Avto > Testi
6410 ogledov

Mercedes za business casual stranke

Mercedes E220d
1/21
Anže Petkovšek Mercedes E220d 4Matic
Peljati se kot gospod, a ohraniti videz dinamičnosti. Eden najbolj prepričljivih načinov, da se želja uresniči, je vožnja v mercedesu razreda E.

Razred E po prenovi ostaja eden najbolj udobnih poslovnih ali zasebnih avtomobilov na trgu, še posebej če želite ostati še znotraj petmestnega števila evrov. Predstavlja tudi enega tistih avtomobilov, o katerih že lahko govorimo kot o "zadaj desno" limuzini, ko opolnomočenega lastnika naokoli prevaža lasten šofer. Za popolno udobje zahtevnih zadnjih potnikov pa znajo pri Mercedesu z izjemno dolgim seznamom mogočih dodatkov in lastnosti skrbeti na način, ki ga lahko dohaja le redek konkurent.

Dinamičen od zunaj

Testni avto sicer ni sodil v kategorijo "zadaj desno", narejen je bil za uporabnika - šoferja. To je bilo razpoznavno že po AMG zunanjem paketu, pri katerem dinamični detajli v obliki maske, odbijačev in pragov lepo dopolnjujejo gosposko elegantno silhueto 4,9 metrske limuzine. S prenovo je aktualna generacija E (W213) dobil nova svetila, s katerimi se je poslovila od dosedanje značilne dvojne LED črte, avto pa zlahka prepoznamo tudi zadaj, potem ko so se prvič po 25 letih njegova svetila spet razdelila na dva dela med karoserijo in zadnja vrata. Če vas je prešinilo, da je postal zelo podoben kupejevskemu CLS, ste na pravi poti.

Črna elegantna barva testnega E in posebna platišča z dodatno notranjo črno krožnico so poskrbela za poseben stas na parkirišču in za poglede občudovanja med gibanjem.

Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Udobnež od znotraj

Glavna vidna novost v notranjosti E-ja je prav gotovo prenovljena armaturna plošča z MBUX sistemom. Številne funkcije in nastavitve sredinskega zaslona se, kot smo vajeni, upravljajo  na dotik ali pa prek novosti za E-ja, sredinske tablice. Digitalizacija pa ni šla predaleč, avto je ohranil stikala v obliki vzvodov za upravljanje ogrevanja in hitro preklapljanje med ključnimi kategorijami infozabavnega sistema.

Druga pomembna novost je volan, v testnem avtu je bil za povrh športne izvedbe. Mercedes v novi generaciji volana spet postavlja nekatere trende glede upravljanja s številnimi funkcijami. Klasičnih gumbov ali vrtljivih vzvodov ni več, so samo na dotik občutljiva polja, po katerih podrsamo ali pritisnemo za spremembo ali vklop te in one funkcije. Tempomat je na primer vedno vklopljen, s pritiskom lahko dodatno vklopimo samodejno prilagajanje omejitvam hitrosti, z drsanjem povečamo varnostno razdaljo, po tretjinah ali v celoti lahko nastavljamo prikaz informacij na voznikov zaslonu …

Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Omeniti velja kar nekaj dodatnih ali izboljšanih asistenčnih sistemov, od tega, da asistent za polsamodejno vožnjo zdaj omogoča samodejno prehitevanje na avtocesti, do opcije dodatne, tretje kamere za vetrobranskim steklom, ki je namenjena funkciji obogatene resničnosti pri risanju kažipotov na živi sliki navigacije.

Izboljšali so tudi parkirnega pomočnika, še bolj kot bolj zmogljivo samodejno parkiranje mi je pustil vtis nov grafični pristop pri prepoznavanju ovir. Mercedes me funkcionalnost pa omogoča nalaganje številnih podpornih aplikacij ter tudi video nadzor nad avtom na daljavo s povezavo na njegove kamere.

Sedenje v E-ju je odlično ne glede na položaj v avtu. No, razen na sredinskem zadnjem sedežu, ki je le zasilne narave, potnika pa omejuje ožje sedalo in visok greben med nogami. Sedeži so zelo udobni in čeprav testnik ni bil opremljen z vsemi funkcijami za revitalizacijo med vožnjo, ki jih nudi seznam doplačil (aktivni sedeži, masaža, zvočna in svetlobna terapija), pa so že tudi v bolj "osnovni" različici narejeni za udobno neprekinjeno vožnjo na dolge razdalje. Da bi testni avto postal "zadaj desno" limuzina, bi mu morali vgraditi še nekaj dodatkov, kot so TV sprejemnik, električno gnani senčniki, komfortni paket za akustiko, ki dodatno zatesni notranjost pred zunanjimi vplivi, namesto športne alkantare bi izbrali variacijo svetlega mehkega usnja ... 

Prtljažnik je po velikosti tipičen limuzinski, majhno presenečenje pa se je skrivalo pod dnom prtljažnika, kjer je prostor za zložljivo škatlo, ki je tako vedno pri roki pri nakupih. Gre za del t. i. paketa odlagališč.

Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Gosposka je tudi vožnja

Avto je imel vgrajen štirivaljni dizel z oznako 220 in štirikolesnim pogonom. Dobro znani motor še naprej prepriča s tihim delovanjem, dobro prožnostjo in tudi ekonomičnostjo. Morda se 143 kilovatov ne zdi nič kaj izrazito prestižno oziroma ne dovolj razgrajaško, a v praksi limuzina nima težav s premikanjem, k udobju zelo pripomore gladki devetstopenjski menjalnik. Štirikolesni pogon je porok, da avtu zlepa ne bo spodneslo tal pod pnevmatikami.

Velika pika k vsemu naštetemu je bila pri testnem avtu nastavitev podvozja. Dolga medosna razdalja, način vpetja in nastavitev blažilnikov poskrbijo za izjemno gladko in udobno pobiranje cestnih neravnin. Na delovanje pogona delno vpliva izbira programa vožnje, ki pa niti pri najbolj športnem programu daje še vedno velik poudarek na udobju. Klasično motoriziran E ni avto za dirkaško obiranje ovinkov, v tem oziru bi bili s konkurenco znotraj štirivaljnega pogona v prednosti. 

Omenjeni štirivaljnik s štirikolesnim pogonom na ceniku stane od slabih 60 tisoč evrov dalje. Veliko je seveda odvisnega od želja in stopnje končne opremljenosti, vseeno pa je s pravo kombinacijo naprednih pomočnikov in vgrajenega udobja mogoče ostati v rangu okoli 80 tisočakov. Za klasično premijsko limuzino z zvezdo na maski, ki je hkrati eden najbolj sodobnih in opaznih avtov na cesti, se zdi to kar dobra kupčija.

Podatki o vozilu (mercedes-benz razred E 220 d 4MATIC)

Motor: 1.950 cm3, dizel, štirivaljni
Moč: 143 kW (194 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.600 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.935 × 1.852 × 1.460, medosna razdalja 2.939
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 148 g/km
Zmogljivosti: 239 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 540
Cena v evrih: od 59.900

Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes E220d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 1
  • Toma 08:59 27.september 2021.

    Lahko pa daš le tretjino te cene za enako zmogljiv in bolje opremljen voz.