Avto
5979 ogledov

Opa, kakšen predlog glede otroških sedežev v Sloveniji!

Prometni znaki Žurnal24 main
Predlog prometnega zakona blaži kazni za nekatere prekrške, predvideva pravila za udeležbo avtonomnih vozil, otroci pa bi se prej znebili otroških sedežev.

Predloga sprememb zakona o pravilih cestnega prometa, ki ga je v DZ vložil poslanec SMC Kamal Izidor Shaker, ne gre jemati preveč resno, saj je le eden izmed množice predlogov, ki jih tik pred volitvami kot po tekočem traku in mimo vladne procedure vlagajo posamezniki in stranke. Možnost, da bo predlog poslanca sprejet še pred zaključkom mandata sedanje sestave državnega zbora, so zelo majhne, pa čeprav je nekaj njegovih idej lahko s stališča razvoja prometa in udeležencev prav dobrodošlih. 

Kaj med drugim predvideva predlog sprememb: 

- Vozila na nujni vožnji, ki sodijo v kategorijo C1, C, D1 in D, bi lahko vozili tudi posamezniki zgolj z izpitom kategorije B, če takšno vozilo ne bi presegalo mase 7,5 ton. V mislih je imel predlagatelj predvsem gasilska društva, saj je tam zelo pogost problem, ko nimajo na razpolago dovolj ljudi z izpitom za vožnjo določenega vozila. 

- Z 1,5 metra bi na 1,4 metra zmanjšali mejo, pri kateri bi otrok že lahko sedel v vozilu brez obveznega zadrževalnega sistema. Predlagatelj se sklicuje na to, da so zadrževalni sistemi znotraj štirih kategorij predvideni le do telesne mase 36 kilogramov, po drugi strani pa povprečne fizične lastnosti slovenskih otrok na podlagi športnovzgojnih kartonov kažejo, da otroci to maso dosegajo že pri telesni višini 140 centimetrov, pri 150 centimetrov pa jo že močno presegajo (povprečje 43 kilogramov). To pomeni, da tako velik otrok sploh ne more biti zavarovan z v zakonu predpisanimi zadrževalnim sistemom, ki bi ustrezal njegovim fizičnim lastnostim.

- Zakonska podlaga za uvedbo testiranja avtonomnih vozil na slovenskih cestah. Takšna vozila bi morala biti jasno označena in dodatno zavarovana ogovornost v primeru nesreče, "voznik" bi moral biti nared, da posreduje. Najvišja hitrost bi bila na običajnih cestah 50 km/h, na avtocesti pa do 100 km/h. Območja, kjer bi lahko vozila vozila samostojno, bi morala biti jasno označena s prometno signalizacijo. Urejena bi morala biti tudi skrb za podatke o vožnji in onemogočena njihova manipulacija v primeru prometne nesreče oziroma prekrška.

- Za prekrške prekoračitev hitrosti v območjih umirjenega prometa, v naselju, na cesti izven naselja in na avtocesti bi pri prekrških, ki poleg denarne predvidevajo tudi stransko sankcijo 3 kazenskih točk, slednje odpravili. Kazenske točke bi bile tako le še pri hujših prekoračitvah hitrosti. Trenutno na primer dobite tri kazenske točke v primeru, če znotraj cone 30 km/h vozite s hitrostjo med 40 in 50 km/h. 

- Predlagane spremembe natančneje določajo pogoje, ki veljajo v ombočju skupnega prometnega prostora, ki ga dosedanja slovenska zakonodaja kljub priporočilom stroke in pozitivnim zgledom iz tujine še ne predvideva. Gre za območje, kjer pešci, kolesarji in vozniki motornih vozil enakovredno uporabljajo neko prometno površino, predvsem v središčih mest. Omejitev hitrosti b bila 20 km/h, če bi pogoji dovoljevali, pa 30 km/h.

Vozniško dovoljenje 2018 Avto Če ste voznik, morate vedeti za te letošnje novosti na cestah!

Strankarski kolega hitrejši od ministra?

Zanimivo je, da je Kamal Izidor Shaker poslanec Stranke modernega centra, torej iste stranke, iz katere prihaja minister Peter Gašperšič, vodja za prometno zakonodajo pristojnega ministrstva za infrastrukturo. Tam kljub obljubam tik pred iztekom mandata še vedno niso predstavili svojih predlogov glede sprememb zakona o pravilih cestnega prometa. 

Za komentar na predloge smo se obrnili na ministrstvo, odgovore še pričakujemo.

semafor Nova taktika Avto To je razlog, da stoji policist ob semaforju

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Lavdan 14:30 27.februar 2018.

    Namesto da bi imel gasilec eno kategorijo več, naj bi imel eno premalo. Tani ravno zrel. Po drugi strani pa govorijo, da bi morali iti na tečaje za voznike specialnih vozil s prednostjo.

  • samsvojmojster 14:08 27.februar 2018.

    Glede gasilcev.... preverjeno po besedah gasilcev....dat nekomu v roke kamion na intervencijsko vožnjo z B kategorije...."no go"!... boljše bi bilo za njih in tudi sami tako pravijo.... da država omogoči, da potencialni vozniki teh kamionov na račun države naredijo C kategorijo!!!!

  • Pepe007 13:25 27.februar 2018.

    Zdi se mi kar problem, da bi tovorno vozilo gasilcev na nujni vožnji vozil nekdo z B kategorijo. Kak dodaten pogoj bi še že moral biti zraven, da bo na mestu intervencije vsaj znal obrniti. Avtonomna vozila, ki ne smejo ...prikaži več voziti z največjo dovoljeno hitrostjo in delajo gnečo? Potem še niso avtonomna in v takem režimu še ne sodijo na cesto.