Avto
158 ogledov

Registracija mopeda: Na cesti že vsaj 2628 novih rdečih tablic

Tablica za 25 km/h Žurnal24 main
Od 1. maja 2017 obvezno registracijo mopedov je doslej opravilo čez palec opravilo okoli tri tisoč lastnikov mopedov. Po začetnih težavah z dokazovanjem lastništva in starostjo prič na infrastrukturnem ministrstvu zagotavljajo, da večjih težav ni več. Policija na "lov" takoj po praznikih.

Od 6. aprila naprej so lahko lastniki mopedov z največjo konstrukcijsko hitrostjo do 25 kilometrov na uro že registrirali svoje mopede, kar je do 24. aprila storilo 2.628 posameznikov. Koliko jih še čaka na zadnji trenutek pa ni znano, na ministrstvo za infrastrukturo namreč izpostavljajo, da se bo šele s sprejetim zakonom vzpostavila evidenca mopedov.

Nekako pričakovano, kot so napovedovali tudi na Žurnalu24, se je v začetku najbolj zatikalo pri ugotavljanju lastništva starejših mopedov, katerih lastniki so njihovo dokumentacijo založili oziroma izgubili. Ministrstvo je zato registracijskim organizacijam poslalo več dodatnih pojasnil glede dokazovanje izvora in lastništva, potrdila o skladnosti in ugotovitvenih postopkov.

Neživljenjske situacije pri dokazovanju lastništva

"Po naših informacijah in informacijah prejetih z ministrstva za javno upravo (upravne enote) postopki zdaj tečejo tekoče in brez zapletov," so nam odgovorili z ministrstva za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič in prav slednji je na zadnji državnozborski seji na poslansko vprašanje glede starosti prič v primeru dokazovanja izvora in lastništva.

V birokratskem zapletu, ki naj bi se po besedah ministra zgodil na eni od pooblaščenih organizacij, naj bi od lastnika vozila pri registraciji zahtevali, da je ta starejši več kot 18 let od starosti vozila in da so priče potem starejše še 15 let od lastnika.

Takšna zahteva bi pri starejših vozilih posledično privedla do povsem neživljenjskih situacij. "Mi smo te zadeve preverili in skladno s tem so vse, tako upravne enote kot pooblaščene organizacije, ki izvajajo te tehnične preglede, dobile natančna navodila kakšne so zahteve v zvezi s temi postopki. Tako to računamo in niti nimamo več informacija, da bi do tovrstnih zapletov še prihajalo," se je pred poslanci zagovarjal minister, ki je ponovil, da so se na ministrstvu za obvezno registracijo odločili zaradi mnogih predelanih mopedov, ki jih brez registracije praktično ni bilo mogoče nadzorovati.

Koliko stane vsa "birokracija"?

Končni strošek obvezne registracije sicer močno varira od tega, kako star je moped in koliko dokumentacije imate shranjene. Poleg že omenjenega potrdila o lastništvu boste potrebovali tudi potrdilo o skladnosti, sicer bo potrebna še homologacija vozila.

Osnovi stroški registracije sicer zajemajo stroške novih registrskih tablic, za kar boste odšteli 7.69 evra in tehnični pregled mopeda 17.65 evra (za mopede starejše od štirih let). K temu pa prištejte še nekaj deset evrov za stroške zavarovanja.

Komentarjev 3
  • Vincencij 17:04 28.april 2017.

    Motorno kolo z hitrostjo do 25 km na uro in ga registriraš je popolnoma nesprejemljivodoločati vožnjo po kolesarskih stezah ker pri nas le te niso ustrezne niti jih tudi ni.Kolesarji in motorna kolesa na kolesarskih stezah = katastrofa.

  • praufo 12:09 28.april 2017.

    joj, kako bo ta država nekoč urejena, še srali bomo urejeno ... in vsem bomo za zgled