Z laguno je tako; ko je prišla na trg, smo (novinarji) zmajevali z glavo, da je preveč nekonvencionalno oblikovana. Tako smo se šele s časom in predvsem s predstavitvijo športne različice GT sprijaznili z njeno podobo. Laguna berline pa je zdaj dobila izgled, motor in tudi štirikolesni volan športne GT-različice, kar jo naredi še bolj mikavno. No, vse pa kljub temu ni idealno.
Simpatičen dizel, še bolj štirikolesni volan
Najzmogljivejši dizel v berline laguni je odličen sopotnik na dolgih poteh, saj voznika razvaja z veliko količino navora in dolgo časa po vsem položno krivuljo le-tega. Voznik tako lahko tudi pri pospeševanju pri večjih hitrostih lenari s prestavljanjem, saj je moči vedno dovolj. Menjalnik je nalogi več kot kos in premore tudi nekaj športne domišljije, malenkost zmoti le hladnost prestavne ročice v mrzlih jutrih, saj je vrh ročice "nostalgično" iz kovine. Sistem 4control ali štirikolesni volan zdaj že dodobra poznamo in smo ga preizkusili tudi v zimskih voznih razmerah. Sistem je zelo dobrodošel pri hitri vožnji po zaprtih cestnih odsekih, saj takšna laguna dobesedno ljubi zavoje. Je pa treba povedati, da kakšen nemški enako velik premium predstavnik zmore tudi še več in brez takšnih pomagal. Ampak, ta sistem je kljub temu dobrodošel. No v zimskih razmerah pa zna sistem voznika celo zmesti, saj voznik pri vožnji skozi ovinek dobi občutek, da vozilo zanaša, se pravi, da mu odnaša zadek. Verjamemo, da bi se tudi tega navadili, in to zelo hitro. Drugače pomislekov nimamo, je pa podvozje za to znamko nenavadno trdo, kar pripisujemo športnemu poslanstvu tega modela. No, to zagotovo ne bo všeč pristašem francoske mehkobe, ki tu ne bodo našli tistega, kar iščejo.
Veliko opreme, kaj pa tudi zmanjka
Pa recimo še besedo ali dve o notranjosti. Ta je izdelana dovolj kakovostno in predvsem všečno na pogled, tako da bodo zadovoljni tako športno naravnani kot tisti, ki prisegajo na udobje. Sedeži so odeti v kombinacijo usnja in tkanine, pod avdio enoto je podpisani arkamys in daje zelo dobro zvočno kuliso. Nekoliko nas je zmotilo še vedno preveč zapleteno delovanje avdio enote, saj se po premajhnih tipkah in zapletenih menijih hitro izgubiš. Med pomanjkljivosti drugače zelo dobro opremljenega modela pa štejemo še dejstvo, da nima navigacije, pa čeprav tovarniško vgrajene tom tom naprave, še posebej zato, ker jo model razred nižje ima, in to za zelo simpatičnih 450 evrov. Drugače ima voznik na voljo dvoobmočno klimo, parkirna pomagala in senzor tlaka v pnevmatikah ter pametno kartico. Opazili pa smo še eno zanimivost. V primeru športnega paketa, ki obsega športni odbijač, v temno ozadje odeta prednja svetila in črna ohišja vzvratnih ogledal, imate na odbijaču nakazane odprtine za čiščenje sprednjih svetil, ki pa se ob pritisku na obvolanski ročici izkažejo za ponaredek. S tem so pri Renaultu nekaj privarčevali, saj je ne glede na to, ali imate ksenonska svetila, enak odbijač. Slednji del opreme smo mi pogrešili in bi se zanj vsekakor odločili.
Zadostna prostornost, prepričljiva poraba, manj cena
Glede prostornosti laguna večjih presenečenj ne ponudi, pričakovano mero prostora ponudi tako v potniški kabini kot prtljažniku (ki meri od 450 do 1.377 litrov), jo pa z obeh vidikov kar nekaj konkurentov prekaša. Ampak nekje v razredno povprečje pa kljub temu sodi, nekoliko višje je le pri prostoru za kolena zadaj, kjer je prostora več, kot bi ga pričakovali. Pri porabi smo bili glede na moč motorja prijetno presenečeni, saj se zadovolji z malo nad osmimi litri plinskega olja, imeli smo občutek, da bi šlo še za pol litra dol in le kakšen liter navzgor. Cena ni nizka, ampak tudi ne gre za osnoven model, ampak skoraj za višek ponudbe. Glede na vse tako niti ne bi mogla biti veliko nižja, konkurenca pa toliko moči in športnosti ponuja tudi že po višji ceni.
Podatki o vozilu: (Renault laguna 2.0 dCi 180 4control dynamique)
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni turbodizelski
Moč: 131 kW (180 KM)/3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,2 litra/100 km, 172 g CO2/km
Zmogljivosti: 222 km/h, 8,5 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.695x1.811x 1.445, medosna razdalja 2.756, prtljažnik (v litrih): 450–1.377
Cena: 27.350/28.750 EUR