svoj avtomobil parkirajo, iz prtljažnika vzamejo skiro ali skuter in se brez poganjanja odpeljejo do pisarne, kjer svoje malo prevozno sredstvo na varno spravijo kar v pisarni.

Peugeotova skiro e-kick in kolo eF01 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


"E-kolesa so zelo pomembna. So prihodnost in dober posel. So glavni vir inovacij v kolesarski industriji in trenutno vroče željice. V kolesarski industriji se zahvaljujoč elektirčnim kolesom dogaja revolucija," pravi sogovornik, ki pojasnjuje, da so razvili celo paleto produktov, od kolesa z elektromotorjem, ki zmore hitrosti do 45 km/h, do zložljivega kolesa, skiroja ... "Električna kolesa zapolnjujejo vrzel med kolesi, skuterji in avtomobili. S takim kolesom se lahko po mestu premikaš celo veliko hitreje kot z avtomobilom," meni Lougnane.

Uspelo jim je nekaj, kar se vsi trudijo že stoletje

Električno kolo je "njegov otrok," na katerega je najbolj ponosen. Ponosen pa je tudi na to, da jim je uspelo nekaj, na čemer se industrija koles trudi že skoraj stoletje. "eF01 je naš največji dizajnerski izziv do zdaj. V zadnjih 100 letih, vključno z nami, je skušalo veliko podjetji narediti zložljiva kolesa, ki bi bila uporabna in ne zapletena. To ni tako lahko, kot bi si mislili. Zlaganje koles zna biti zakomplicirano," pravi sogovornik in pojasnjuje, zakaj je njihovo kolo revolucionarno.

Gre za pozitivno izkušnjo pri uporabi, natančneje zlaganju kolesa. Peugeotovo kolo lahko vsak zloži v desetih sekundah, kar je vsaj 20 sekund manj kot bi porabili časa za zlaganje nekega drugega zložljivega kolesa. "Prototip sem zložil v šestih sekundah. Glavna težava je ta, da je treba tovrstna kolesa zlagati po točno določenem vrstnem redu. Če zgrešiš postopek, ga ne boš zložil. Pri nas ni treba poznati postopka," pravi Lougnane in dodaja, da je Glavni razlog, da ljudje ne zlagajo zložljivih koles prav ta, da pozabijo vrstni red, kako jih je treba zložiti: "Enostavno so preveč zapleteni. Ta izkušnja je bila ključna pri oblikovanju kolesa. Prav zaradi tega je bil to največji izziv za nas in morda največji izziv, ki ga bomo kdajkoli deležni. V zadnjih 100 letih so to poskušali številni talentirani oblikovalci. To je res velik uspeh."

Peugeotovo električno kolo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

S kolesom do 30 kilometrov na elektriko po mestu

V studiu Peugeot Design Lab so si zamislili inovativen mehanizem: kolo zložimo ali razpremo v 10 sekundah in treh potezah. Zloženo kolo lahko prenašamo naokoli s pomočjo ročice, ki je integrirana v okvir in po zaslugi obeh koles, ki ostaneta poravnani s tlemi. Patentirani sedež s spominsko nastavitvijo položaja nam po vsakem zlaganju kolesa omogoča, da v trenutku znova nastavimo sedež na ustrezno višino.

Drugi produkt, skiro, se zloži v nekaj sekundah, uporabnik pa ga lahko prevaža na enem kolesu. Ko ga zloži, zavzame malo prostora, tako da so vožnje s sredstvi javnega prevoza enostavne. Z nastavitvami  lahko uporabnik prilagodi moč električne pomoči glede na dano situacijo in svoje potrebe. Skiro razvije hitrost 25 km/h, ponuja 12 kilometrov avtonomije litij-ionske baterije in tehta 8,5 kilograma. Zložljivo električno kolo eF01 doseže hitrost 20 km/h, njegova litij-ionska baterija pa ponuja do 30 kilometrov avtonomije. Težko je 17 kilogramov in je opremljeno s kolutnimi zavorami.

V poprodaji bo možno kupiti tudi samo e-kolo ali e-skiro. Električni skiro v Franciji stane 1190 evrov, lansirali pa so ga skupaj z novo generacijo modela 3008. ta bo pri nas predstavljena še pred koncem meseca. Kolo prihaja kasneje, predvidoma na pomlad 2017, skupaj z novo generacijo modela 5008.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.