Avto
124 ogledov

Športni terenec v vsako slovensko garažo?

Opel mokka LPG Gregor Prebil
SUV vozila, oziroma športni terenci in križanci, so dodobra okužili Slovence. Po statistiki prvič registriranih vozil so se SUV vozila v Evropi prvič zavihtela na vrh najbolj priljubljenih avtomobilskih razredov v Evropi. Zelo podobno je tudi v Sloveniji, kjer je bilo lani prvič registriranih preko 8.000 športnih terencev in križancev ali okoli 2.000 več kot leto pred tem.

Nissan juke po podatkih statistike Sekcije za motorna vozila (v statistiko je vštet tudi izvoz vozil) ostaja najbolj priljubljen športni terenec, oziroma križanec pri nas. Leta 2015 so jih v Sloveniji registrirali 1648 ali v povprečju skoraj 140 na mesec. Sledi mu dacia duster z 1390 registracijami, renault captur z 1230 registracijami in nissan qashqai z 851 registracijami.

Veliko rast, predvsem B SUV segmenta malih križancev, gre pripisati tudi prihodu številnih novih modelov, kot je mazda CX-3 (130 registracij), pa tudi honda HR-V, letos bo v segment vstopila tudi Toyota s križancem CH-R, ki bo prvi v razredu ponujal hibridni pogon.

Rast predvsem na račun fizičnih kupcev

Juke RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Pri Peugeotu Slovenija, kjer so lani prvič registrirali 801 model peugeota 2008, pravijo, da v prihodnje pričakujejo nadaljnjo rast segmentov SUV, ne glede na to, ali govorimo o segmentu B2 SUV kamor uvrščamo model 2008, ali govorimo o segmentu M1 SUV, kjer njihovo znamko zastopa model 3008. Ta rast pa po njihovem mnenju ne bo več tolikšna kot v zadnjih letih, ko so še leta 2013 prodali 199 modelov peugeot 2008 (lansiran je bil meseca maja), leto kasneje 462 modelov in leta 2015 že 801 primerek.

Če je segment B2 SUV v letu 2013 predstavljal manj kakor pet odstotkov slovenskega trga, je le-ta v letu 2015 znašal že skoraj devet odstotkov slovenskega trga. Še zanimivejše so številke, če pogledamo trg prodaje fizičnim osebam, kjer je segment B2 SUV v letu 2013 znašal 4,5 odstotka, v letu 2015 pa je že prebil mejo 10 odstotkov trga.

Pri Mazdi pričakujejo še večjo rast prodaje

Pri Mazdi Slovenija, kjer so šele lani vstopili v segment malih križancev pričakujejo visoko rast segmenta tudi v prihodnje. "Upoštevajoč trend zadnjih dveh let bo verjetno rast okoli 30 odstotkov tudi v letu 2016,“ je prepričan Dimitrij Vušnik iz Mazde Slovenija, kjer ocenjujejo, da segment SUV skupaj predstavlja okoli 16 odstotkov od celotne prodaje vozil na slovenskem trgu.

mazda cx-3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Pri Renaultu Slovenija so lani junija pri nas začeli prodajati model kadjar, ki ga pri Sekciji za osebna vozila uvrščajo v razred srednje velikih športnih terencev. Ta razred vozil je z 6369 registracijami daleč največji segment SUV vozil pri nas. V primerjavi z letom 2014 je zrasel za dobrih tisoč vozil.

Prodajajo se bogato opremljeni kadjarji

"Delež SUV vozil na evropskem trgu iz leta v leto vztrajno narašča, enako velja tudi za delež SUV vozil v Renaultovem prodajnem programu. Predvidevamo,da se bo rast nadaljevala tudi v prihodnje,“ pravijo pri Renault Slovenija, kjer pri modelu kadjar opažajo tri zanimive lastnosti: "Več kot polovica njegovih kupcev je v Renault prešla od drugih znamk, kar 55 odstotkov kupcev je izbralo najdražji paket opreme Bose, kar 30 odstotkov kupcev pa štirikolesni pogon.“

Toyota C-HR Concept | Avtor: Newspress Newspress


Pri Nissanu Slovenija v prodajni paleti največ stavijo prav na svoje tri predstavnike SUV segmenta, najmanjšega juka, qashqaija, ki je najbolje prodajan športni terenec v Evropi, in x-traila, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži. Kljub temu, da sodijo med začetnike športnih terencev, pa s prihodom konkurentov število prvič registriranih vozil ne pada. V letu 2013 so v statistiko registracij zabeležili 461 primerkov modela juke, kar v primerjavi z letom 2015 pomeni rast za več kot 250 odstotkov, v primeru modela qashqai je rast v enakem obdobju skoraj 30-odstotna, v primeru največjega x-traila pa več kot 40 odstotna.

Prepriča visoko sedenje, dizajn in prostornost

Renault kadjar | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Kaj so poglavitni razlogi, da se kljub nekolik ovišji nakupni ceni ljudje raje odločajo za nakup športnega teenca kot kompaktnega avtomobila? Pri Renault Slovenija pravijo, da je eden od vzrokov ta, da so v notranjosti ti avtomobili prostornejši in bolj prilagodljivi kot njihovi "osnovni" bratje – tako je captur večji od clia, na čigar osnovi je narejen, kadjar pa večji od megana, s komur si deli osnovo.

Pri Nissanu Slovenija kot dober argument vidijo v strukturi kupcev, ki je starejša od 45 let. Ti vozniki in voznice pri sodobnih vozilih iščejo avtomobile z višjim sedenjem, ki so udobni, varni in pregledni.

To potrjujejo tudi pri Mazdi, kjer opozarjajo na pomembno dejstvo, da se prebivalstvo konstantno stara, zato bo povpraševanje po takšnih vozili še raslo. "Obenem pa so SUV vozila tudi zelo prijazna družinam. Ponujajo precej prostora, otroke lažje nameščamo v vozilo in še kaj bi se našlo. Zato tudi ne čudijo napori proizvajalcev v temu segmentu,“ dodaja predstavnik za stike z mediji pri Mazdi Vušnik.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Na še eno zelo pomembno dejstvo pri veliki popularnosti športnih terencev in križancev izpostavljajo pri Peugeotu Slovenija: "To so sodobno oblikovana vozila, ki ponujajo nekaj drugačnih lastnosti od klasičnih limuzin ali kombilimuzin. Kljub višjemi položaju voznika in boljši preglednosti nad cestiščem in okolico, ostajajo dovolj okretni, a po drugi strani ne preveliki za mesto."

Komentarjev 5
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 12:03 09.februar 2016.

    Tud če ne bi bili dragi jih ne bi povohal. Terenc je po definiciji overkill za ceste. Razn če ne živiš na kakem hribu al pa nucaš makadam.

  • blueone 11:05 09.februar 2016.

    Pol pa ostani pri karavanu in se vozi pri tleh :-)

  • Roadracer 10:45 09.februar 2016.

    Glede na naše ceste ni čudno. Čez nekaj let se bojo že traktorji prodajal takole, ker z drugim se ne bo dal več vozit.