Avto
1847 ogledov

Raziskava: Slovenci brez avtomobila ne morejo niti do 5 kilometrov daleč

krožišče Žurnal24
Za večino slovenskih gospodinjstev je osebni avtomobil najpogostejša oblika prevoza, ne glede na cilj poti in razdaljo do cilja.

To so pokazali rezultati raziskave REUS 2019, ki so jih naredili pri Informa Echo in kažejo, da je avtomobil primarno prevozno sredstvo v mestu bivanja (za razdalje do 5 kilometrov). 

Rezultati so povezani tudi z načinom poseljenosti Slovenije in potreb po mobilnosti. Kljub temu so pri Informa Echo prepričani, da bo doseganje državnih ciljev in ciljev EU, kot sta prehod na nizkoogljično družbo in povečanje energetske učinkovitosti za 35 % do leta 2030, korenito spremenilo tudi izbiro načina mobilnosti.

kolesar Avto Vam je korona virus spremenil potovalne navade?

Raziskava energetske učinkovitosti Slovenije – REUS GOS 2019 in predhodna merjenja v obdobju 2010 – 2017 razkrivajo, kako Slovenci izbiramo način prevoza.

Na tej avtobusni postaji vsak dan izstopajo šolarji, ki nato zelo težko prečkajo | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Brez avtomobila v večini primerov še ne gre

Za večino gospodinjstev je osebni avtomobil najpogostejša izbira prevoza ne glede na cilj poti in razdaljo do cilja. Rezultati merjenja v obdobju 2010-2017 po mnenju razsikovalcev kažejo pozitiven trend pri izbiri okolju prijaznih oblik mobilnosti (javni potniški prevoz, kolo, hoja) kot dodatnega prevoznega sredstva ob avtomobilu za pot v kraju bivanja, za pot na delo zunaj kraja bivanja in za pot na izlete.

parkirišče Raziskava med Slovenci Avto Raziskava med Slovenci: Tako veliko avtomobilov je obstalo

Slovenci za razdalje do 5 kilometrov, za nakupe in opravke, najpogosteje uporabljamo avtomobil (67 %), enako velja za pot v vrtec (62 %). Sledijo pot na delo (55 %), pot v šolo (51 %) in na fakulteto (42 %). Povečal se je delež gospodinjstev, ki poleg vožnje z avtomobilom še pešačijo, kolesarijo in za prevoz na delo dodatno uporabljajo javni potniški prevoz. Raziskovalci opažjko negativen trend v povečanju deleža gospodinjstev, ki uporabljajo avtomobil za pot po opravkih in nakupih, za 7 odstotnih točk.

prihod novega Stadlerjevega vlaka | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kolo pridobiva na veljavi, predvsem poleti

Za pot zunaj kraja bivanja (za razdalje od 5 km do 150 km) v zadnjih letih prav beležijo pozitiven trend pri izbiri dodatnega načina mobilnosti poleg avtomobila, vendar javni potniški prevoz ali kolo uporablja le majhen delež gospodinjstev. Za razdaljo nad 150 kilometrov je za večino gospodinjstev (84 %) avtomobil primarno prevozno sredstvo. Sledijo letalo (7 %), primestni avtobus (2 %) in vlak (2 %). V obdobju 2010-2017 se je občutno povečal delež gospodinjstev, ki za pot na počitnice uporabljajo letalo ali ladjo.

Potovanje z Rimorjevim avtodomom Znani rezultati Avto Več Slovencev dopustovalo na Hrvaškem kot doma v Sloveniji

Izbira primarnega prevoznega sredstva ni odvisna od letnega časa. Pri izbiri okolju prijaznejših oblik mobilnosti je kolo poleti dodatno prevozno sredstvo za pot na delo za slabo tretjino (30 %) anketiranih, pozimi pa samo za 7 % anketiranih. Tudi pešačenje je pogostejše poleti kot pozimi, vendar so odstopanja manjša kot pri kolesarjenju. Odstotek uporabnikov javnega potniškega prevoza je enak tako poleti kot pozimi.

kolo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Čas potovanje je ključnega pomena

Ključni razlog pri izbiri prevoza je za večino porabljen čas (69 %). Sledijo cena prevoza (40 %), udobje (36 %) in navade (22 %). Vpliv na okolje je pomemben dejavnik pri izbiri prevoza samo za 6 % anketirancev.

Pri uporabi javnega potniškega prevoza in pri zamenjavi lastništva avtomobila z uporabo različnih storitev mobilnosti so odločilni dejavniki dobre povezave, vozni redi in porabljen čas.

V letu 2019 so gospodinjstva kot pozitivno spremembo v javnem potniškem prometu najpogosteje navedla, da se avtobusi bolj držijo voznih redov (43 %).

lahti kolesarka Zanimivo Pod streho Finci so plačani, če se vozijo s kolesom

Pri uporabi javnega potniškega prevoza kot primarnega prevoznega sredstva v preteklem desetletju ni bistvenih sprememb, saj javni potniški prevoz redno uporablja samo majhen delež gospodinjstev; najpogosteje za pot v šolo ali na fakulteto v kraju bivanja. Najverjetnejša alternativna oblika mobilnosti v prihodnosti je hoja, vendar se je odstotek gospodinjstev, ki so izbrali to možnost, značilno zmanjšal. Pripravljenost za uporabo kolesa in javnega potniškega prevoza ostaja enaka.

 

Komentarjev 4
  • Snežinko 14:45 06.oktober 2020.

    Ja... pa še "napaka" v naslovu: pisati bi moralo "ne moreMo" ne pa "ne morejo". Sem prepričan, da je avtor tegale članka enak in tudi on ne gre 5km daleč peš...

  • mig29 14:20 06.oktober 2020.

    Pa še nekaj, za avto plačamo dajatve pa če ga uporabljamo ali ne.

  • mig29 14:18 06.oktober 2020.

    AVTOR G. P. še en gretoman piše neke kvazi raziskave ki so popolnoma bedaste. Naj se nauči računstvo npr. če se pelješ z javnim prevozom je vozovnica 1.30 Eur v eno smer in nazaj 1.30 Eur to znese 2.60 Eur ...prikaži več za recimo 5 km dolgo vožnjo v eno smer. Torej nas vožnja stane za deset km poti 2.60 Eur. To je 2.6 l bencina. Če avto porabi pa bom vzel zelo požrešen avto 10 l/ 100 km v mestni vožnji se s tem denarjem lahko opravimo 26 km poti. To je za isti denar 1.5 x poti več kot z javnim prevozom.