Že na prvi pogled se je videlo, da gre za pomanjšano različico takrat aktualne chevrolet corvette,
ki jo je oblikoval slavni dvojec Clare McKichan in Chuck Jordan. Erotično privlačen dvosed z
zložljivimi žarometi spredaj (takrat na srečo luči ob dnevni svetlobi niso bile obvezne), je nastal
po ameriški formuli konfekcijske proizvodnje – vrhunski športni slog, na platformi
visokoserijskega avtomobila. To je zagotovilo za tiste čase sprejemljivo ceno 11.877 takratnih
nemških mark. Verjeli ali ne, na videz ultimativni športnik dolžine 411, širine 158 in višine 123
centimetrov, je bil izdelan na platformi dobrega starega opel kadetta B.
Celo osnovni model je imel kadettov 1,1-litrski motor, ki je razvil 44 kW/60 KM (za kadetta
so proizvajali motorje z močjo 45, 50, 55 in 60 KM). No, "pravi" GT, je poganjal 1,9-litrski motor
iz močnejšega recorda in je razvil najvišjo moč 66 kW/90 KM. Ta formula se je izkazala za uspešno,
saj je 940 kilogramov težak dvosed do stotke pospešil v 11,5 sekunde. Zahvaljujoč izvrstni
aerodinamiki je pospešil do tedaj odličnih 185 km/h. Za primerjavo, BMW 2002 s 73 kW/100 KM je
drvel največ 175 km/h. Enostavna mehanika ni bila porok za vrhunske sposobnosti, kot tudi ne
kadettov menjalnik z le štirimi prestavami. Opel GT je bil avtomobil za uživanje in lahkotno
križarjenje v dvoje, zaradi takrat visoke hitrosti pa je bil dominanten tudi na avtocesti.
Zaradi "kamionskega" podvozja so mu najmanj odgovarjale zavite ceste. Stal je na pnevmatikah
dimenzij 165 HR 13, kot tudi BMW 2002, a so ob diskih spredaj, zadaj, zadostovali zavorni bobni.
Tedaj sta bila opel kadett in rekord pojem kakovosti in zanesljivosti, kar je bila dobrodošla
vrlina atraktivnega športnega kupeja. Kmalu se je izkazalo, da je osnovni model s 60 konji
prešibak, zato so ga po manj kot dveh letih proizvodnje in 3573 prodanih primerkih umaknili iz
proizvodnje.
Velik uspeh je dosegel močnejši model, leta 1970 pa je bil predstavljen cenejši model GT/J.
Do leta 1973 so skupaj proizvedli 103.463 primerkov. Na žalost je opel GT z avtomobilske scene
poniknil na vrhuncu naftne krize, pa čeprav je v povprečju porabil zgolj 8,5 litra. Ubila ga je
obvezna vgradnja masivnih odbijačev, ki se nikakor niso mogli vklopiti v fluidno kupejevsko obliko.
5
ogledov
Samo leteti je lepše
Samo leteti je lepše, se je glasil marketinški slogan prvega oplovega športnega kupeja GT, predstavljenega 22. oktobra leta 1968.