Dacia kot znamka je svojevrstna zgodba o uspehu. Za njen tržni uspeh v sedanjem času je sicer v veliki meri odgovorna tržna usmerjenost saj ljudje bolj kot kdajkoli prej pazijo na razmerje med ceno in dobljenim In tu je dacia v samem vrhu.
Logan van je dober primer kako narediti enostavno dostavno vozilo z vso potrebno opremo in ga trgu ponuditi po zelo sprejemljivi ceni. Ali je ta potem tudi v vseh pogledih konkurenčen najboljšim v razredu pa si preberite v testu.
Velika nosilnost in nakladalni prostor
Logan van je, kot je bilo za pričakovati postavljen na osnovo (platformo) potniškega MCV. Kljub temu pa brez posebnosti ta 4,45 metra dolgo dostavnik vseeno ni. Ena teh so stranska vrata, ki se odpirajo tako kot pri osebnih vozilih, kar nakazuje na iskanje nižjih stroškov, vsekakor pa to do določene mere otežuje nakladanje in zmanjšuje uporabnost. So pa zato na zadku klasična dvokrilna vrata, ki jih lahko poljubno odpirate do 90 ali celo do 180 stopinjskega kota. Medosna razdalja znaša zelo vzpodbudnih 2,905 metra, kar je dobra popotnica, zaradi tega pa uporabniku ponudi do 2,5 m3 nakladalnega prostora.
Ta v dolžino meri največ 1,94 metra, to pa je dovolj tudi za evro paleto. Nosilnost v primerjavi s potniškim MCV je povečana in znaša 800 kilogramov, kar je tudi največ v razredu. Odmik od tal je v prid uporabnosti prav tako povečan in znaša 155 milimetrov. To so suha dejstva, kaj pa uporaba v praksi. Nakladalni prostor je robusten in neobčutljiv kar je dobro, kljub temu pa je njegova oblika v tistem delu, ki je bližji potniškemu prostoru nenavadna, saj se ne zaključi ravno navzdol, ampak sega v prostor. Očitno so hoteli potnikom dati nekaj več prostora, ampak pogled v potniško kabino pove, da to niti ni bilo potrebno. Zaradi manjše količine steklenih površin je preglednost v vse smeri zelo slaba. Dobro bi bilo, ko bi bila zastekljena vsaj stekla na zadnjih vratih, to opcijo uvoznik v kombinaciji z vgradnjo varnostne mreže sicer omogoča (za doplačilo 40 evrov), še bolje pa bi bilo, če bi bila na spisku doplačil še parkirna pomagala, katerih nakup bi mi vsekakor priporočili.
Funkcionalna notranjost z osnovnim udobjem
Prostor namenjen dvema potnikoma je odmerjen dovolj radodarno, je pa res, da bo voznik za nenastavljivim volanskim obročem idealni prostor le stežka našel. Notranjost je oblikovana zelo funkcionalno, materiali pa so prirejeni dolgotrajni in enostavni uporabi. Armaturna plošča je, kot je to že v navadi, izdelana iz enega kosa, s stališča ergonomije jo odnese zgolj z oceno zadovoljivo s pomisleki. Ampak to je domena vseh novodobnih dacij. V opremo ambiance sodijo ABS sistem, dve varnostni zračni blazini, servo ojačevalnik volana in centralno zaklepanje. S spiska doplačil je bila razumljivo dodana klimatska naprava, ki tudi v tem segmentu postaja nepogrešljiv del opreme. Avdio naprava je vgradna in daje zgolj osnoven zvok, tipke za upravljanje pa so premajhne.
Logična izbira je zadovoljiv dizel
Glede na namembnost samoumevna izbira je preverjeni 1.5-litrski dCi, ki v loganu razvije 50 kW in 160 Nm največjega navora. Podatki, ki ne pustijo ne vem kakšnega pečata, se pa motor v loganu dobro znajde in izkaže za povsem zadostnega, le pri priganjanju postane glasen. V pomoč mu je zgolj soliden pet stopenjski ročni menjalnik z preveč mehko in premalo natančno prestavno ročico. Lega na cesti prav tako ni primer športne prakse, je pa logan povsem konkretno vzmeten, še bolje če imamo v mislih da gre za dostavnika. Se pa motor odkupi še z zmerno porabo, ki je bila na testu vseskozi med pol šestimi in šestimi litri plinskega olja, v ozračje pa na kilometer poti izpusti le 140 gramov CO2.
Še cena, ta kljub dizelski naravi in višjemu paketu opreme ni pretirano zrasla, čeprav ima pri 11.390 evrih kolikor je stal testnik tudi že nekaj konkurence. Je pa ta ali manjša, ali slabše motorizirana oziroma opremljena. Če vzamete bolj osnovnega logana van pa se cene pričnejo pri zelo razumnih 7.680 evrih.
Podatki o vozilu: (Dacia logan van 1.5 dCi ambiance):
Motor: 1.461 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 50 kW (68 KM)/4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 160 Nm/ pri 1.700 vrtljajih na minuto
Poraba: 5,7 litra/100 km, 140 g CO2/km
Zmogljivosti: 150 km/h, 18,0 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.450x1.738x 1.674, medosna razdalja 2.905, prtljažnik (v litrih): 2.500, mere (DxŠxV) (v metrih): 1,9 × 0,98 × 1,03
Cena: 9.960/11.390 EUR