Avto
16 ogledov

RAV4 v četrto na pota stare slave

Toyota RAV4
1/12
Andrej Leban
Toyotin RAV4 se želi vrniti na vrh razreda mehkih terencev, ki ga je zlasti v prvih dveh generacijah pomagal soustvarjati. Četrti RAV stavi na prostornost in udobno, a vedno zanesljivo vožnjo. Najcenejši za 22.900 evrov.

Rekreacijsko aktivno vozilo, bi bil prosti prevod kratice RAV, štirica v imenu pa pomeni, da je imela prva generacija iz leta 1994 vedno štirikolesni pogon. To so bila leta, ko so bili mehki terenci še zelo abstraktni in si še nihče ni upal napovedovati njihove kasnejše priljubljenosti. A ravno RAV4 je od vsega začetka dokazoval, da obstaja kompromis med pravimi hribolazniškimi vozili in avtomobili, ki so namenjeni le asfaltu.

Da je bil recept doslej zelo uspešen, priča 4,5 milijona prodanih primerkov, a v zadnjih letih je zlasti s prodorom evropskih proizvajalcev v razredu nastala velikanska gneča, v kateri se tretja generacija ni več dobro znašla. V Sloveniji je tako zadnje leto odgriznila le še slaba dva odstotka pogače v razredu.

Še bolj prilagojen cesti

Novinec je nekoliko daljši od predhodnika in sedaj meri 4,57 metra. Je tudi širši, a celo malenkost nižji, medtem ko se je odmik od tal zmanjšal za nekaj milimetrov. Bolj dinamičnim gaberitom dela družbo še precej dinamičnejši videz. Ta povzema oblikovalski jezik, ki ga je pred nekaj meseci prvi uvedel auris s puščičastim prednjih delom in odsekanimi linijami, medtem ko na zadku svetila tvorijo dobesedno polico za odlaganje predmetov. Gre skratka za podobo, ki na čustva ne udari neposredno, a z vsakim nadaljnim pogledom postaja bolj domača.

Toyota RAV4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
RAV4 je tradicijo prekinil pri prtljažnih vratih. Na podlagi odzivov dosedanjih lastnikov so namreč Japonci ugotovili, da odpiranje vstran vseeno ni tako praktično, kot so trdili, prav praktičnost pa naj bi bila ena od glavnih vodil novega RAV-a. Prtljažna vrata so odslej klasična in pri najvišji stopnji opreme elektrificirana, prtljažnik pa je narasel na že kar zajetnih 547 litrov. S tem podatkom tudi upravičujejo dejstvo, da je druga klop odslej statična, v zameno pa se je precej izboljšala prostornost za potnike tako spredaj kot še posebej zadaj. Da, RAV4 se poslej zelo odkrito spogleduje z razredom križancev, ki poudarjajo kombinacijo enoprostorske zasnove in videza klasičnih suvov.

Evropski se peljejo bolj dinamično

Urejenost notranjosti je zanimiva mešanica kvalitetnih materialov, a tudi rahlo hecnih rešitev od umestitve "80.-eta leta" digitalne ure do poličke pred sopotnikom. Evropski RAV-i so prilagojeni v tej meri, da imajo bolj neposreden volan, daljši sedalni del sedežev in nekoliko trše zasnovano podvozje. Slednje je med krajšo testno vožnjo v veliki meri izpolnilo napovedi, da gre za eno najboljših kombinacij v razredu med udobjem in zmožnostjo pobiranja ovinkov brez pretiranega nagibanja. Da je lega zanesljiva, skrbi tudi poseben sistem nadziranja koles, ki v primeru štirikolesnega pogona in v športnem režimu delovanja v ovinkih prenaša del motornega navora na zadnji par koles tudi, če ne pride do zdrsa. Čeprav RAV-a nismo pognali na brezpotje, naj bi bil tudi tam zelo zanesljiv in sposoben podvigov, saj je mogoče pogon zakleniti v razmerju 50:50. Pozitivno je presenetila zatesnjenost potniške kabine pri višjih hitrostih in okretnost.

Dva tipa kupcev

Kljub štirici v imenu je RAV4 lahko na voljo le s prednjim pogonom. Takšnemu je namenjen dvlitrski dizel D-4D z 91 kilovati (121 KM) moči. Po 2x4 RAV-u naj bi poseglo skoraj polovica kupcev. Tistim, ki štirikolesni pogon resnično potrebujejo, je namenjen 2,2-litrski dizel s 110 kilovati (150 KM). Bencinska alternativa, po kateri naj bi posegla le peščica, je dvolitraš s 111 kilovati (151 KM). Bencinar ima na voljo variabilni menjalnik, pri močnejšem dizlu pa je opcija klasična avtomatika.

Bogata opremljenost že serijsko

Opreme so štiri, serijska oprema je klimatska naprava, MP3 z USB, bluetooth, LED dnevne luči, pomagalo za speljevanje navkeber in vožnjo navzdol, 7 zračnih blazin … Višje stopnje opreme dodajo bogatejši videz, touch sistem s kamero, vstop in zagon brez ključa in napredna pomagala (pomagalo za prehajanje pasu in mrtve kote, preklop med dolgimi in kratkimi lučmi, prilagodljivi biksenonski žarometi...).

Šibkejši dizel in 2x4 pogon se pričneta pri 22.900 evrih, 4x4 z močnejšim motorjem pa pri 27.400 evrih. V konkurenci, kot so mazda CX-5, honda CR-V, VW tiguan, prihodnja ford kuga in hyundai santa fe, naj bi RAV4 pše letos prepričal 150 kupcev, tudi takšnih, ki si ogledujejo karavane in enoprostorce, pa tudi premium nemške suve. Govori pa se že tudi o hibridu.

Tabela motornih različic




Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.