Avto > Testi
464 ogledov

BMW serije 1 po prenovi še bolj športna

BMW1
1/22
Anže Petkovšek
Pred letom dni smo preizkusili še stari model BMW serije 1 s štirikolesnim pogonom in oznako 118d, tako. Spomini so še dokaj sveži. Zdaj smo vozili prenovljen model, ki prinaša veliko izboljšav, kar je opazno že na prvi pogled.

Bavarci so prodali že preko dva milijona kompaktnih kombilimuzin enice. Še boljše prodaje si nadejajo v prihodnje. Še več kupcev želijo privabiti z uvedbo pogona na prednji kolesni par, ki jih bo prinesla nova generacija modela. Ob uvedbi novih pogonskih agregatov (v enici je na izbiro tudi 1,5-litrski trivaljik), bo ta ukrep prinesel tudi enakopravnejši boj s cenejšimi golfi in drugimi kompaktnimi modeli.

Sam sem tokrat preizkusil različico s štirikolesnim pogonom xdrive in oznako 118d, ki ponuja največ stabilnosti v vseh letnih časih, zaradi višje teže od dvokolesno gnane različice, nekoliko višjo porabo in tudi ceno.

Svetila izdajajo, da je bila prenovljena

Bavarci so ob prenovi sicer obdržali vse prepoznavne detajle, ki so krasili enico, od dolgega pokrova motorja, do nazaj potegnjenega potniškega prostora, kratkih previsov.

Avto je najbolj opazno spremenjen predvsem pri svetilih, saj so prednja namesto trikotnega dobila precej bolj pravokotni pogled, razširjen je tudi profil ledvičk, drugačen je odbijač. Standardne so poslej LED dnevne luči, polni LED pa prvič na voljo kot opcija.

BMW1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Zadnje kvadratne luči so prav tako vzele slovo, sedaj se zgledujejo po ostalih modelih z dvodelnostjo in zažiranjem proti notranjost vozila. Nekaj sprememb je tudi znotraj, a malo. Poleg novih prevlek sedežev je malce spremenjena osrednja konzola z iDrive upravljalnikom za nadzor infotainmenta. Nov je 6,5-palčni zaslon, opcijsko je na voljo 8,8-palčni.

Spredaj kot v seriji 3

To, da oblikovalci niso bistveno posegali v potovalno kabino, me nič ne moti, bolj pomembno je, da enica zdaj tovarno zapusti bolje opremljena - to pomeni več serijske opreme. Samodejna klimatska naprava, ki seje v vročem poletju izkazala za zelo učinkovito, še zdaj ni serijska, pač pa na seznamu doplačil (574 evrov). Se pa zato motor serijsko zažene s pomočjo potisnega ključa, brisalnike in svetila vključijo senzorji, z vsemi najbolj pomembnimi funkcijami pa se upravlja s pomočjo dobro znanega in na testih večkrat pohvaljenega vmesnika v obliki okroglega gumba iDrive.

Spredaj se na 1660 evrih vrednih oblazinjenih sedežih sedi udobno, nič slabše kot v večji seriji 3, kar pa ne velja za zadnjo klop. Bavarci morda še vedno preveč mislijo na voznika in manj na sopotnike zadaj, saj je na zadnji klopi za pet centimetrov prostora manj kot pri konkurenčnem audiju A3 ali mercedesu A. Tudi prtljažnik s 360 litri prostora ne ponuja presežkov. Verjetno bo z uvedbo pogona na prednji kolesni par udobneje tudi potnikom zadaj, na prostornini pa bo pridobil tudi prtljažnik.

BMW1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Po meri voznika

Položaj voznika je zelo športen. Sede se lahko spusti zelo nizko, volan je odlično prilagodljiv po višini in globini, za nameček pa ravno prav odebeljen, prestavna ročica pa na dosegu roke. V skladu s tradicijo je armaturna plošča rahlo obrnjena proti vozniku. Zamer nad kakovostjo materialov sicer nimam, plastike je nekaj, je pa vse bolj očitno, da cenejša konkurenca, primer mazde3, za občutno manj denarja ne ponuja nič slabših materialov, tudi obseg tehnologije je podoben.

Preverjeni štirivaljni vrstni dizelski motor s tehnologijo BMW TwinPower Turbo (turbinski polnilnik s spremenljivo geometrijo turbine, sistem neposrednega vbrizgavanja goriva preko skupnega voda z elektromagnetnimi šobami, največji tlak vbrizgavanja: 2000 barov), je odziven in do neke mere tudi varčen, če to voznik želi. Kljub dodatnim 75 kilogramom, ki jih prinaša štirikolesni pogon, je110 kilovatov moči (150 KM) dovolj za hitro pospeševanje (8,4 sekunde od 0 do 100 km/h, najvišja hitrost 210 km/h), motor skladno razvija moč v srednjem območju vrtljajev, moči pa ne zmanjka vse do rdečega polja nad 5.000 vrtljaji.

Vseh 320 Nm je na voljo že pri 1.500 vrtljajih. Za dodaten užitek v vožnji je motor kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Osemstopenjska avtomatika je udobnejša izbira, nič kaj potratnejša z gorivom, a krepko dražja. Na testu sem porabil 6,2 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti. Solidno. Bolk kot cena, ki se začne pri 30.350 evrih za model 118d xDrive, testnik pa je imel še za devet tisočakov dodatkov.

BMW1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ostaja pred audijem A3 in mercedesom A

Samodejni menjalnik nemškega specialista ZF je povezan z navigacijo, zato že pred zavojem sam prestavi prestavo nižje, da bi čim bolje napolnil baterijo sistema Efficient Drive.

Enica z dinamičnimi občutki v vožnji ostaja korak pred audijem A3 in mercedesom A. Razpored teže je idealen, podvozje in krmilni mehanizem omogoča veliko zabave med ovinki. Brez tresenja volana, brez nemirnih reakcij, je pa po drugi strani manj udoben kot nemška konkurenta, to sem spoznal pri vsaki vožnji čez ležečo oviro ali luknjo na cesti.

Če iščete premium dinamični kompaktni model in vam ni preveč mar za prostornost v kabini na zadnji odgovor, je 118d dobra izbira, še raje izberite zadnji pogon, to naj bi bila zadnja enica z zadnjim pogonom, in samodejni menjalnik!

Podatki o vozilu: (BMW 118d xDrive)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1995 ccm
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 320 Nm od 1.500 do 3.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.330 x 1.420 x 1.770, medosna razdalja 2.690
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 360 - 1200
Poraba na testu: 6,2 litra, 113 g CO2/km
Cena (v evrih): 30.350 € (osnovni testni)/ 39.475 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Vozne lastnosti, motor, menjalnik;
Minusi: Cena, utesnjenost na zadnji klopi;

Komentarjev 1
  • Xerxes 21:54 02.avgust 2015.

    Razlika je v tem, da če imaš Mercedesa si gospod. Če imaš pa BMW pa še en mesar z denarjem