Avto
36039 ogledov

Pri 130 na uro mu je odprlo pokrov motorja

Mercedes ponaredki ponarejeni nadomestni deli Mercedes-Benz
Nevarnih ponaredkov vse več.

Voznik mercedesa pelje po cesti s 130 km/h, ko se mu nenadoma odpre pokrov motorja in mu v silovito razbije vetrobransko steklo. Kasnejša raziskava ugotovi, da je lastnik menjal masko motorno masko s takšno, ki je bila naročena prek spleta. Maska je bila kopija Mercedesovega originala in je imela napako, zaradi katere ni uspela zadržati motornega pokrova in se je ta med vožnjo sprostil. 

To je le eden od resničnih primerov, kako lahko ponarejeni nadomestni deli vplivajo na varnost tistih, ki uporabljajo avto in iščejo bližnjice pri njegovem popravilu. Kako se je lastnik dogovoril z zavarovalnico, lahko le ugibate.

Pri znamki Mercedes ugotavljajo, da se delež ponaredkov na trgu zvišuje, saj je bilo leta 2021 po svetu samo za njihovo znamko v več kot 650 akcijah carine in policije zaseženih več kot 1,86 milijona različnih ponarejenih rezervnih delov. Gre za šestodstotno rast v primerjavi z letom prej.

"Industrija ponaredkov avtomobilskih delov pogosto generira višje dobičke kot pa preprodajalci mamil," opozarja Renata Jungo Brünger, članica upravnega odbora Mercedes-Benza. 

Ob tem opozarja, da so ponarejevalci velikokrat organizirani po načelih kriminalnih združb. Pri Mercedesu so se osredinili predvsem na odkrivanje ponarejenih delov, ki imajo lahko neposredni vpliv na varnost lastnikov njihovih vozil. 

Tako so še posebej pozorni na odkrivanje delov, ki sestavljajo zavore, podvozje, krmilne mehanizme in dele karoserije. 

Zgornja slika prikazuje ustavljanje enakega avta z originalnimi zavorami in takšnega s ponarejenimi deli. Spodaj sta primera zavornih ploščic in platišč, potem ko so jih podvrgli stresnemu testu. Ponaredkov zdaj ni več težko prepoznati.

Mercedes ponaredki ponarejeni nadomestni deli | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes ponaredki ponarejeni nadomestni deli | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
 

 

Prodajajo se kot nekaj, kar niso

Gre za resne stvari, saj so ponaredki lahko dokazano precej manj varni od originalnih ali originalu enakovrednih delov. Primer so zavorne ploščice, ki so po videzu povsem enake originalu, imajo celo znamkin logotip. Pri uporabi pa bodo vozilo v sili ustavile več metrov kasneje od s strani proizvajalca odobrenih ploščic, hitreje se bodo obrabljale, pri vožnji prek lukenj se bodo pojavile razpoke ...

Najslabše za uporabnika pri tem je, da se ponaredki nikoli ne prodajajo za tisto, kar so v resnici, torej nekakovostni nadomestki, temveč skušajo delovati kot nekaj, kar niso.

V času pandemije pred dvema letoma so ponarejevalci še bolj množično uporabljali spletne trgovine in socialna omrežja za prodajo svojih izdelkov, kar je povzročilo še več izzivov pri odkrivanju takšnih delov. Pri Mercedesu posebna ekipa strokovnjakov zato prečesava ponudbe rezervnih delov po spletu, omrežjih in sejmih ter pri tem išče sumljive ponudbe.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 15
  • ico8 15:57 06.avgust 2022.

    Vidim, da je zlovenska nacija tako navdusena nad ponaredki, da je zadnji cas, da zacnem delati nacrt za avtomobil, narejen iz samih poceni "fus" izdelkov, vseeno od katere avtofirme. Imel bo ime: Globofus!( s stresico nad s, kot Sarec npr. ...)!

  • rd2dmk2 14:54 06.avgust 2022.

    torej kaj pa je original mercedes ? kaj dela mercedes sam. kupi večino delov in skupi šravba. da ne bo kdo kaj mutil. primer akrapovič dela auspuhe in nič več. torej če je akrapovičev auspuh na mercedusu je to original ...prikaži več al ponaredek ? je že kdo našel mercedes gume ? so torej sava ponaredek.. da ne omenjam olj in maziv. p.s. vem za servis v SLO, kjer so shranjevali olja po nultem servisu in jih vgrajevali v avte pri rednih servisih. dost je. drugič več.

  • Toma 13:17 06.avgust 2022.

    Yebeš originalne dele! Kupiš nadomestne priznanih proizvajalcev, ki so še bolj kakovostni od prebrandanih originalov. Npr.: EBC, Mahle… Al pa kar na pooblaščen servis bo 3x dražje. Če imaš 100 jurjev za avto, ne bo problema, a ne?

Sorodne novice