Avto
75 ogledov

Primerjalni test qashqai : tiguan

Oba kompaktna športna terenca sta že dodobra zmešala štrene vedno številčnejši k
1/18
Žurnal24 main
Dva po poslanstvu zelo podobna modela, a tako različnega izvora. Priznan evropski in japonski proizvajalec, oba z izdatnimi izkušnjami pri izdelavi terenskih vozil.
 

Volkswagen tiguan

PLUS: oblika, kakovost izdelave, prostorna notranjost, menjalnik, motor, pogon, vodljivost in okretnost.

MINUS: Monotona notranjost, visok prtljažni rob, parkirna pomagala le ob doplačilu.

Tiguan je zrelejši, večji, qashqai bolj igriv in okreten, na terenu pa oba in blestita. Še nekaj jima je skupnega – oba sta zagotovljeni uspešnici. Qashqai to že s pridom potrjuje, tiguan pa nedvomno še bo.

Oblikovno gre v obeh primerih za svež in moderen izdelek. Tiguan ob tem povzema oblikovne smernice večjega brata touarega in ostaja zvest hišnemu oblikovnemu izročilu, qashqai je bolj edinstven in oblikovno prepoznaven.

 

Nissan qashqai

PLUS: zanimiva oblika in zasnova, podvozje, vozne lastnosti in lega na cesti, opremljenost, motor, cena.

MINUS: Kratek sedalni del, preveč stikal na sredinski konzoli, preglednost nazaj.

Oba sta zaradi višje nasajenosti na kolesa in 20-centimetrske oddaljenosti od tal prava hribolazca in le zaradi mer ju štejemo med kompaktne športne terence. V zadnjem gre tudi iskati največjo prednost v primerjavi z večjimi suvi, saj preizkuševalca prednjačita glede vodljivosti in okretnosti, dejavnikov, ki sta na terenu še kako pomembna.

Dovolj zmogljiva pogona
Oba se ponašata s štirikolesnim pogonom, le da je ta v qashqaiju dvostopenjski, saj s premikom vrtljivega gumba na sredinski konzoli priključljiv pogon vklopimo, z nadaljnjim pomikom v levo pa ga še zaklenemo. Tiguan na drugi strani premore manj domišljije, saj je pogon vedno priključljiv, po potrebi pa je na voljo še program "off road", ki vključuje asistenco za nadzorovani spust in izboljšano uravnavanje navora pri speljevanju. S primerno obutvijo zmoreta oba premagati veliko več kot le razdrapan kolovoz. Čeprav (tak) teren ni njuno primarno okolje, se tam dobro počutita.


Qashqaijev zadek je dinamičen, njegove poteze povzema tudi drugi rod murana. © Dejan Mijović

 

Moderna motorizacija
Tudi pod motornim pokrovom je videti podobnost, deloma tudi zato, ker je VW pri dizelaših opustil neposredni vbrizg po sistemu tlačilka–šoba in uvedel skupni vod. V obeh primerih gre za dvolitrska dizelska štirivaljnika, ki oba prepričata, za odtenek bolje se kljub manjši moči in navoru odreže tiguanov. Enako velja za menjalnik, ki je v obeh primerih šeststopenjski z možnostjo ročnega pretikanja, le da je tiguanov tiptronic odzivnejši, njegovo delovanje pa bolj uglajeno. Podvozje qashqaija je trdo in omogoča dobro lego na cesti, ki je za odtenek boljša od tiguanove. Je pa qashqaijevo podvozje na trenutke pregrobo in potniki udarce v potniški kabini bolj čutijo.


Zadek tiguana je eden od najlepših v razredu in je značilen primer Volkswagnove oblikovalske šole. © Dejan Mijović

 

Notranjost v slogu velikih
Na koncu poglejmo še v notranjost, kjer je v obeh primerih dovolj prostora za štiri odrasle, za odtenek bolje se tu odreže tiguan, tudi glede prostornosti prtljažnika. Uporabljeni materiali so dobri, izdelava več kot solidna. Qashqai preseneti s serijsko opremljenostjo, ki obsega praktično vse, kar more ponuditi veliko dražja konkurenca. Tiguan temu skoraj ne more slediti, čeprav je povsem zgledno opremljen. Oba imata še dve pomanjkljivosti. Qashqai ima prekratek sedalni del prednjih sedežev in je slabše pregleden nazaj. Pri tiguanu sta nas zmotila preveč monotona notranjost, ki je podobna drugim sestrskim modelom, in dejstvo, da so parkirna pomagala ostala na seznamu doplačil.

Če podamo zelo nehvaležno sodbo o tem, kdo je boljši, so mnenja v redakciji deljena. Qashqai prednjači glede opremljenosti in je tudi občutno cenejši. S tehnične plati jo za odtenek bolje odnese tiguan, čeprav so razlike med obema zelo majhne. Zato bo o izbiri odločala predvsem pripadnost posamezni znamki.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.