Avto
57 ogledov

Šele oktobra smo, cesta pa že "poledenela"

listje Saša Despot
Listje na cesti premnogi vozniki podcenjujejo. Ali veste, da je v "idealnih razmerah" takrat na vozišču enako kot na poledeneli cesti? Kako pravilno ukrepati, nam je zaupal strokovnjak.

Čas nekaj tednov od konca oktobra naprej na ceste prinese veliko sprememb. Temperatura asfalta pade, jutra so meglena in vlažna, vse skupaj pa za oprijem pnevmatik pomeni velik izziv. In potem je tu še odpadlo listje. 

Slednje je najbolj nevarno, ko ga je veliko in je prepojeno z vodo. "Ko se s pnevmatiko našega vozila zapeljemo na listje, enostavno izgubi stik s podlago," pojasnjuje Samo Rep, trener iz Centra varne vožnje Blagomix Logatec.

"Listje na cesti nam lahko predstavlja popolnoma isto oviro, kot če bi bilo vozišče poledenelo," opozarja na past, ki se je vozniki in voznici vse premalo zavedamo.

Situacijam z listjem se je včasih težko izogniti, zato je potrebno čez tak odsek zapeljati s povečano mero previdnosti in z zmanjšano hitrostjo ter seveda dobršno varnostno razdaljo.

"V preglednem ovinku izgubil oblast nad vozilom ..."

Kaj pa, če na mokro listje naletimo v ovinku? Če listje opazimo pravi čas, sputimo plin in nežno zaviramo še preden zapeljemo na listje. 

"Če je voznik že v ovinku in je vozilo izgubilo oprijem z voziščem, nikar ne odreagirajte panično! V paniki voznik običajno pritisne na zavoro in s tem močno poslabša situacijo, saj sila teže potiska vozilo naravnost!," opozarja Rep. 

In kako bi odreagiral sam? "Pravilno ukrepanje v ovinku je takšno, da spustimo plin in pritisnemo na stopalko sklopke ter jo držimo toliko časa, dokler pnevmatike ne dobijo oprijema. S tem postane vozilo stabilno in vodljivo. S pritiskom na sklopko smo izključili tudi pogon vozila, ki nas vleče naprej. Po potrebi z volanom nežno poravnavamo kolesa."

Ne čakajte na zakon

Rep kot enega bistvenih preventivnih ukrepov za dober oprijem na spolzkem jesenkem vozišču navaja tudi pnevmatike. Po njegovem je čas, ko temperatura asfalta pade pod 7 stopinj Celzija in tudi čez dane te meje ne prekorači pretirano, že pravi za menjavo zimskih pnevmatik, ki so zaradi svoje sestave ob takšnih temperaturah precej mehkejše od letnih in zato učinkovitejše pri oprijemu.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Avatar Zala
    Zala 01:09 23.oktober 2015.

    Voziš avtomatika, kar dvomim, pa ne več kako se avto spravi v prosti tek. Enako, kot takrat, ko ga "prižgeš". Bo šlo?

  • blueone 21:01 22.oktober 2015.

    pismu zate ni avtomatik, če ne znaš v takih pogojih vozit...bolje, da si kupiš avto z ročnim menjalnikom :-)

  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 10:48 22.oktober 2015.

    Vsak normalen voznik,ki nekaj da nase ima ročni menjalnik.Avtomatik je za hašomankice,ki nimajo prostih rok zarad telefonov in pisanja SMS-ov,pa še čik ma v gobcu istočasno.