Avto
163 ogledov

Redarji kar na intervencijski poti

Parkiranje na intervencijski poti Bralka
Uradne osebe. Lahko parkirajo, kjer ni dovoljeno.

“Nedopustno se mi zdi, da redar ustavi svoje vozilo na nedovoljenem mestu, na intervencijski poti, in nato z radarjem lovi prehitre voznike,” pravi bralec, ki je poslal fotografijo. Na mestnem redarstvu odgovarjajo, da je bilo službeno vozilo parkirano za zapornico, za katero je intervencijska pot, in ne na tej.

“Vozilo mestnega redarstva je v času meritev večinoma v obratovanju, redar je v vozilu, največkrat pa se vozilo pomakne na parkirišča, tako da pri opravljanju svojega dela ne ovira izhoda iz določenega objekta ali vhoda vanj. Varnostne utripalke v omenjenem primeru na lokaciji niso bile potrebne, ker službeno vozilo ni predstavljalo ovire,” pojasnjujejo na redarstvu in dodajajo, da parkiranje na intervencijski poti ali drugih površinah, na katerih parkiranje ni dovoljeno, uradnim osebam dovoljuje zakon o pravilih cestnega prometa. V tem je zapisano, da smejo pri opravljanju nalog za nujno potreben čas parkirati vozilo tudi na mestih, kjer je to prepovedano.

Omejitev, ker gre za šolsko pot

Bralec je avtomobil redarja ulovil v Trnovskem pristanu, kjer je omejitev 30 kilometrov na uro in kjer po njegovih besedah vse večkrat merijo z radarjem. “Ne razumem, zakaj je v Trnovskem pristanu, široki in dvosmerni ulici, hitrostna omejitev 30 kilometrov na uro, na Krakovskem nasipu, ki je ozka enosmerna ulica, pa omejitve ni,” se sprašuje bralec. Na Mestni občini Ljubljana (MOL) odgovarjajo, da so razlogi za omejitev hitrosti različni in “so stvar prometne politike MOL. V konkretnem primeru gre za omejitev na območju šolske poti.”

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor dodajajo, da ni eksplicitnih določb, na podlagi katerih bi posamezne ceste samodejno dobile status “cone 30”, in da se to določa s prometno ureditvijo na podlagi zakona in občinskih predpisov o cestah: “Pri teh odločitvah morajo biti upoštevani funkcija ceste, prometni pogoji, razpoložljiva širina prometne površine, v določenih primerih tudi okoljski kriteriji, kot so škodljive emisije in hrupna obremenitev.”

Tri tisoč kršitev

Od julija lani do konca januarja so mestni redarji na območjih, kjer je omejena hitrost 30 kilometrov na uro (v Ljubljani je takih 273 ulic), zaznali skoraj tri tisoč kršitev prekoračitev hitrosti, od tega 520 v Trnovskem pristanu.

Komentarjev 7
  • janez.persolja 14:08 19.marec 2012.

    Pa še tretji del:Ker opisani primeri službene uporabe vozil s strani Mestnega redarstva občine Ljubljana ne sodijo v kategorijo intervencij je popolnoma jasno, da gre za kršitve, ki bi jih v primeru da to ne stori redarstvo samo moralo ...prikaži večo ustrezno obravnavati policijski organ, pristojen za ta teritorij.Glede komentarjev nadrejenih pa je njihova odgovornost jasna, saj gre bodisi za sprenevedanje ali pa za neznanje, kar pa po starem pravilu iz rimskega prava ne odvezuje od odgovornosti oz. krivde. LpJanez

  • janez.persolja 14:07 19.marec 2012.

    Izgleda da je bil komentar predolg, zato objavljam drugi del:. Zaenkrat mestna in občinska redarstva niso opredeljena kot intervencijske službe in zgoraj navedene izjeme za njih ne veljajo.2. V okviru intervencij so v času trajanja intervencije predvidene tudi ...prikaži veči izjeme za vozila v mirovanju – ustavljanje na krajih kjer to ni dovoljeno oz. je prepovedano. Tudi v tem primeru mora svetlobna signalizacija (modra utripajoča luč) biti v delovanju.3. V primeru rednih nalog (za prometno policijo je to nadzor prometa, vključno z meritvami hitrosti) pa veljajo vsa določilo zakona enako kot za ostale udeležence. Opomnil bi pa še na eno nepisano pravilo, da se v primeru uradnega postopka o kršitvah Zakona uradne osebe zaradi poznavanja pravil kaznujejo z najvišjo predpisano kaznijo.Ker opisani primeri službene uporabe vozil s strani Mestnega redarstva občine Ljubljana ne sodijo v kategorijo intervencij je popolnoma jasno, da gre za kršitve, ki bi jih v primeru da to ne stor

  • janez.persolja 14:06 19.marec 2012.

    Kot upokojeni prometni policist z dolgoletnimi izkušnjami bi rad pojasnil le nekaj dejstev v zvezi z izjemami od določil ZVCP in ZPrCP v primeru nujnih voženj in intervencij (podrobnosti izvedbe določa vrsta posebnih, zakonom podrejenih pravilnikov (upam da jih bodo ...prikaži več odgovorni prebrali, vzeli na znanje in ustrezno ukrepali):1. Za vozila na nujnih vožnjah so dopuščene izjeme v zvezi z omejitvami hitrosti, smeri vožnje in upoštevanja določene prometne signalizacije. Ta vozila so praviloma označena (barva, vidni znaki, za vozila policije in vojne policije tudi registracija, opremljena pa so tudi z ustreznimi svetlobnimi in zvočnimi signali). Praviloma ima vožnja značaj nujne, če je del intervencije. Intervencijske službe pa so policija, vojna policija, gasilci, reševalna služba in civilna zaščita (in še nekaj specifičnih manj znanih intervencijskih služb). V času nujne vožnje je obvezna uporaba svetlobnih (modra utripajoča luč) in po potrebi zvočnih signalov. Zaenkrat mestna in občin