Avto > Testi
4087 ogledov

Koliko nemca je v resnici v crosslandu X

Opel crossland X
1/34
Saša Despot
Pustolovsko ime namiguje, da je opel crossland X sposoben marsičesa, celo poti v neznano.

A mi je bil avto bolj všeč, ko se je v sodelovanju z obilnim ščepcem tehnologije trudil obvladovati svoj osnovni posel.

Že res, nomen est omen, ime mora biti sporočilno. A naj bo kar takoj jasno, da novi Oplov križanec ni namenjen avanturističnemu križarjenju prek neasfaltirane dežele, temveč le vsakodnevnim vožnjam tipičnega uporabnika ali morda še raje uporabnice. Z receptom vpadljivega, po možnosti dvobarvnega, a nenačičkanega dizajna, velikimi kolesi, višjega sedenja, zunanje kompaktnosti in še posebej notranje prostornosti naslavlja širok krog uporabnikov - mlade, starejše in družine, ki iščejo drugi avto.

Vsaj do naslednje generacije mokke X se bodo Oplovi trgovci morali izdatno truditi pri razlaganju, kakšna je razlika med crosslandom in vsega nekaj centimetri daljšo mokko, saj se avta v svojem poslanstvu precej prekrivata. Morda bo še najlažje, da bo trgovec potencialnega kupca posadil v en in drug avto. Takoj bi moral opaziti, da crossland deluje izza volana bolj lahkotno in obvladljivo, nenazadnje tudi bolj prilagodljivo in moderno. Mokka pa bo ostala še naprej izbira tistih, ki jim je všeč nabit videz, manj digitalizacije in več tipk ter ki od kompaktnega suva pričakujejo 4x4 pogon, ki ga crossland ne premore, pravzaprav ga niti ne potrebuje.

Zelo mi je všeč, kako so se pri Oplu lotili svoje zadnje generacije insignije. Z le malo kompromisi in številnimi opaznimi ali skritimi detajli so jo potisnili daleč naprej v svojem razredu. Pri crosslandu X pa je bolj očitno, da nemci niso imeli v vsem glavne besede in da v ospredju ni bilo ustvarjanje modela, po katerem bi bil Opel znan še tudi čez nekaj desetletij. Kompromisi malo-tu-malo-tam pač, namenjeni trenutnemu tržnemu počutju kupcev.

Crossland X deluje znotraj moderno in na več kot solidnem kakovostnem nivoju - postavitev in kakovost stikal sta pohvalno dobri, prav tako preglednost, čeprav je z opcijsko vzvratno kamero parkiranje še veliko lažje. Predvsem me je avto presenetil zadaj. Druga klop je prijazna do dveh otrok (dostopni isofix) in odraslih (veliko prostora za glavo, trup in noge, izvzemši gležnje). Še boljši je z doplačljivo pomično zadnjo klopjo, saj je s prilagajanjem in celo brez podrtih naslonjal mogoče povečati prtljažnik na prek 500 litrov oziroma na raven za številko večjega križanca in celo karavana. Prednji sedeži so kar nekoliko ozki, čeprav kakovostni.

Opel insignia grand sport Avto Opel insignia grand sport meri na višjo ligo

Ročna zavora je za današnje čase netipično še vedno dobesedno ročna, kar ni slabo, ko je treba speljevati v klanec. Je pa oblika ročke v crosslandu nerodna. Avto ima Onstar sistem za pomoč v sili in nadzor na daljavo, kar je še velika redkost v razredu. V testnem avtu bi za doplačilo lahko telefon polnil celo brezžično, infozabavni sistem pa je nudil veliko funkcionalnosti. Je pa njegov velik zaslon postavljen kar nekoliko nizko, kar je cena vgradnje v armaturno ploščo in ne na njo.

Opel crossland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Crossland tudi na drugih področjih inovacij dokazuje Oplov pedigre - ima lahko odlične LED prilagodljive žaromete in se vsaj na papirju v obliki različnih asistentov dobro spozna na aktivno varnost. A tu prihaja do prvih kompromisov , ki jih pripisujem francoskemu DNK - zakaj bi si sploh želel predirljivega piskanja sistema za nadzor voznega pasu in ali ni lastno stekelce za HUD zaslon že nekoliko preživet, da ne rečem grd način podajanja informacij? Če pomislim, kako bolje obe področji naslavlja insignia ... Je pa treba priznati, crossland X je po raznovrstnosti spiska tehnologij med prvaki razreda malih križancev.

Odličen motor, povprečno podvozje

Od vožnje sem potihoma pričakoval več. Klasična izvedba prednje mcpherson vzmetne noge in zadnje poltoge preme deluje solidno, že s tremi odraslimi potniki v avtu pa je smerna stabilnost lahko vidno prizadeta. Neravnine se v avtu čutijo in slišijo, zvočna zatesnitev bi bila lahko boljša. Testni avto je bil k sreči bencinar, zato je bilo hrupa manj. Crossland X sicer nima težav z ovinki, s katerimi se gotovo bolje spopada od kakšnega renault capturja ali forda ecosporta. Je pa občutek v volanu precej elastičen, brez posebnih ambicij, da bi z njim rezal skozi zavoje. Če ga primerjam s konstrukcijsko sorodnim peugeotom 2008, bi si upal trditi, da je slednji agilnejši, saj je nekoliko nižji, svoje doda tudi majhna krožnica volana v peugeotu, ki se očitno bolje razume s PSA-jevo platformo.

Nimajo pa Nemci gotovo nič proti, da pod pokrovom brni francoski 1,2-litrski bencinar iz PSA. Očiten zvok trivaljnika mu zlahka odpustim zaradi lahkotnosti nosu in živahnosti, ki jo agregat izkazuje v širokem razponu vrtljajev, zaradi šeststopenjskega menjalnika (žal je na voljo le pri najmočnejši, 96-kilovatni izpeljanki) pa ga prav nič ne motijo niti avtocestne hitrosti. Poraba je seveda nekoliko višja kot pri dizlu, a je tudi med avtocestno vožnjo takšna, da se zdi za večino uporabniških profilov boljša izbira od dizla, v mestu še posebej.

Opel crossland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Crossland X ponuja všečno kombinacijo med uporabnostjo malega enoprostorca in modernostjo križancev . Ne more prekositi kakšne suzuki vitare ali mazde CX-3, ko je govora o dinamičnosti, po drugi strani pa nudi več opreme od večine tekmecev in prijazno uporabnost. Cenik je naravnan na največjega konkurenta, renault capturja, medtem ko je veliko dodatne opreme ceno pri testniku s sredinsko serijsko opremo "innovation" dvignilo krepko nad težko upravičljivih dvajset tisočakov. Dobra stran dodatkov pa je, da so razmeroma dostopni - polni LED žarometi za 800 evrov, močnejša različica trivaljnika z dodatno prestavo 600 evrov, dodatno temnjena stekla 50 evrov ...

Sem od crosslanda X pričakoval več? Morda. Sem dobil premalo? Ne.

Podatki o vozilu: opel crossland X 1,2 turbo (innovation)

Motor: 1.199 cm3, turbobencinski, 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 230 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.212 × 1.765 × 1.605, medosna razdalja 2.604.
Prtljažnik (v litrih): do 520 (pomična klop) - 1.255
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 116 g CO2/km.
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 18.610 € (osnovni), 24.575 € (z dodatki), 22.475 € (skupaj s popustom)

Plusi: Še posebej prostornost zadaj, veliko tehnologije za razumna doplačila, motor.
Minusi: je in ni opel, zvočna zatesnitev, ročna zavora.

Okvara na cesti Zadovoljstvo kupcev Avto J. D. Power razglasil najbolj zanesljive avtomobile in avtomobilske znamke
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.