Avto
6 ogledov

Švedsko cvetje v jeseni

Tudi danes se za 9-5 še vedno obračajo glave. A bolj zaradi drugačnosti kot mode
1/39
Žurnal24 main
Je 12 let star avtomobil še lahko konkurenčen novodobnim izdelkom? Da in ne, odvisno, kaj iščete, lahko zapišemo po kratkem druženju s saabom 9-5.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: Izgled nosu, udobje, detajli, drugačnost.

Minusi: leto začetka proizvodnje, menjalnik, podvozje, cena.

Njegova zamenjava bi se morala že zdavnaj voziti po cestah, a bo tudi zaradi krize naslednik moral počakati na lepše čase tako za avtomobilski trg kot samo tovarno. Nas je zanimalo, ali je avtomobil, ki je bil predstavljen v časih, ko se je po cestah vozila povsem nova predzadnja generacija BMW 5 (E39) ali predzadnji model danes upokojene opel vectre, še sposoben konkurirati tekmecem v premium razredu srednjevelikih limuzin.

Obleko napadajo molji ...
Zunanjost je že zelo načel zob časa, saj duh današnjih krojev pločevine uspe pogojno držati le še sprednji del s športnimi svetili. Druga stvar, ki že od daleč bode v oči, je medosna razdalja (2,7 metra), ki je očitno prekratka za 4,83 metra dolgo limuzino, poleg tega sprednji previs s svojo zašiljenostjo za voznika na parkiriščih ni nič kaj pregleden.

... udobje ostaja
Notranjost je glede na pedigre tovarne drugačna, vsekakor udobna, funkcionalna in s poudarkom na detajlih (night panel, držalo za pijačo, dvojni senčniki), a z oblikovnega stališča prav tako že preživeta. Predvsem dvodimenzionalna osrednja konzola z glasbeno napravo brez USB-priključka ali na otip cenena stikala smernikov ne sledijo povsem željam po umestitvi med današnje premium izdelke. Izdelava je sicer kakovostna.

Notranjost je čista, funkcionalna, a hkrati že predolgočasna. © Andrej Leban

 
Sprednja sedeža sta tudi brez usnja udobna in elektrificirana, tudi v najnižjem položaju se sedi za odtenek previsoko. Zanimivo je bila v testnem vozilu ogrevana tudi zadnja klop. Ta s podiranjem precej poveča uporabnost 500-litrskega prtljažnika, pri katerem pa smo pogrešali večjo prilagodljivost in prijaznost, predvsem kar se tiče nakladanja večjih predmetov.

Naveza z Oplom je zelo opazna pri podvozju, ki je med običajno vožnjo sicer udobno, pomanjkljivosti pa pridejo na dan med negotovim pobiranjem hitrih neravnin ali s podkrmarjenjem (previs!) med pretiravanjem v ovinkih.

Primeren motor
Pri testniku lahko pohvalimo dovolj zmogljiv (110 kW/150 KM) in ustrežljiv dizelski motor, znan iz drugih Oplovih modelov, razočaral pa je dodatnih dva tisoč evrov vreden avtomatski menjalnik. Ta je zgolj petstopenjski in brez možnosti ročnega pretikanja, povrh vsega velikokrat deluje nelogično in brez smisla za potrebe voznika (vožnja po klančinah ...). Premore sicer tudi program sport, ki motor sili v delovanje pri višjih obratih. Naveza menjalnik-motor se je zadovoljila z okoli devetimi litri porabe.

Je torej pod črto še primerno plačati 36.990 evrov za saaba 9-5? Zaradi drugačnosti in udobja je odgovor pritrdilen, manj prepričljiv odgovor pa saab daje glede drugih elementov. Čeprav je bil ob svoji predstavitvi leta 1997 gotovo eden najnaprednejših izdelkov svojega razreda, se rok trajanja neizbežno bliža koncu.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.