Avto
707 ogledov

Poglejte si notranjost kokpita Paris - Dakar

Audi RS Q e-tron reli Dakar
1/12
Audi
Koliko gumbov in ročic sploh razpoznate?

1. januarja se začne dvotedenska izvedba relija Dakar. Tokrat se bo eno najbolj zahtevnih tekmovanj v motošportu na svetu odvijalo v Savdski Arabiji. 

Kako zelo so se v zadnjih letih spremenili dirkalniki, nam pokaže primer Audijevega stroja, s katerimi bodo stari mački raznovrstnih volanov Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel in Carlos Sainz naskakovali zmago. RS Q-tron, kot se imenuje, je še posebej zanimiv, ker ga poganjajo električni motorji, te pa poganja plinski generator. Pogonu primerno so prilagojene zavore, ki so sposoben regeneracije energije, vključno z ročno zavoro.

Audi RS Q e-tron reli Dakar | Avtor: Audi Audi

Audi je objavil prerez voznikovega delovnega prostora, ki nima s klasičnim avtomobilom praktično nobene povezave. Obvolanskih ročic ni, nujna stikala so na volanu. Eden bistvenih instrumentov za voznika je kompas, ki ga ima neposredno pred očmi. Poleg njega je merilnik hitrosti. Namesto klasičnih merilnikov je zaslon, ki voznika zalaga s ključnimi informacijami o delovanju avta. Sredinska konzola je preurejena. Zgoraj je dodaten zaslon, pod njim pa komandna plošča s 24 tipkami, od katerih je mogoče vsako nastaviti. V višini volana je ročica ročne zavore in konzola intercoma za pogovor med voznikom in sovoznikom. Slednji ima pred seboj prav tako dva zaslona za navigacijo in uradni roadbook, povezan z GPS. Načrt poti za naslednjo etapo ekipa dobi šele 15 minut pred začetkom vsake etape. Pred etapo sicer dobijo tudi papirnati roadbook, a ga lahko uporabljajo le kot rezervo. Sovoznik mora biti razbirati smer in usmerjati voznika pri divji vožnji po brezpotju pri hitrostih vse do 170 km/h. Hkrati ima danes sovoznik pomembno nalogo nastavljanja avtomobila.

Audi RS Q e-tron reli Dakar | Avtor: Audi Audi

Posebnost avta je tudi sistem Iritrack, to je komunikacijski sistem, s katerim je vozilo povezano neposredno z organizatorji in je namenjen nujni pomoči. Organizatorji so na primer takoj obveščeni, ko podatki iz avta nakazujejo, da se je zelo verjetno zgodila nesreča.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.