Avto > Testi
2775 ogledov

Askoll eS2: skuter, s katerim bi križaril po Sloveniji

električni skuter Askoll eS2
1/7
Anže Petkovšek Električni skuter Askoll eS2
Čeprav nima skoraj nič prostora za prtljago, si predstavljam, da bi si vzel teden dni dopusta in s tem električnim skuterjem prekrižaril Slovenijo. Doseg 66 kilometrov zadošča za lep dnevni izlet, noč pa za polnjenje.

Dve odstranljivi bateriji v teoriji dopuščata, da eno odnesete v stanovanje ali v pisarno in jo polnite, z drugo pa se vozite. To je zanimiva možnost predvsem za vse, ki nimajo garaže, v kateri bi skuter polnili, a so nas pri uvozniku, podjetju Špan, opozorili, da so konektorji zelo občutljivi. Ali to drži, bi se izkazalo šele pri daljši uporabi.

električni skuter Askoll eS2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Čeprav nima skoraj nič prostora za prtljago, si predstavljam, da bi si vzel teden dni dopusta in s tem električnim skuterjem prekrižaril Slovenijo. Doseg 66 kilometrov zadošča za lep dnevni izlet, noč pa za polnjenje.

Ekonomični način je dolgočasen, a te lahko reši

Skuter ima poleg normalne vožnje še dva bolj ekonomična načina vožnje, pri katerih se poslabšajo pospeški in omeji najvišja hitrost. Z najbolj ekonomičnim načinom vožnje se doseg zviša na več kot 80 kilometrov, a je vožnja s 35 kilometri na uro v primerjavi s polno hitrostjo 45 kilometrov na uro nadvse dolgočasna. Lahko pa si, ko je baterija že skoraj prazna (pod 10 odstotkov), z ekonomičnim načinom vožnje kupite dodatna dva kilometra, ki sta lahko zlata vredna. Na testu je bil pri devetih odstotkih baterije doseg pri normalni vožnji devet kilometrov, pri ekonomični pa enajst.

Pohvaliti velja prikazovalnik dometa, ki je zelo natančen, tudi ko je baterija že bolj prazna.

Skuter ponuja tudi možnost polnjenja baterije med vožnjo, tako imenovane rekuperacije, ko spustite "plin", občuti pa se kot blago zaviranje. Koliko koristna, bi bilo mogoče oceniti šele po daljši uporabi, dobre štiri kilometre dolg spust s Katarine nad Ljubljano pa nam je prinesel en dodaten kilometer dometa (bateriji sta se s 65 odstotkov napolnili na 68 oziroma 69 odstotkov).

električni skuter Askoll eS2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Skuter je lepo vodljiv, pospeški so dobri, tudi če sta na skuterju dva, kar sicer ni najbolj udobno, saj je sedež precej kratek. Vzmetenje (spredaj hidravnične vilice, zadaj vzmet) je dovolj udobno, zavore (spredaj disk, zadaj boben) zanesljive, pri zelo nizkih hitrostih morda celo malo preobčutljive. Razen sprednje luči je osvetlitev LED, ne vem, zakaj se je proizvajalec tako odločil, a mene je motilo, da ima sodoben skuter, s katerim sem se pri semaforju vštric z dokaj novim mercedesom počutil tehnološko superiornega, enako luč, kot jo je imel avtomatik leta 1985. V klanec vozi samozavestno, na poti na Toško čelo je hitrost zaradi vzpona le enkrat padla pod 30 kilometrov na uro.

Najboljši del vozne izkušnje je brez dvoma tišina, ko se voziš po idiličnih krajih in imaš občutek, da nikogar ne motiš.

Pri Askollu so se odločili, da ne uporabijo motorja v pestu, ki ga ima večina skuterjev in električnih koles, ampak za prenos prek jermena, ki med vožnjo ustvarja zvok, tako da za opozarjanje nase ni potrebno nadležno piskanje, ki se sproža, kadar je skuter prižgan in na mestu. Zaradi prenosa prek jermena naj bi imel, tako pravijo pri uvozniku, elektromotor tudi daljšo življenjsko dobo.

Za poti z malo prtljage

Prostor, kamor bi navadno shranili čelado, zasedata bateriji in polnilec, nekaj prostora za prtljago je med nogami, kjer je tudi kavelj, na katerega jo lahko pritrdite, za sedežem je tudi manjši prtljažnik, a za pritrditev potrebujete vrv ali pa morate dokupiti kovček ali košaro.

Ne le za opravke po mestu, za kar je idealen, mene je prepričal tudi prevozno sredstvo za izlet. Nasmeh postane malo bolj grenak le, ko pogledaš, koliko stane: 2.990 evrov. Mlajši brat eS1 je sicer 600 evrov cenejši, a je le za eno osebo.

+ vozne lastnosti

+ zanesljiv prikazovalnik dometa

+ izstopajoča oblika

- cena

- prostor za shranjevanje

Tehnični podatki

Moč: 3 kW

Maksimalna hitrost: 45 km/h

Maksimalni navor: 130 Nm

Baterija

Tip: Litij-ion

Kapaciteta: 2100 Wh

Teža: 8 kg na baterijo

Čas polnjenja: tri ure za eno kilovatno uro

Polnilni cikli: vsaj 800 z 80 % ostanka polnjenja

Avtonomija: 80 kilometrov v ECO moe

Mere

Medosna razdalja: 1245 mm

Višina sedeža: 760 mm

Teža: 84,6 kg

Komentarjev 3
  • Njoko 10:01 01.avgust 2018.

    Napišite rajši kako uvozniki izkoriščajo in si v bistvu subvencijo poberejo sami ne pa kupec za vzpodbudo.: Askoll eS1 Cena motorja s subvencijo: 1.890 € pri Španu, v Italiji pa stane brez subvencije 1.990,00 € (https://www.askollelectric.com/site/it/scooter-elettrico-es1/). Motor kupiš v Italiji, ...prikaži več ga uvoziš k nam in ga v Slo prvič registriraš ter zaprosiš za subvencijo ter privarčuješ 400 €

  • Njoko 10:00 01.avgust 2018.

    https://www.zurnal24.si/avto/testi/askoll-es2-skuter-s-katerim-bi-krizaril-po-sloveniji-294022

  • šport.ribič 21:02 22.julij 2017.

    Vse lepo in prav,samo podatkov je zelo malo napisano,recimo koliko klancev je bilo na testu,koliko kilogramov je imel voznik,koliko stane moped,koliko prihranimo na leto,če prevozimo recimo 1000 km letno itd?