Avto
5 ogledov

Samo leteti je lepše

Pod atraktivno obliko se je skrivala klasična mehanika kadetta z vzdolžno postav
1/13
Žurnal24 main
Samo leteti je lepše, se je glasil marketinški slogan prvega oplovega športnega kupeja GT, predstavljenega 22. oktobra leta 1968.

Že na prvi pogled se je videlo, da gre za pomanjšano različico takrat aktualne chevrolet corvette, ki jo je oblikoval slavni dvojec Clare McKichan in Chuck Jordan. Erotično privlačen dvosed z zložljivimi žarometi spredaj (takrat na srečo luči ob dnevni svetlobi niso bile obvezne), je nastal po ameriški formuli konfekcijske proizvodnje – vrhunski športni slog, na platformi visokoserijskega avtomobila. To je zagotovilo za tiste čase sprejemljivo ceno 11.877 takratnih nemških mark. Verjeli ali ne, na videz ultimativni športnik dolžine 411, širine 158 in višine 123 centimetrov, je bil izdelan na platformi dobrega starega opel kadetta B.



Celo osnovni model je imel kadettov 1,1-litrski motor, ki je razvil 44 kW/60 KM (za kadetta so proizvajali motorje z močjo 45, 50, 55 in 60 KM). No, "pravi" GT, je poganjal 1,9-litrski motor iz močnejšega recorda in je razvil najvišjo moč 66 kW/90 KM. Ta formula se je izkazala za uspešno, saj je 940 kilogramov težak dvosed do stotke pospešil v 11,5 sekunde. Zahvaljujoč izvrstni aerodinamiki je pospešil do tedaj odličnih 185 km/h. Za primerjavo, BMW 2002 s 73 kW/100 KM je drvel največ 175 km/h. Enostavna mehanika ni bila porok za vrhunske sposobnosti, kot tudi ne kadettov menjalnik z le štirimi prestavami. Opel GT je bil avtomobil za uživanje in lahkotno križarjenje v dvoje, zaradi takrat visoke hitrosti pa je bil dominanten tudi na avtocesti.

Zaradi "kamionskega" podvozja so mu najmanj odgovarjale zavite ceste. Stal je na pnevmatikah dimenzij 165 HR 13, kot tudi BMW 2002, a so ob diskih spredaj, zadaj, zadostovali zavorni bobni. Tedaj sta bila opel kadett in rekord pojem kakovosti in zanesljivosti, kar je bila dobrodošla vrlina atraktivnega športnega kupeja. Kmalu se je izkazalo, da je osnovni model s 60 konji prešibak, zato so ga po manj kot dveh letih proizvodnje in 3573 prodanih primerkih umaknili iz proizvodnje.



Velik uspeh je dosegel močnejši model, leta 1970 pa je bil predstavljen cenejši model GT/J. Do leta 1973 so skupaj proizvedli 103.463 primerkov. Na žalost je opel GT z avtomobilske scene poniknil na vrhuncu naftne krize, pa čeprav je v povprečju porabil zgolj 8,5 litra. Ubila ga je obvezna vgradnja masivnih odbijačev, ki se nikakor niso mogli vklopiti v fluidno kupejevsko obliko.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.