Avto > Testi
18126 ogledov

Na testu: Kaj zmore vpadljivi kitajski novinec?

Geely Coolray
1/42
Saša Despot Geely Coolray
Vozili smo geely coolray, kitajski avtomobil, ki na papirju veliko obeta. Kako pa se obnese v praksi?

Kitajski avtomobilski proizvajalec Geely je sicer pri nas že nekaj časa znan, predvsem pa smo vsi o njem slišali pred leti, ko je njegov lastnik kupil švedski Volvo, ki je še danes njegov partner v okviru skupine. V zadnjih mesecih pa je začela znamka bolj intenzivno prodirati tudi v Evropo in njene avtomobile lahko v vse večjem številu vidimo tudi na slovenskih cestah.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Coolray ni prvi geely, ki smo ga preskusili v našem uredništvu, saj je prvenec šel večjemu športnemu terencu gellyju atlas pro, je pa malce mlajši, predvsem pa manjši, saj namesto v spodnji srednji razred C-SUV spada v zelo priljubljeni razred majhnih križancev B-SUV. Pravzaprav je nekje vmes, saj spada med tiste pripadnike segmenta B-SUV, ki so raztegnjeni do največjih razrednih meja in s prostornostjo že dihajo za vrat manjšim primerkom segmenta C-SUV.

Prostorna kabina

Kar je glede na to, da se znamka poskuša šele uveljaviti v Evropi, verjetno edino primerno in se odraža v prostorni potniški kabini, ki je tudi precej zanimiva. Na sedežih iz umetnega usnja, ki bi poleti verjetno bilo deležno kakšnih pikrih pripomb, spomladi pa se nad njim nismo pritoževali, se sedi precej udobno in tudi električna nastavljivost je na precej solidni ravni, zato ni težav z iskanjem ustreznega položaja.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Tudi zadnja klop je solidno udobna, predvsem pa je nad glavami in koleni potnikov za coolrayev razred presenetljivo veliko prostora. Občutek prostornosti poleg tega precej poveča tudi panoramska sončna streha. Prtljažnik pa je s 330 osnovnimi litri in klasično povečljivostjo solidno uporaben, k čemur precej pripomorejo tudi ravne bočne površine, ki ga naredijo v prikladno škatlo za nalaganje predmetov.

Morda pa vas kar presune ureditev kabine, v kateri ne opazite le živahne kombinacije sive, srebrne in rdeče barve, ki namiguje na kakšen športni avtomobil, ampak tudi zelo dinamično in razčlenjeno armaturno ploščo, pred katero je volanski obroč z odrezanim spodnjim robom. Predvsem pa v oči pade stopničasto urejena panoramska kombinacija dveh zaslonov.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Digitalni kokpit

Pred voznikom je manjši 10,25-palčni zaslon digitalne armaturne plošče, ki zagotavlja več pogledov, ki so vsi dovolj pregledni, da ni težko priti do ustreznih podatkov, desno od njega pa je 12,3-palčni za dotik občutljivi zaslon, na katerem je, kljub nekaj direktnim gumbom na letvici pod njim, združena večina upravljanja avtomobilskih in asistenčnih sistemov ter infotainmenta.

Ta je mešana zgodba. Njegova dobra stran je zelo visoka resolucija, ki podpira tudi visokoločljivostni sistem videokamer, ki zagotavljajo 540-stopinjski (tako pravi prizvajalec) panoramski pregled okoli avtomobila. Kot voznik imate po njegovi zaslugi dober pregled okoli avtomobila in tudi podenj in dobro prikaže nevarnosti, ki prežijo na pločevino. Tudi upravljanje avtomobilskih sistemov je solidno in poteka preko podoken, na katerih se prikaže tisto, kar trenutno potrebujete.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Drugače pa je, ko gre za sam infozabavni sistem, saj je ta v osnovi izjemno skromen in ima celo zelo osnoven radio, ki lovi le FM valove in je celo brez funkcije RDS. Ko sem se nad tem potožil kolegu, mi je razložil, da to izhaja iz kitajskega dojemanja teh reči. Za kitajske voznike namreč ni pomembno, kakšen sistem ima avtomobil naložen, le da je platforma dovolj dobra, da lahko nanjo prezrcalijo svojo aplikacijo, preko katere pravzaprav počnejo vse.

Kar ustreza Kitajcu…

Tudi nam torej ne preostane nič drugega, kot to, da se na sistem priključimo s svojim telefonom in uporabljamo svoj operacijski sistem. Pri tem so na boljšem tisti, ki uporabljajo Applove telefone, saj ima sistem že vgrajeno aplikacijo za povezavo z njimi. Kolega, ki ga je priključil, pravi, da je deloval čisto intuitivno.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Tisti z operacijski sistemom Android Auto pa so na slabšem, saj morajo na telefon naložiti aplikacijo GQLink. Ta sicer razpolaga z nekaj direktnimi ikonami, v bistvu pa na zaslon  neposredno prezrcali zaslon telefona. V izogib nevšečnostim pa lahko telefon preko aplikacije tudi odklenete in določite orientacijo zaslona. Ko povezava deluje, imate na zaslonu na voljo praktično vse, kar imate na svojem telefonu. Vendar pa ne deluje vedno. Izkušnje so namreč pokazale, da je povezava zelo odvisna od kakovosti kabla.

Če preko aplikacije na telefonu ali preko vmesnika Bluetooth predvajate radijsko postajo ali glasbo, hitro ugotovite, da zvočni sistem lahko zagotavlja precej dober zvok. In pri njegovem nastavljanju se gotovo najraje zatečete k prednastavljenimi kombinacijam z imeni glasbenih slogov, saj se v obilici nastavljanj različnih območij frekvenc znajdejo le glasbeni virtuozi. Infozabavni sistem ima še eno malce nenavadno posebnost. Čeprav ga še tako iščete na zaslonu in okoli njega, gumb za nastavljanje glasnosti najdete le na volanskem obroču.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Infozabavni sistem bi torej lahko komentirali s starorimskim pregovorom »Quod licet Iovi, non licet bovi.«, torej »kar ugaja Jupitru, ne ugaja volu«, in ga spremenili v ugotovitev, da bodo Kitajci, če bodo svoje avtomobile bolj množično prodajali v Evropi, morali tudi infotainment prilagoditi navadam evropskih kupcev.

Prijazni medvedek

Če lahko za ureditev notranjosti rečemo, da je malce posebna, to toliko bolj velja tudi za zunanjost. Geely coolray je namreč avtomobil, ki ga vsi opazijo. Evropski zastopnik se je odločil za prodajo najbolj športne različice coolraya, ki od spredaj in z boka deluje zelo dinamično, morda celo športno, nekaj posebnega pa je predvsem njegov zadek. Spojler, ki zaključi streho, je namreč nameščen na dva navpična nosilca, ki delujeta kot dve ušesi, ki v kombinaciji s preostalim zadkom vzbudita občutek, kot da gledate prijaznega medvedka. Ali pa morda kar na pando, glede na to, da govorimo o kitajskem avtomobilu.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Čeprav geely collray z notranjostjo in zunanjostjo deluje precej športno, ni športni avtomobil. Že v osnovi je za svoj razred precej visok avtomobil, poleg tega pa je tudi visoko nasajen na precej velika kolesa in tudi podvozje je precej mehko vzmeteno.

Če ne upoštevate nekaterih sunkovitih odzivov na neravnine, ki se odražaj predvsem v vzdolžnem nihanju, je vožnja za coolrayev razred precej udobna in tudi morebitne zvoke iz zunanjosti dobro zaduši. Se pa precej nagiba. In čeprav se pelje presenetljivo udobno in tudi prijetno ter večinoma dovolj zanesljivo, boste v ovinkih kljub temu marsikdaj dodajali nekaj volana in si želeli več neposrednosti volana.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

To je malce škoda, saj pod motornim pokrovom deluje soliden 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki razpolaga s solidno močjo 128 kilovatov (172 'konjev') in navorom 290 njutonmetrov in z avtomobilom nima ravno težkega dela. Žal se nekaj te moči izgubi v menjalniku, ki bi lahko bil bolj odziven in bi se lahko manj zaganjal.

Zanimivo je, da smo skoraj enak dvosklopčni menjalni v atlasu pro pohvalili, saj je deloval skoraj brezhibno. Očitno je fine nastavitve tokrat izvedla druga ekipa inženirjev ali pa je krivo to, da coolray nima blagega hibrida, s katerim je bil opremljen atlas pro. Še najbolje menjalnik deluje v prilagodljivem načinu Adaptive, ki upraviči svoje ime, druge načine, tudi športnega, pa je dobro pustiti pri miru.

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot

Ob normalni rabi se geely coolray kljub vsemu čisto dobro obnese tako na avtocestah, kot tudi na regionalkah in v naseljih, ob tem pa je s porabo med sedmimi in osmimi litri goriva tudi še v sprejemljivem območju.

Na koncu lahko rečemo, da je takšen športno in tudi sicer solidno opremljen geely coolray povsem zanimiva alternativa tekmecem v segmentu B-SUV. Žal njegova cena ni ravno nizka, kar je tudi posledica tega, da se je uvoznik odločil le za prodajo najbolje opremljenih in motoriziranih različic. Geely coolray je namreč drugje po svetu na voljo tudi v bolj skromnih podobah in z manjšimi motorji in takšen bi gotovo lahko ogrožal, ne le kitajske, ampak tudi evropske, japonske in korejske tekmece.

dezurni@styria-media.si

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Saša Despot

geely coolray 1.5 TD 7DCT FWD GF

Motor: štirivaljni, turbobencinski, 1.499 ccm

Največja moč: 128 kW (172 KM) pri 5.500/min

Največji navor: 290 Nm pri 2.000-3.500/min

Zmogljivosti: 200 km/h, 7,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.380 x 1.810 x 1.615, medosna razdalja 2.600

Prtljažnik (v litrih): 330

Poraba: 5,8 litra/100 km, izpusti CO2: 145 (kombinirani cikel NEDC).

Cena v evrih: 26.990

Geely Coolray | Avtor: Saša Despot Geely Coolray Saša Despot
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.