Avto > Testi
4303 ogledov

Peugeot 308 je dobil brzostrelko

Peugeot 308 GT
1/34
Saša Despot
Kar je bila šibka točka Francozov še nekaj let nazaj, zdaj postaja eden od adutov avtomobilov z levom na motorni maski.

Francoz in samodejni menjalnik je bila še nekaj let nazaj kombinacija, ki je marsikoga odvračala že samo od misli po nakupu takega avtomobila. A časi se spreminjajo, z njimi pa avtomobili in okusi ter navade voznikov. Samodejni mejalniki postajajo stalnica in nuja, ne le premium proizvajalcev vozil, kjer so v veliki prevladi, enako se dogaja in se bo zgodilo tudi pri ljudskih znamkah. Ne glede na to, da je avtomatski menjalnik dražji od ročnega. „Enkrat samodejni menjalnik, vedno samodejni menjalnik,“  je postalo nepisano pravilo, ki ne obstaja zgolj na papirju.

Pri Peugeotu so se zato pred leti odločiti popularizirati samodejni menjalnik v svojih vozilih, prav kombilimuzinska 308-ca pa je bila eden od „poskusnih zajčkov“. Takrat je bilo doplačilo za šeststopenjski samodejni menjalnik le okoli 600 evrov. Menjalnik je bil klasični avtomatski in se je odlično obnesel tudi pri najmanjših avtomobilih, kot sta modela 208 in 2008.

Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zdaj je prišel čas za naslednjo generacijo samodejnega menjalnika pri Peugeotu. Gre za moderen osemstopenjski menjalnik, s katerim se lahko brez pri koncernu PSA brez sramu postavijo ob bok najboljšim v razredu. Mi smo "brzostrelsko" preizkusili v zmogljivem modelu 308 GT v kombinaciji z zmogljivim dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom s 133 kilovatov moči (180 KM), ki razen štirikolesnega pogona in nekaj napredne asistenčne opreme, ponuja atraktivno obliko ter veliko dinamičnih užitkov na cesti ob zgledni porabi plinskega olja, in tudi udobju.

Pri Peugeotu veliko stavijo na kratico GT, ki označuje nekaj hitrega, pa čeprav danes pri večini proizvajalcev vozil ni treba izbrati športne različice, da bi imeli avto, ki je videti kot pravi športnik.

Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako pri Peugeotu tudi v kombinaciji s povsem klasično motorizacijo ponujajo možnost atraktivne oblike zunanjosti in notranjosti z izbiro opremo GT line. To pomeni, da bo vaš motor kljub 1,2-litrskemu trivaljniku imel spojler, zatemnjena stekla, atraktivna platišča, kromane izpuhe, pragove, znotraj pa športen volan, sedeže, stopalke …. Z eno besedo „šminko.“

To, kar smo testirali mi pa je neke vrste mehki športnik 308 GT, ki je zadnja stopnica do najbolj zmogljive 308-ce z oznako GTi. Slednja ponuja zgolj izbiro bencinskega motorja, GT pa je lahko ob 1,6-litrskem turbobencinskem motorju na voljo tudi v dvolitrski turbodizelski različici, ki naj bi poleg dinamičnih občutkov ponudila tudi ekonomsko računico, ko konec meseca seštevamo račune, ki smo jih plačali na bencinski črpalki.

Velika novost je prav osemstopenjski samodejni menjalni, ki ga lahko v primeru izbire dizelske 308-ce dobite v kombinaciji z GT različico s 133 kilovatov moči, oziroma 1,5-litrski turbodizelskim motorjem s 130 konjskimi močmi, ne pa tudi dvolitrskim turbodizlom s 110 kilovatov moči – slednji je še vedno kombiniran s klasičnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom brez prestavnih ušesk na volanu.

Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Izvedenka GT že navzven ne skriva bolj športnega in atraktivnega videza. Slednjega so zagotovili z oblogami blatnikov in zmogljvimmi serijskimi 18-palčnimi pnevmatikami Michelin sport. Dinamična pnevmatika je povezana še s posebnim podvozjem, ki loči GT od opreme GT line. Ne moremo mimo odličnih serijskih polnih led žarometov, ki so jih kombinirali s kaskadnimi smernimi kazalci. Osvetlitev za lažji vstop v vozilo z diodami LED (v pokrovih zunanjih ogledal) lahko na tla ponosno projicira logotip znamke. Na zadnjem delu poleg monograma GT na prtljažnih vratih opazimo dvojno kromano ustje izpušne cevi s po enim izhodom na vsaki strani odbijača. Dovolj, da so lastniki golfov pri rdeči luči na semaforju ob čakanju na zeleno že ob pogledu na modrega leva, spustili nogo s stopalke za plin.

Športen pridih je navzoč tudi v potniškem prostoru. Rdeče dvojne prešive najdemo na prevleki armaturne plošče, vratih, volanskem obroču, sredinskem naslonu za roke in školjkastih sedežih. Kompakten volan na spodnjem sploščenem delu nosi logotip GT iz kromanega jekla, všeč so mi mikro luknjice na volanu, ki kot pore, omogočajo manj potenja rok, ko se podimo med ovinki. Dodatki iz kromanega jekla s satiniranim videzom so po vsem potniškem prostoru: oblogi pedalov in naslonu za nogo, pragovih prednjih vrat ... Ekskluzivna za GT je tudi instrumentna plošča z digitalnim prikazovalnikom, ki ponuja posebno rdečo barvo, ko stisnemo tipko med sedežema in vklopimo športni način vožnje. Takrat se iz zvočnikov razlega športni zvok „motorja,“ ki pa deluje precej umetno. Raje bi poslušal pokanje iz izpušnih cevi, kot to znajo pričarati čistokvni športniki.

Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Je pa več kot opazno pri 308-ci, da so pri Peugeotu v času od njene predstavitve naredili velik korak naprej. Čeprav je bila prav 308-ca prvi model, ki je vpeljala i-cockpit z majhnim volanom in prečiščeno notranjostjo, pa je s prihodom suvov 3008 in 5008 videti, da so pri Peugeotu odpravili napake, ki so jih naredili s prvim i-cockpitom. Uporabniško je multimedija pri 308-ci slabša kot pri najnovejših suvih, kjer so dodali dodatna stikala za bližnjice do klimatskega sistema na primer. Multimedija v 308-ci zahteva več dotikanja. Tudi merilniki za malim volanom so pri 308 še klasični analogni, pri suvih pa že bolj všečni, digitalni.

Opazna novost z novim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom so tudi obvolanska ušeska, za bolj športno pretikanje.  Kljub velikim 18-palčnim kolesom je tudi na zadnji klopi vožnja dokaj udobna. Nekaj nagibanja je čutiti, hkrati pa se je še enkrat več kot zelo všečen pokazal majhen volanski obroč, ki je manj natančen in informativen le, ko se vozimo pri višjih hitrostih po avtocesti, sploh, ko zapeljemo čez kakšno luknjo.

Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

133 kilovatov (180 KM) je veliko, a nekaj manj kot pri konkurenci in tudi pelje se manj športno kot primerljiva golf in focus, zato pa ju zdaj, če se osredotočimo na omenjeni dvojec, prekaša s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, ki se je med testom izkazal za odličen izdelek, tako po dinamični, kot ekonomski plati. Prestavljanje je v primerjavi s šeststopenjski menjalnikom občutno hitrejše, motor se ne zavrti v visoke vrtljaje, kar v končni fazi vpliva tudi na porabo goriva, na avtocesti pa je vožnja občutno tišja. Predvsem vmesni pospeški so opazno izboljšani, prehitevanje pa je zdaj še bolj bliskovito. Poraba plinskega olja je odvisna od načina vožnje, na testu smo namerili porabo med šest in osem litrov dizelskega goriva.

Podatki o vozilu: (Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8)
Prostornina motorja: 1997ccm, dizelski, štirivaljni
Moč motorja: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 218 km/h, 8,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,7 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.253 x 1.803 x 1.446 medosna razdalja 2.620
Prostornina prtljažnika (v litrih): 420
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 107 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 28.940 (testni) / 30.590 (testni z dodatki)

Plus: Poraba goriva, vozna dinamika, vsakodnevna uporabnost;

Minus: Upravljanje z zaslonom na dotik, premalo športnih detajlov v notranjosti, umeten zvok motorja;

Komentarjev 1
  • Avatar Arlisotta
    Arlisotta 01:38 25.avgust 2018.

    Dobrodošli na najboljši seks Dating site ==> Sexydrom.com