Avto
10 ogledov

Še ščepec zelenega

Smart druge generacije je nekoliko zrasel v dolžino, a še vedno ostaja mali iska
1/12
Žurnal24 main
Smart fortwo mhd je nadgradnja danes že ikoničnega mestnega avtomobilčka, ki so mu s pomočjo stop&start sistema dodatno omilili žejo in ga "pozelenili".
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: drugačnost, prtljažnik, izpust CO2, uporabnost malih mer.

Minusi: menjalnik, lega, cena.

Oznaka mhd pomeni micro hybrid drive, vendar boste v 2.695 mm dolgem vozilcu zaman iskali kakšen pomožni električni pogon, kot ga poznamo pri Toyotah ali Hondah. Ves "zeleni" prirastek se skriva v sistemu stop&start oziroma starter generatorju, ki vozilo zalaga z električno energijo, obenem pa nadomešča običajni alternator za zagon motorja.

Ob mirovanju avtomobila in pritisnjeni zavori sistem zaustavi žuborenje v 999-kubičnem trivaljniku. Ko voznik zavoro popusti, motor znova oživi. Ko je akumulator avtomobila (recimo tik po zagonu) nekoliko izpraznjen, sistem ne deluje, takrat na armaturki namesto zelene opozorilne lučke gori oranžna. Obenem sistem s puščicami na prikazovalniku svetuje, kdaj naj voznik prestavi, če menjalnik ni v avtomatskem programu. Ker oprema passion v osnovi nima merilnika vrtljajev, je to še posebej koristna rešitev.

Poleg menjalne ročice se nahaja gumb ECO, s katerim sistem stop&start izklopimo, kar pride v praksi velikokrat kar prav. Avtomobil namreč marsikdaj ugasne mimo želja voznika, zato slednji namesto na pospeševanje čaka na ponoven vžig ter sinhronizacijo motorja in menjalnika. Ker sistem motor ugasne takoj ali še preden se avtomobil ustavi, nas je podoben postopek skoraj vedno čakal tudi pri prestavljanju v vzvratno.

Neprepričljivo prestavljanje
Menjalnik je sicer robotizirani petstopenjski z možnostjo avtomatskega pretikanja. V praksi z njim nismo bili povsem zadovoljni, saj deluje počasi, marsikdaj pa se na (ročne) želje ne odziva in je potreben vnovičen pomik ročice. Nekajkrat se je tudi zgodilo, da ga je prehiter gib ročice zmedel in je zaman iskal vzvratno prestavo, zato je bilo treba postopek ponoviti.

Notranjost je zaradi tkaninaste armaturke kar malce prestižna, čeprav stikala in celotna ergonomija vseeno ne sodijo v prestižni razred. © Andrej Leban

 
Poskočen in zelen motor
Motor, ki proizvaja za 52 kW (71 KM) moči in 92 Nm navora pri 5.800 vrtljajih ter je vgrajen v zadek vozila, se izkaže za prožnega in dovolj poskočnega za 750 kg suhe teže. Po zagotovilih proizvajalca porabi za desetino manj goriva od običajnih različic. Po naših meritvah je "popil" 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je liter več od obljub tovarne. Resda pa bi bil med striktno mestno vožnjo in neprenehnim delovanjem omenjenega sistema verjetno avtomobil nekoliko manj žejen.


Na vsak prevožen kilometer avtomobil v zrak spusti 103 g/CO2, kar je devet gramov manj od navadnega smarta in na vsak način pohvalen rezultat.

Notranjost za dva povprečno grajena
O smartu druge generacije smo sicer že pisali, gre za dvosedi avtomobil, v prvi vrsti namenjen sodobnim metropolitancem, ki se želijo hitro gibati po mestu in parkirati brez težav, poleg tega pa hočejo biti tudi opazni. Notranjost je drugačna, armaturna plošča je obdana s tkanino v barvi po želji kupca, ergonomija je povprečna, kakovost izdelave tudi.

Prostor za potnika je prirejen zunanjim meram, za povprečno grajena telesa ga je dovolj v višino in širino. Položaju za volanom se mora prilagajati voznik in ne obratno, moti visoko postavljena stopalka za zavoro. Sedeži so povprečni, notranjost je svetla, tudi po zaslugi steklene strehe. Klimatska in grelna naprava (obe smo potrebovali med naglim prehodom iz poletja v jesen) nista zadovoljili.

Gumb, s katerim vklopimo in izklopimo sistem stop&start. © Andrej Leban

 


Prtljažnik za instant uporabo
Prijetno preseneti prtljažnik. Do njega dostopamo prek zadnje steklene odprtine, po potrebi lahko odpremo še spodnje krilo in iz njega ustvarimo nosilno poličko za 100 kg.

Za silo je mogoče 220 litrov tovornega prostora povečati še z zložitvijo sopotnikovega sedeža. Več kot dovolj za prenosni računalnik ter torbo za tenis in nekaj špecerije.

Na cesti ne izpolni vseh želja
Med vožnjo avtomobil deluje nekako proti svojemu poslanstvu. Neojačan volan ni namenjen hitremu vijuganju in obračanju po mestnih uličicah, sama lega na cesti tudi ne sodi med presežke. Lahek sprednji konec z ozkimi gumami med pretiravanjem hitro začne uhajati, na srečo ESC učinkovito posega vmes. Končna hitrost avtomobila sicer zlahka preseže avtocestno omejitev, a pri takšnih hitrostih poleg hrupa moti tudi občutek nestabilnosti. Če odmislimo težak volan, je smarta otročje lahko parkirati. Še vedno je tudi ravno prav velik, da ga lahko na parkiriščih parkiramo kar počez.

Pod črto smart nima veliko konkurence, temu primerno je butična tudi cena. Mnenja o tem, ali uporabnost in zmogljivosti upravičijo 13.150 evrov, kolikor je treba plačati za micro hybrid drive z opremo passion, so deljena. Zanj se bodo odločili posamezniki, pri katerih denar ni problem in ki jim veliko pomeni samosvoja drugačnost, mladosten videz in ščepec modne ekološke ozaveščenosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.