Avto
158 ogledov

Robustna, šik, za parado

Renault captur, opel mokka in peugeot 2008
1/30
Anže Petkovšek
Mokka je robustna, 2008 šik, captur najprimernejši za parado. Primerjava predstavnikov novega vala avtomobilov dokazuje, da imajo proizvajalci različne filozofije, kako doseči enak segment kupcev.

Drugega poleg drugega smo postavili opel mokko, peugeota 2008 in renault capturja. Gre za tri sveže predstavnike v trenutno najbolj vročem razredu malih križancev, ki kombinirajo "napumpani“ videz kvaziterenskih suvov s priročnostjo mestnega avtomobila.

NE SPREGLEJTE: Križanci so hit med kupci vozil

Oblika

Vsi trije so postavljeni na platforme modelov klasičnega B-segmenta, torej corse, 208 in clia. Tudi oblikovno je sorodnost očitna, a hkrati poskuša vsak po svoje obliki vdihniti izvirnost. Captur je glede tega našel pravo zmes postavnosti in elegance, med primerjanimi modeli največja mokka je najbolj zadržana, medtem ko 2008 najbolj eksperimentira na račun skladnosti. Captur dovoljuje tudi največ šminkarjenja, saj lahko kupec izbere brezštevilne kombinacije glavne in pomožnih barv, ki krasijo streho, obrobe ali platišča, s tem pa je na cesti avto še opaznejši. Mokka takšnih osebnih dotikov ne pozna, medtem ko se 2008 zadovolji s kromom in nalepkami.

Notranjost

Renault captur | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Tu nam je bil najbolj všeč peugeot. Urejenost notranjosti deluje prav šik, kakovost materialov je zelo dobra. V resnici je postavitev skoraj identična kot v izvornem 208, le sedi se višje, kar je še prednost več. Spredaj je prostora veliko, zadaj le povprečno. Odvisno od opreme se stopnjujejo tudi različni detajli, kot je modro obrobljena osvetlitev merilnikov in strešnega okna. Gokardsko majhen volan je všečen med vijuganjem po mestu, na avtocestah pa moti posledična neposrednost. In da, krožnica volana zakriva merilnike, četudi pri Peugeotu tega ne bodo priznali. Če smo v preteklosti redno grajali ohlapne menjalne ročice pri koncernu PSA, je novi šeststopenjski menjalnik v 2008 postal zelo dober.

Renaultov model znotraj stavi na praktičnost. Prepričata predvsem 11-litrski predal pred sovoznikom in snemljive prevleke, zadnja klop je pomična. Tako kot peugeot tudi captur veliko da na sekundarno uporabniško izkušnjo, zato je skorajda serijski del avta velik zaslon na dotik z med trojico najbolj izpopolnjenim infotainmentom. Všečen je grafični nadzor nad kakovostjo zraka, tudi v praksi avtomobil učinkovito skrbi za njegovo čistost.

Mokka je tudi v tem pogledu najbolj klasična in s tega stališča bolj piha na dušo digitalizaciji nenaklonjeni klienteli. Stikal je ogromno, upravljanje s pomožnimi sistemi najbolj zapleteno. Ampak stvari delujejo, kar pa tudi šteje. No, razen parkirnih senzorjev, (doplačljivi) prednji so lahko prav nervozni, četudi nevarnosti ni daleč naokrog.

Uporabnost

Peugeot 2008 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Tu je veliko pomembno od namembnosti, ki si jo želi kupec. V vseh se sedi visoko, morda najvišje v mokki, ki je tudi sicer v ospredju, če zapeljemo izven asfalta, in je najprimernejša za vožnjo do višje ležečih izhodišč, na primer pot v planine, saj je tudi najbolj dvignjena od tal. Četudi testnica ni imela opcijskega štirikolesnega pogona, smo z njo prilezli marsikam, zelo prav pa je prišel sistem za nadzorovan spust. Peugeot sicer pozna gumb grip control, prek katerega avtomobilu sporočamo, po kakšni podlagi se peljemo, ta pa prilagaja navor na gnana kolesa. V praksi pa posebnih razlik nismo občutili; morda bo v hladnejši polovici leta drugače. Doplačljivi sistem pa zahteva tudi celoletne pnevmatike, kar utegne koga zmotiti.

Captur na seznamu doplačil nima ne 4x4-pogona ne drugih pomagal, zato terenskih ambicij sploh nima. Še več, nizko postavljena zaščitna plastika bo sprejela le kakšen gobarski izlet. Med trojico ima 2008 najbolj uravnoteženo uporaben prtljažnik z do nohtov najmanj prijazno kljuko za odpiranje. Mokka po uporabnosti ne zaostaja dosti, tudi captur je spodoben, le za največji izkoristek je treba prej najti prostor za spravilo dvojnega dna, prav pa pride tudi že omenjena pomična zadnja klop.

Pogoni

Opel mokka | Avtor: SA_Agencija SA_Agencija
Vse tri so gnali dizli, ki so najbolj logična izbira v aktualni ponudbi, pravzaprav bi le pri capturju lahko iskali alternativo v 0,9 TCe-motorju. Čeprav je bilo med agregati po deciliter razlike v prostornini, so se vsi izkazali za zelo varčne, v povprečju pod šestimi litri. DCi in eHDi sta si zelo blizu po prefinjenosti, a levček zmaga zaradi kombinacije s šestimi prestavami. Čeprav je imela mokka najmočnejšega, smo z njim zaradi robatosti in glasnosti najtežje shajali, tudi razmerje med prvo in drugo prestavo je nerazumljivo narazen, zato je "lezenje" v gneči naporno. Mokkin rajdni (obračalni) krog je največji, se pa skozi ovinke nemka pelje naprepričljiveje.

Končna ocena

Ne prednjači v vseh kategorijah, a captur trenutno ponuja najboljše razmerje med pojavo in uporabnostjo v B-segmentu križancev. Pravi avto za mladostno izstopanje v nakupovalnem središču ali za dvig vnučkov v vrtcu oziroma šoli. 2008 je že po videzu najbolj meščanski in prijazen do voznika, njegov dizel je odličen. Mokka v sebi skriva zagnanko, ki ima v DNK še vedno zapisane originalne prednike teh vozil. Daje občutek zrelosti in preudarnosti.

Podatki o vozilu: (renault captur dynamique energy dCi 90 stop&start)
Motor: 1.461 cm³, dizelski, turbo
Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 4.000 vrtljajih/minuto
Navor: 220 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 5,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 96 g CO2/km
Zmogljivosti: 171 km/h, 13,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 377/1.235
Cena: 18.190 evrov (osnovni testni)/19.295 evrov (testni z dodatno opremo)


Podatki o vozilu: (peugeot 2008 1,6 e-HDi allure)
Motor: 1.560 cm³, dizelski, turbo
Največja moč: 84 kW (115 KM) pri 3.600 vrtljajih/minuto
Navor: 270–285 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 5,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km
Zmogljivosti: 188 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 360
Cena: 20.221 evrov (osnovni testni)/22.993 evrov (testni z dodatno opremo)


Podatki o vozilu: (opel mokka 1,7 CDTi 4X2 enjoy)
Motor: 1.686 cm³, dizelski, turbo
Največja moč: 96 kW (131 KM) pri 4.000 vrtljajih/minuto
Navor: 300 Nm med 2.000 in 2.500 vrtljaji
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 187 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 356–1.372
Cena: 20.990 evrov (osnovni testni)/23.870 evrov (testni z dodatno opremo)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.