Avto > Testi
1409 ogledov

Mali družinski prevoznik z veliko prostora

Ford Tourneo Courier
1/30
Saša Despot
Klasični enoprostorci so že skoraj izumrli, kar še posebej velja za tiste, ki se uvrščajo v segment B, saj jih skoraj ni več. Tudi tu njihovo vlogo prevzemajo družinam privlačni civilizirani dostavniki, a je tudi teh malo. Ima ga Ford, in sicer v obliki tournea courierja, ki je spomladi doživel prenovo.

Ta je bila manj intenzivna kot pri večjem tourneu connectu, in se je bolj ali manj odrazila predvsem v prednjem delu, s katerim se je približal najnovejšim fordom, predvsem razredni partnerici fiesti. Z njo, seveda v prejšnji generaciji, in že opuščenim B-maxom, si deli tudi večino tehnike, kar se nekoliko pozna pri voznih lastnostih. Tourneo courier je namreč precej večji avtomobil od fieste, prav tako pa je večji tudi od B-maxa, zato ne razpolaga s tako solidnimi voznimi lastnostmi, kot prejšnja dva avtomobila, in s tem na tem področju nekoliko odstopa od Fordovega slovesa kot zelo dinamične znamke.

Ford Tourneo Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prostornost ob razmeroma majhnih zunanjih merah

Morda zato ne bo všeč družinskim očetom z željami po dinamičnih voznih izletih iz sivega družinskega vozniškega povprečja, se bo pa odkupil z drugimi stvarmi, denimo z veliko prostora tako spredaj, kot tudi na zadnji klopi in v prtljažniku, ki v osnovi ponuja solidnih 708 litrov prostora, po zlaganju zadnje klopi ali ob njeni odstranitvi pa naraste na 1.656 litrov. Kakšen hladilnik je v njem že mogoče pripeljati iz trgovine.

Zelo velika prtljažna vrata, ki se odpirajo navzgor, bi morda lahko bila tudi krilna, saj bi bilo potem njihovo odpiranje lažje, zato pa lahko zelo pozitivno ocenimo zadnja bočna drsna vrata, ki zelo olajšajo vstop na zadnjo klop in pripenjanje otrok v otroške sedeže. Seveda so na vseh sedežih tudi priponke isofix. Morda se bo kdo pritožil le nad tem, da šip ni mogoče povsem odpreti, ampak je na voljo le odpiranje s preklopom zadnjega držala. Po drugi strani pa takšna rešitev poskrbi za učinkovito zračenje potniške kabine v vročih poletnih dneh.

Ford Tourneo Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Voznik, ki je kdaj sedel v fiesti prejšnje generacije, se bo v delovnem okolju takoj znašel. Z izjemo preglednega osrednjega zaslona, ki omogoča uporabo Fordovega najnovejšega infozabavnega vmesnika sync3, je upravljanje še vedno povsem analogno, kar sploh ni slabo, prej nasprotno. Spredaj in zadaj se sedi udobno visoko, preglednost naokoli je dovolj dobra, razredno solidna pa je tudi zatesnitev pred zvoki iz okolice.

Solidna motorizacija

Podvozje morda ni najbolj v okviru tistega, kar od Fordovih izdelkov pričakujemo, nasprotno pa velja za motorizacijo. Pod motornim pokrovom testnega tournea courierja je namreč bil že dodobra preskušeni turbobencinski trivaljnik z delovno prostornino enega litra ter močjo 74 kilovatov (oziroma natanko 100 'konjev') in navorom 170 njutonmetrov, ki je preko šeststopenjskega ročnega menjalnika poganjal prednji kolesi. Gre za solidno kombinacijo, ki dobro opravi s praznim avtomobilom, dovolj rezerve pa mu ostane tudi za tedaj, ko mora svoje delo opravljati povsem naložen. Če voznik seveda ne pričakuje preveč. V tem primeru bi se moral že ob nakupu odločiti za kakšen turbodizelski motor v courirjevi ponudbi.

Ford Tourneo Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In poraba goriva: pri Fordu sicer navajajo povprečno porabo 5,8 litra bencina na sto kilometrov, a te ne boste dosegli. Bolj verjetno bo, da boste morali biti zadovoljni na porabo okrog sedem litrov ali več, tako kot mi. Je pa takšen ford tourneo courier z najbolj založeno opremo titanium za malo več kot 17.500 evrov, kolikor zanj zahtevajo pri uvozniku, povsem solidna izbira, sploh če bi radi vozili avtomobil iz njegovega danes že skoraj butičnega razreda. Seveda pa je lahko manj opremljen tudi bolj ugoden.

Podatki o vozilu (ford tourneo courier 1.0 ecoboost titanium)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 170 Nm pri 1.400—4.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 173 km/h, 12,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.157 x 1.764 x 1.784, medosna razdalja 2.489

Prtljažnik (v litrih): 708—1.656

Poraba: 5,8 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 131 g/km

Cena v evrih: 17.540

Plusi: Soliden zunanji in notranji videz, oprema , prostornost, prtljažnik, motor in menjalnik

Minusi: vozne lastnosti niso na ravni drugih fordov, velika in težka prtljažna vrata

Ford Tourneo Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.