Avto > Testi
5334 ogledov

Postavil sem se v vlogo obrtnika in otroke naložil v kombi

Ford transit custom limited furgon
1/40
Gregor Prebil
Nisem obrtnik, sem se pa med testom Fordovega dostavnika s tremi sedeži skušal postaviti v vlogo nekoga, ki mora ob službenih opravkih in natovarjanju kombija, skočiti še v trgovino in odpeljati otroke v šolo. In bil sem presenečen, kaj vse omogoča takšen prevozniški večnamenski kombi.

Priznam, za furgone se v uredništvu sami ne javimo pogosto, da bi jih preizkušali. A tokrat je bilo drugače. Pozornost Fordovemu transit customu sem namenil že ob slovenski predstavitvi tega modela. Tudi na cesti jih opažam veliko in moram priznati, da so lahko tudi kombiji zelo privlačni. Fordu je s sprednjo aerodinamično masko uspelo oblikovati lep izdelek, kar pa še zdaleč ni dovolj, da bi prepričal o nakupu nekoga, ki pri takem kombiju gleda predvsem na to, koliko stroškov in koliko zaslužka mu bo prinesel konec meseca.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Po slovenski predstavitvi smo se v avtomobilski redakciji vprašali, kako sploh izboljšati številko 1? Pri Fordu so bili postavljeni pred velik izziv, model transit custom je namreč najbolj prodajan model v svojem razredu srednje velikih LGV vozil v Evropi. Dosedanja generacija iz leta 2012 je bila izredno uspešna, nizala je različne nazive in nagrade, kupci pa so jo oboževali zaradi uporabnosti in zelo dobrega počutja za volanom. Da je nadgradnja uspela, je dokaz laskavi naziv Van of the year 2023, ki so mu ga podelili v združenju evropskih novinarjev. Kot smo ugotovili, je razlogov za tako odločitev veliko, predvsem na račun vgrajenih tehnologij, ki se jih ne bi sramovali tudi najdražji Fordovi osebni avtomobili.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Furgon, ki je videti drzno

Najprej oblika. Transit custom je zdaj nižji od dveh metrov, kar je pomenilo, da sem lahko med obiskom trgovine, parkiral tudi pod streho v garaži. Do zdaj sem podobne kombije vedno puščal zunaj, kar je kar zoprno, sploh, ko pada dež, ali je mraz. Pomemben podatek pri furgonu je, da so ohranili mere tovornega prostora, precej pa so izboljšali aerodinamiko in prostornost potniške kabine. Prednja kolesa (17-palčna iz lahke litine) so potisnjena bolj naprej, nos ima manjši upor zraka, zato je poraba goriva med vožnjo nižja. Vstopanje za volan je zaradi nižje višine lažje, v kabini je ravno dno in omogoča prosto prehajanje z eno na drugo stran.
Zanimivo je, da je tudi kombi dobil štirioglat volan, kot osebna vozila. Na pogled všečen, s časom pa se ga boste tudi navadili. Nenavadna oblika ne vpliva na sposobnost krmiljenja na avtocestah, tam se je obnesel kot odlična pridobitev, več okornosti je bilo pri obračanju pri manjših hitrostih.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dodaten prostor za odlaganje stvari pred sovoznikovim sedežem so pridobili tako, da so njegovo zračno blazino umestili pod strop. Naslonjala je mogoče poklopiti in pridobiti delovno mizico, transit custom ima tudi opcijo lopute, s katero je mogoče prevažati zelo dolge predmete.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Opremljen kot sodoben osebni avtomobil

Še bolj kot funkcionalnost me je prepričala opremljenost furgona, ki sicer polno opremljen stane že več kot 48 tisočakov. Fordov dostavnik lahko opremite res razkošno. V temi voznika zelo razbremenijo polni led žarometi, ki so prilagodljivi in tako v mestu kot na podeželju zares dobro osvetlijo cesto - ne le pred vozilom, pač pa tudi ob strani, za primer, če pred vas skoči kakšna srna. To je tehnologija, ki jo priporočamo vsem. Iz osebnih vozil znana oprema za mrzle dni je še posebej primerna tudi za kombije. Sedeži zjutraj hitro poskrbijo za udobje v kabini, ki jo hitro ogreje zelo dober klimatski sistem. Rokavice ne bodo potrebne zaradi možnosti ogrevanja volana, tudi zaledenela stekla so odmrznjena v minuti ali dveh - dovolj je pritisk na stikalo, ki sprosti grelce v obliki nevidnih nitk v steklu. V našem primeru sta bili ogrevani in električno nastavljivi ter samodejno poklopni tudi vzvratni ogledali, ki sta v barvi karoserije in ne v črni plastiki, kar pripomore k boljšemu videzu vozila.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Udobje osebnega vozila izboljšuje tudi predal za brezžično polnjenje telefona, predvsem pa odličen infoitament sistem, ki vozniku v digitalni obliki, v kombinaciji z aplikacijo omogoča spremljanje vseh ključnih podatkov, povezanih z vožnjo vozila in tudi podatkov, ki vplivajo na stroške poslovanja. Za nameček hvalimo 360-stopinjsko kamero za prikaz ovir okoli vozila, ki je res odličen pripomoček, da kljub temu, da nimate pogleda nazaj skozi zadnje steklo ali vzvratno ogledalo, vidite tudi najmanjše ovire za vozilom. Tako sem lahko dva otroka, poleg voznikovega sedeža je mogoče prevažati še dve osebi na klopi spredaj, brez težav odlagal v gneči pred šolo ali parkiral vozilo v ozkih ulicah, kjer sta prostor in pogled omejena. Mimogrede – klop spredaj je opremljena z zložljivo mizico v hrbtišču, ki služi kot delovna površina za voznika, na primer za prenosnik.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Parkirna zavora je zdaj elektronska, s čimer odstrani fizični vzvod med sedežema in dodatno izboljša dostop. Aplikacija ford pass connect med drugim omogoča tudi daljinsko odklepanje in zaklepanje avtomobila, pri različicah s samodejnim menjalnikom pa tudi zagon na daljavo.
Še posebej gre poudariti dober vozniški položaj, ki ga zagotavlja sicer doplačljiv sedežni paket, ki omogoča 6-smerno ročno nastavljanje, dobra je tudi ledvena opora, voznik pa ima za dodatno udobje tudi nastavljiv naslon za komolec.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Veliki zasloni postali običajni del kombijev

Nabor asistenčnih sistemov za pomoč vozniku je zelo obsežen in enakovreden dražjim SUV-jem iz Fordove ponudbe. Govorimo o sistemu za preprečevanje naleta, inteligentnem omejevalniku hitrosti, pomoči pri vzdrževanju smeri, sistemu za prepoznavanje prometnih znakov, sistemu za opozarjanje vožnje po napačni strani, tipalom za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj … Brezžična povezava je samoumevna … Posebej prepričljiv je prilagodljiv radarski tempomat s funkcijo Stop&Go (samo v kombinaciji s samodejnim menjalnikom), ki olajša vožnjo v zastojih, saj sam zavira in speljuje.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Standardna oprema celotne ponudbe vključuje 13-palčni infotainment zaslon na dotik na sredini armaturne plošče. Je velik in svetel, vendar sistem zahteva, da se potopite skozi različne podmenije za dostop do določenih funkcij, kot je radio. Prikazuje tudi podatke navigacije, posebej dobrodošla je kamera za vzvratno vožnjo, ki aktivno opozarja tudi na vozila in kolesarje, ki se približujejo, ko želite peljati vzvratno. Tudi, ko izstopate iz vozila, vas vozilo opozori na prihajajoč promet.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ukazi za upravljanje klimatske naprave so zdaj vgrajeni v zaslon, so pa ikone majhne in moteče za uporabo med vožnjo. Pozitivna stran je, da je Ford ohranil fizični gumb za stereo glasnost. Neposredno pred vami je 8-palčni digitalni voznikov zaslon, ki ga je mogoče konfigurirati za prikaz funkcij za pomoč vozniku in informacije o potovanju. Glede na svojo funkcionalnost je precej preprost, vendar zelo enostaven za uporabo.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prilagodljiva vrata

Pri furgonu je eden poglavitnih vzrokov za nakup tovorni prostor. Možne so različne dodelave in predelava, ki so značilni za posamezne obrtniške poklice. V osnovi pa ima pri L1H1 različici prostora za do 5,8 kubične metre oziroma tri evropalete, pri L1H2, ki smo jo preizkušali, pa do 6,8 kubične metre oziroma štiri evropalete. Pri Fordu so posebej ponosni na najširšo stransko odprtino med konkurenti, zadnja vrata se odpirajo pod 180-stopinjskim kotom, na voljo so sicer tudi enojna vrata. Tovorni prostor je opremljen tudi z različnimi led reflektorji za lažje raztovarjanje in natovarjanje v temnejših skladiščih ali ponoči, po tovornem prostoru smo našteli tudi šest zank za pritrditev tovora. Rezervna pnevmatika je del doplačil, kot tudi dvojna bočna vrata (690 evrov), ki so ročno pomična, a zelo olajšajo natovarjanje in iztovarjanje predmetov v kakšnih ozkih parkirnih prostorih. Talni in bočni del tovornega dela sta dodatno zaščitena.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dizelski agregat za težje naloge in udobno vožnjo

Dizelski dvolitrski štirivaljni agregat s 125 kW (170 KM) smo preizkusili v različnih vlogah. V kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom se je izkazal za zelo dinamičnega, tudi, ko je treba pospešiti po kakšni strmejši cesti v klanec. Hkrati ni glasen, prej kultiviran, tudi, ko je treba na daljšo pot po avtocesti.

Ford transit custom limited furgon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Samodejni menjalnik je natančen, ročice za prestavljanje so ob volanu, njegova največja dodana vrednost pa je udobje vožnje. Na testu se je poraba dizelskega goriva ob praznem tovornem prostoru vrtela okoli 8,5 l/100 kilometrov. Cena za osnovno različico z ročnim menjalnikom je 35.770 evrov, testni primerek, ki je imel praktično popolno opremo, z vsemi dodatki, kot boljši Fordovi avtomobili iz osebnega programa, je s ceno segel do 48.580 evrov. Jamstvo velja pet let.

dezurni@styria-media.si