Citroën je pred petimi leti na ceste vrnil pomemben model C4, ki predstavlja mešanico kupeja in kombilimuzine ter sodi med kompaktna vozila v priljubljenem C avtomobilskem razredu, t. u. golfovem razredu. Takrat je šlo za povsem svež izdelek, ki pa ga je bilo zaradi hitrega tempa v avtomobilski industriji treba posodobiti. Na prvi pogled se zdi, da je prenova precej obsežna. Hibridni pogon nadomešča dizelski motor, samodejni menjalnik je zdaj del serijske opreme, posebno pozornost pa smo, sploh po koncu zime, ko se na cestah pojavijo luknje, namenili največji prednosti Citroëna – udobju.

Citroën je aktualno generacijo dvojčkov C4 in C4 X predstavil pred petimi leti, zato je zdaj napočil čas za posodobitev. Pod pokrovom motorja sta se pojavila blago hibridna trivaljna motorja, dizelski motor in ročni menjalnik pa sta iz ponudbe izginila. Tudi tehnično je bil narejen opazen korak naprej.

Poceni, a odlična rešitev
Model C4 je leta 2020 nadomestil C4 cactus. Sprememba je bila velika, saj oznako C4 nosita kar dve različici – kombilimuzina C4 in netipična limuzina C4 X, ki z obliko zadka spominja na fastback modele. Ta atraktivna oblika omogoča velik in uporaben prtljažnik. Obe različici podirata meje med razredi – z drzno obliko in povišanim podvozjem se spogledujeta z razredom križancev. Zato pri Citroënu z njima ciljajo predvsem na družine z enim ali dvema otrokoma.

Že pogled na sprednji del C4 razkrije spremembe. Citroën je ubrala podobno oblikovno strategijo kot Dacia – z 2D logotipom in prečiščenimi linijami je nastala zelo všečna oblika. Nov logotip na sprednji strani – velik oval z dvema srebrnima V-jema na črnem ozadju – je glavna značilnost. Sprednji del je popolnoma preoblikovan, z novim odbijačem in LED žarometi z drugačnim svetlobnim podpisom. Tudi zadnje LED luči imajo novo grafiko, čeprav je zadnji del manj spremenjen. Kljub preprostosti zdaj C4 deluje bistveno bolj privlačno.
Izvirna notranjost, izboljšana kakovost, a brez presežkov
V notranjosti najprej opazimo nov logotip na volanu. Voznik ima pred seboj večji informacijski zaslon – zdaj s 7-palčno diagonalo namesto 5,5-palčne, kar omogoča bolj razločen prikaz informacij, vključno z navigacijo. Zaslon dopolnjuje barvni head-up prikazovalnik, ki ne projicira na vetrobransko steklo, temveč na izvlečno plastično površino – cenovno ugodna rešitev, ki pa jo proizvajalci počasi opuščajo.

Infotainment sistem je posodobljen in vključuje serijski 10-palčni zaslon na dotik, kar ustreza standardom razreda. Dotikanje ikon je izboljšano, sistem je hitrejši kot prej. Ikone bi sicer lahko bile večje, slika vzvratne kamere pa bi lahko bila bolj jasna – to ostaja pomanjkljivost. Pohvalimo lahko dobro prevajanje menijev v slovenščino, a presežkov na tem področju ne gre pričakovati.
Citroën ostaja zvest klasičnim fizičnim gumbom za upravljanje klimatske naprave – ergonomsko so dobro nameščeni, tudi zaznavna kakovost je na visoki ravni.

Notranjost je oblikovno zanimiva in izvirna, razporeditev upravljalnih elementov ter odlagalnih mest pa odlična. Slabše je umeščena izbirna ročica samodejnega menjalnika, ki je nizko postavljena in zahteva nekaj privajanja. Ob njej sta električna parkirna zavora in izbirnik voznih načinov – sport, eco in comfort. Sopotnik ima pred seboj poleg običajnega predala še izvlečni predal za tablico in dodatno univerzalno držalo zanjo – uporabno, čeprav doplačljivo.
Pohvalimo lahko tudi podporo brezžični povezljivosti z Android Auto in Apple CarPlay. Novi glasovni pomočnik s pomočjo umetne inteligence ChatGPT omogoča celo pogovor z vozilom – kot iz filmskih sanj.

Še bolj udoben
Glavna prednost C4 pred tekmeci v t. i. golfovem razredu je udobje. Citroën še naprej stavi na blažilnike s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki in ergonomske sedeže Advanced Comfort s posebnim oblazinjenjem. Novi sedeži imajo 15 mm debelejšo peno, kar se pri vožnji občuti – udobje je na ravni premijskih vozil. Seveda so se pri Citroënu s tem odrekli voznikom, ki prisegajo na bolj športno vožnjo. C4 nagrajuje z udobjem višjega sedenja, odličnim požiranjem slabih cest in zadovoljivo zvočno izolacijo. Avto se sicer v ovinkih nekoliko bolj nagiba in lahko podkrmari, zato je treba v ovinek vstopati počasneje kot pri bolj dinamičnih modelih.
Tudi potniki zadaj bodo udobno nameščeni. Zadnje sedeže je mogoče nagibati, prostora za ramena in kolena je dovolj. Prtljažnik s 380 litri je povsem spodobno povprečje v tem razredu.

Blagi hibrid, ki zna posnemati električni avto
Ob prenovi je Citroën iz ponudbe izključil ročni menjalnik in dizelski motor. Namesto njiju sta na voljo dve različici blagega hibridnega pogona. Mi smo preizkusili zmogljivejšo. Čeprav ima pogonski sklop enako osnovo kot pri Peugeotu, je občutek med vožnjo tipično citroënovski – mehak in umirjen. Blagi hibrid uporablja 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor z močjo 100 kW (136 KM), ki zna dobro pospešiti (8,0 sekunde od 0 do 100 km/h, največja hitrost je 210 km/h), a je bolj namenjen umirjeni vožnji z nižjo porabo. Pri speljevanju mu pomaga elektromotor, ki prispeva dodatno moč in dodatni navor. V mestu lahko C4 pri nizkih hitrostih spelje tudi samo na elektriko – brez hrupa in brez emisij. To občutno zniža porabo. V mestni vožnji smo izmerili porabo 5,7 l/100 km, na avtocesti 7,5 l/100 km, povprečje pa je znašalo 6,6 l/100 km.

Preklapljanja med motorji voznik in potniki ne zaznajo, saj robotizirani menjalnik z integriranim elektromotorjem in koračnim motorjem za prestavljanje deluje zelo usklajeno. Baterija je manjša kot pri klasičnih samopolnilnih hibridih, a ne vpliva na prostornost kabine ali prtljažnika. Hitro se polni in prazni, kar omogoča pogosto tiho električno vožnjo pri majhnih hitrostih.
Vozna izkušnja ostaja značilno citroënovska – motor je elastičen, prožen in se rad zavrti, čeprav si pri pospeševanju želimo nekaj več živahnosti in hitrejše pretikanje. Pogon je idealen za voznike, ki cenijo predvidljivo, umirjeno vožnjo – tudi če zunanja podoba nakazuje več dinamike.

Cena testnega modela brez opcij je 27.600 evrov, imel pa je še nekaj doplačljivih dodatkov (kovinska barva, streha v črni barvi, asistenta za vožnjo po avtocesti, 360-stopinjska kamera, projekcijski zaslon in brezžično polnjenje, kar končno ceno dvigne na 29.100 evrov.
Primeren za tiste, ki cenijo udobje
Prenovljeni C4 ni revolucionaren, je pa evolucijski korak naprej in sledi Citroënovi filozofiji, ki je znana že desetletja. Odpoved dizlom in ročnemu menjalniku pomeni, da znamka sledi trendom. Kot v preteklosti ne bo lovil kupcev, ki prisegajo na športno vožnjo, temveč tiste, ki cenijo udobje, praktičnost in racionalnost.
Tehnični podatki testiranega vozila: Citroën C4 1.2 PureTech 100 MHEV (blagi hibrid)
Motor: 3-valjni bencinski turbo
Moč bencinskega motorja: 100 kW (136 KM)
Navor bencinskega motorja: 230 Nm
Moč električnega motorja: 15,6 kW (21 KM)
Največji navor elektromotorja: 51 Nm
Menjalnik: samodejni, robotizirani (elektromehanski)
Pogon: Sprednji
Baterija: 48V, kompaktna (blagi hibrid)
Pospešek 0–100 km/h: 8,0 s
Največja hitrost: 210 km/h
Povprečna poraba (test): 6,6 l/100 km
Prtljažnik: 380 litrov
Dolžina: 4360 mm
Masa 1300 kilogramov
Emisije CO₂ (WLTP): 107 – 108 g/km
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Lepi avto,dobra oprem a vse je brez veze z 1.2 motorjem.Kaj se porabe tiče pa zelo velika glede na 1.2motor.Jaz imam avto z2.0 motorjem in ne pridem čez 6.5l nafte .Kolegi je motor crkno na c4 pri 70000 star 3… ...prikaži več leta.To je to sranje 1.2 motorji.Avo mora imeti z takšno velikostjo vsaj 1.8 in navzgor.
Čeprav je avto videt velik in prostoren, to ni avto iz razreda golfa ali npr. peugeota 308. Ta model si deli podvozje s peugeotom 208, se pravi da je razred polota.